Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 11:41 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Båtkjøring og flyving
InnleggSkrevet: Lør Feb 04, 2012 12:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg og vector fikk plutselig fri og må seff nytte dagen. Stikker i Gunnhildevågen å kjører bår nå, så blir det fly på botnastranda etterpå. Det lukter RC-dag nå....

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båtkjøring og flyving
InnleggSkrevet: Lør Feb 04, 2012 4:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Ble en del båtkjøring og flyving i dag. Jeg hadde tatt med Skyfun men manglet propell. Vector stilte villig opp med en propell til meg og sa at dette var det grommeste han hadde og hadde brukt den mye på sine oppsett. Dette gikk naturligvis ikke bra, jeg har (korr. hadde...) jo et laaaang blodigere oppsett. Det resulterte i at når jeg skulle dra på full gass et lite sekund, så ekspoderte hele flyet i lufta :lol: Det datt ned i sine enkelte atomer etter at propellen ikke tålte belastningen. Tydeligvis miste propellen ene bladet. Bøyd motoraksel og knust fly ble resultatet :lol: Det ble bare en underskreking av hvem som hadde den sterkeste motor'n :mrgreen:


Vedlegg:
bilde-a2.jpg
bilde-a2.jpg [ 393.6 KiB | Vist 3710 ganger ]
bilde-a3.jpg
bilde-a3.jpg [ 125.84 KiB | Vist 3710 ganger ]
bilde-a6.jpg
bilde-a6.jpg [ 336 KiB | Vist 3710 ganger ]

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båtkjøring og flyving
InnleggSkrevet: Lør Feb 04, 2012 4:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, det var kjekt i dag, fantastiske forhold (NOT!!) båten gikk bra i dag også og når flyet ditt eksploderte med et smell i lufta så var dagen min fullkommen, hva mer kan man egentlig ønske seg :lol: :lol:

Den utrolig forseggjorte prydmodellen min overlevde stormkastene og snøføyka og ble med hjem i ett stykke denne gangen også. Tror egentlig ikke at jeg noensinne klarer å pensjonere denne EPO Rainbowen. Deilig å fly stor firetakter igjen etter gammelt, fiiiin lyd :D

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båtkjøring og flyving
InnleggSkrevet: Lør Feb 04, 2012 5:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
[quote="yallaair"]Dette gikk naturligvis ikke bra, jeg har (korr. hadde...) jo et laaaang blodigere oppsett. Det resulterte i at når jeg skulle dra på full gass et lite sekund, så ekspoderte hele flyet i lufta :lol:

Ja, den motoren på det flyet må være noe av det feiteste jeg har sett. Den er jo så grom at den dominerer hele bildet av det knuste flyet :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båtkjøring og flyving
InnleggSkrevet: Lør Feb 11, 2012 6:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Ble mer flyving i dag. Vector stilte med det batteridrevne isoporflyet sitt, men jeg fikk noen flotte turer med klubbens raskeste farkost. I alt en flott tur mellom bygene :)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båtkjøring og flyving
InnleggSkrevet: Lør Feb 11, 2012 7:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Pfff.. måtte bare vise deg hvordam funjet skal flyges 8) Det er igrunnen utrolig enkelt, ikke skjønner jeg hvorfor du ikke får det til :lol:

.91 firetakteren produserte så mye power og sylindertrykk at toppakningen ble blåst i dag. Den er nå fikset, men jeg byttet ut .91 firetakteren med 110 YS likevel, blir dritfett å fly i morra. Ys`n skal få skikkelig kraftfor i morra, det blir 60% med den orker å drikke unna 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båtkjøring og flyving
InnleggSkrevet: Søn Feb 12, 2012 12:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
I dag blir det Rainbow 40 med YS 110 i snuten og 60% boat-racing fuel :shock: Forventer ballistisk ytelse og/eller pulverisert fly pga mer power enn det kan takle :lol: Kanskje klarer jeg endelig å ta livet av dette vanvittig seiglivede EPO flyet 8)

Har også en artig sak på lur, et lite profil 3-D fly ment for brushless som jeg har puttet på en 2.5cc glowmotor og minitank. Jomfrutur med den i dag 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båtkjøring og flyving
InnleggSkrevet: Søn Feb 12, 2012 8:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Mye flyging i dag i gode forhold, Rainbowen overlevde i dag også selv om det ble flutter i lufta. Mini 3-D flyet fungerer supert, flyr fint og lett å hovre. Har flydd et par tanker fra tunet her hjemme også i dag, det er så stille med AP 15 motor at det er null problem og trenger ikke større plass enn en Blade indoor modell 8)

Hadde også med restene av edf flyet mitt som tok fyr på Skaflestad i fjor, det fløy helt toppers helt til motoren brannt opp :lol: Tror det går i bosset nå :D

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC