Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 5:50 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Kjøring på Storevatnet 25.02 og 26.02 kl 15
InnleggSkrevet: Lør Feb 25, 2012 3:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Stikker på Eventyrskogen for å teste nye Mysticen nå kl 15. All is er borte fra vannet, og det er bare små krusninger!

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Sist endret av Thomas den Søn Feb 26, 2012 12:57 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 25.02 kl 15
InnleggSkrevet: Lør Feb 25, 2012 4:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Nydelig på vannet i dag. Kåre kom med Blackjack, og vi kjørte tomt ett sett batterier hver. Video kommer straks.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 25.02 kl 15
InnleggSkrevet: Lør Feb 25, 2012 5:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Og video:


_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 25.02 kl 15
InnleggSkrevet: Lør Feb 25, 2012 6:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Veldig fin dag dette her. Var på elkjøp med Zombie-solheim, og fikk melding av Thomas ca 14.30. Dro rett hjem, byttet aksel på båten og limte på et kjølerør, så ned på butikken for å hente batterier, hjem igjen for å lade dem litt (de fikk 6 minutter lading), og kjørte vel nedover 15.10. Veldig kjekt å prøve båten igjen, den har nå stått på hylla siden det store treffet vi hadde på storevannet i fjor. Burde nok ha smurt aksel og gått over litt diverse før jeg kastet båten på vannet idag, men det gikk bra, så da får vi se på det i ettertid. Veldig flotte forhold på storevannet idag.

Tidligere på dagen leverte jeg og madammen jentungen på noe ballettgreier, så da fikk jeg anledning til å bedrive litt rc-aktivitet utenfor storhallen når vi ventet. Hadde med Blitzer Beetle, MSH Protos, og Parkzone Micro-Stryker. Ikke ofte jeg får brukt bil, båt, fly og heli på en og samme dag :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 25.02 kl 15
InnleggSkrevet: Søn Feb 26, 2012 12:06 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Om det er like fint vær i morgen, er det noen som er med å kjører en pakke eller to da? Rundt tre tida igjen kanskje?

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 25.02 kl 15
InnleggSkrevet: Søn Feb 26, 2012 12:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tror jeg skulle kunne få det til imorgen. Det er jo en 2 minutters kjøretur, så da blir det litt enklere å rive seg fra her hjemme. Tar med Blackjack igjen, og du kunne kanskje sett om Rescue1 er kjørbar? Må prøve å fikse vannkjølinga imorgen, fikk ikke tid ikveld.

Skulle gjerne ha testa Tøflus og Vliestroom om det er stille vann, men har noe småtteri igjen før jeg kan gjøre det. Får kanskje gjort dette imorgen formiddag, vi får se.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 25.02 kl 15
InnleggSkrevet: Søn Feb 26, 2012 12:32 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Rescue 1 er ikke vanntett for øyeblikket, men jeg skal se om jeg kan få fikset i kveld. Det trenger jo ikke å være perfekt og forsterket, bare jeg får lagt et tynt lag epoksy på udekte deler burde det holde til korte redningsoperasjoner og en liten test.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 25.02 og 26.02 kl 15
InnleggSkrevet: Søn Feb 26, 2012 5:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Vel dette ble en kald fornøyelse!

I løpet av natten hadde det lagt seg et tynt lag is på vannet, kun et par mm. Men uten større farkoster til å bryte isen for oss ble det litt trangt. Det var en liten halvmeter åpning inne ved kaia, men etter det måtte vi bryte isen selv. Jeg hadde med Mystic, Rescue 1 og Neptune, Kåre hadde med Vliestrom og Neptun. Mesteparten av tiden gikk med på å prøve båtenes styrke mot isen. Litt bortenfor kaia var det et åpent stykke vann, men for å komme dit måtte man gå igjennom skogen. Dette ble litt tungt for de store båtene, men jeg tok med Mystic dit og fikk kjørt noen runder før fingrene ble for kalde.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 25.02 og 26.02 kl 15
InnleggSkrevet: Søn Feb 26, 2012 6:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jau, ble litt småkaldt gitt. Men dagen var suksess for min del, til tross for islaget. Jeg fikk testa Tøflus og Vliestroom på vannet, og det var hovedmålet mitt for dagen. Farten på Tøflus var passelig, så det ser ut som at utvekslingen på girkassen var et godt treff, men jeg tror nok at jeg fint kan gå opp til 7.4v lipo for enda litt mer kraft og fart. Det kommer godt med når den skal skubbe på båter. Idag kjørte jeg 6.6v life, og det var bra med power i den lille båten da også. Jeg kommer til å lage et par sidestøtter på båten i form av flottører. Det vil gi litt mer oppdrift og stabilitet i skroget.

Vliestroom så bra ut på vannet, og oppførte seg stabilt og fint. Jeg måtte legge på 1 stk 6v 3.2Ah blybatteri helt i front og 1 stk helt akter for å få båten lavt nok i vannet til at baugpropell fungerte, og til tross for at denne ballasten lå høyt på båten, så var det lite sideveis bevegelse i skroget. Kunne nok fint lagt på et til for å komme nærmere vannlinjen, så jeg er ikke redd for å få problemer med vekta på denne. Hadde litt tull med baugpropellen, men tror nok det var esc som ikke fikk kalibrert seg skikkelig. Dette var forøvrig første gang denne båten har vært på vannet etter treffet vi en gang hadde på havhesten, og denne gangen var også første test for de nye girmotorene. Hastigheten virket veldig grei til båten, og jeg liker lyden av girkassene. Båten er grei å manøvrere, men siden jeg ikke hadde en baugpropell som fungerte 100% så ble manøvreringsevnen litt amputert idag. Men selv uten baugpropell, så klarer jeg omtrent å svinge båten på en femøring, takket være separat motorkontroll.

Jeg får ikke sagt hvor mye jeg gleder meg til å kunne bruke denne som ferdig modell, det er utrolig kos å kjøre en skalabåt på vannet, helt totalt fritt for stress og mas. Hele verden bremser opp litt, noe som føles godt av og til.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC