Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 9:35 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 03.03
InnleggSkrevet: Lør Mar 03, 2012 5:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Videoene jeg tok i dag:




_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 03.03
InnleggSkrevet: Lør Mar 03, 2012 5:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Se der ja, du er pinadø kjapp med å legge ut videoklipp også. Det var veldig kjekt å kjøre idag, fin temperatur var det også. Vliestroom er en skikkelig kosebåt, men den liker seg best i stillere vann. Mest fordi at jeg sannsynligvis har baugpropellen littegrann for høyt i skroget. Når det oppstår litt vugging så suger denne mye luft, og mister effekt. Jeg har også bestemt meg for å fore tunnellen litt, slik at diameteren på hullet blir litt mindre. Utover dette så oppfører Vliestroom seg fint ellers, og klarte fint å håndtere forholdene idag. Den tracker bra, til tross for en del vind og drift i vannet. Den veier ca 10 kilo, og det er nok en god årsak til at den er retningsbestemt.

Slepebåten Neptun fungerer også meget bra. Veldig fin hastighet på denne, og så sterk som den trenger å være også. Ganske artig at den har en girkasse fra et fly. Fikk testet ankeret idag, og Thomas syntes det var "søtt", noe som faktisk er et ganske beskrivende ord. Det ser iallefall ut til å fungere godt. Jeg hadde bare en mutter hengende i enden, istedenfor et anker. Men jeg fikk etterhvert et problem med fremdriften, noe som kanskje skyldes batteriet. Har hatt litt tull med det noen ganger nå, så det er en liten mulighet for at det må skiftes.

Jeg testet Tøflus litt mer idag, etter å ha flyttet om på mye av innmaten. Jeg kjørte et 7.4v lipo, og det passet også utmerket med tanke på hastigheten til båten. Blir nok brukt 2S lipo fremover, men jeg vil opp i ca 4000mah, da tror jeg balansen blir bedre. Kjørte 3200mah idag, noe som ble i letteste laget. Neste gang får jeg teste med støttelabbene foran også, og se hvordan den oppfører seg da.

Blackjack 26 gikk litt kjappere enn Mysticen til Thomas idag også, så jeg er godt fornøyd med det :mrgreen:
Men jeg la meg i kjølvannet til Thomas ved et tilfelle, og båten ble da airborne, og havnet til slutt opp ned. Hele greia var egentlig veldig tøft, så det skal gjøres igjen. Er ikke så redd for å velte når Thomas har med hentebåten sin. Men en del på roret har løsnet i hendelsen, så jeg fikk ikke kjørt mer. Må fikse litt på opplegget der.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Kjøring på Storevatnet 03.03
InnleggSkrevet: Søn Mar 04, 2012 12:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Sukk

Skal bli godt når eg etterkvart slipper å jobbe på lørdager og heller kan bli med på litt leik og moro :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 03.03
InnleggSkrevet: Søn Mar 04, 2012 12:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ja det må du gjøre! Blir litt stusselig om det bare er jeg og Kåre som kjører båt hver helg :) Håper flere hvertfall får noe kjøreklart slik at det bare er å lade batteriene på morningen om man ser at det er vær til kjøring. Sjansene for godvær burde jo bare øke ut over våren :)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 03.03
InnleggSkrevet: Søn Mar 04, 2012 12:41 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, vi savna deg utpå vannet :D
Veldig greit å kjøre elektro speedbåt nå, for vi har liksom ingen problemer med å få båtene inn igjen lenger. Hvis du bare modder din BJ26 på samme måte som jeg har gjort, så flyter den fint når den ligger opp ned også.

Og vi har fantasert et par ganger om hvordan det hadde vært hvis Odin hadde kunnet prøve seg på isen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 03.03
InnleggSkrevet: Søn Mar 04, 2012 12:43 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Ja det må du gjøre! Blir litt stusselig om det bare er jeg og Kåre som kjører båt hver helg :)

Stusselig? Ka du meina? Er ikke selskapet mitt godt nok? :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC