Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 1:05 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: RC helg i Bugta, Bremanger
InnleggSkrevet: Søn Mar 04, 2012 11:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Jeg ønsker med dette å lodde stemningen for en RC helg i naturskjønne Bugta i Bremanger.

Bilde

Jeg og Kåre kom i snakk rundt det å kunne kjøre skalabåter i litt mer utfordrende omgivelser enn det er i åpent farvann på Storevatnet. I Bugta er det flott å kjøre langs fjøra når det er flo, og det er flere steder man kan navigere i kanaler mellom tangbanker og steiner. Er det stor flo kan man kjøre noen meter oppover elva, og da har man gresset helt ned til vannet og det er fine kanaler mellom steinene. Ellers er det flott å kjøre raskere båter inne på vika. Det er flytebrygge å sjøsette fra, og man kommer et par meter over vannoverflaten når man står på kaia. For de som liker seilbåter er det nydelig å sitte på brygga eller altanen og seile ut over vika i solgangsbrisen. Det er også gode muligheter for å fly sjøfly eller kjøre terreng biler. Crawlere vil nok trives godt opp over bergene og lyngen på fjellene rundt hytta. Ikke er det langt å gå heller, langs veien forbi hytta begynner bergene fra veikanten og oppover.

Bilde

Som sagt ønsker jeg å lodde stemninger for dette, men det haster litt å få respons. Tilbudet består i å komme på besøk til Bugta og bo på våre flytende hytter. Det er totalt sengeplass til 14 stk på hyttene om man ikke har noe i mot å dele seng eller soverom. Mer om hyttene og romoppdeling kan dere lese på http://www.bugta.no. Her ser dere også noen bilder fra Bugta generelt. Det er også potensielt 6 sengeplasser på land.

Helga det er snakk om er fra fredags kveld den 18. mai til søndag 20. mai. Det er dessverre ikke noe ledig senere på sommeren, da må jeg eventuelt undersøke når det blir ledig tidlig på høsten. Vi må nok ta en liten sum for hyttene, men her har jeg fått en avtale på kr 200 pr person for hele helga. Man tar med egne sengeklær og håndklær og vasker ut hyttene når man forlater dem. Normal pris er kr 1400 pr døgn for den største hytta, så dette er et knalltilbud.

Siden det er snakk om modeller som skal fraktes regner jeg med de fleste kjører bil, men om noen pakker lett går ekspressbåten fra Florø til Bremanger på fredags ettermiddag, og samme retur på søndag. Henting på kaia er ikke noe problem.

Jeg ser for meg at vi kan få en hyggelig helg med mye modellkjøring, sosialt samvær, grilling, bading for de som er tøffe nok, og kanskje en liten tår på kveldingen :P

Tilbudet er åpent for medlemmer av klubben.

OBS: Det er saltvann det skal kjøres i, men gode muligheter for å få skylt utstyret både i kulper i elvene og vask/badekar etter kjøring.

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC helg i Bugta, Bremanger
InnleggSkrevet: Man Mar 05, 2012 12:57 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette hadde absolutt vært moro, ingen tvil om det. Jeg er bare litt usikker på datoen, det er mye som skjer i mai. Skal undersøke litt om det vil kræsje med noe. Noen historikk på værforhold rundt de tidene?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC helg i Bugta, Bremanger
InnleggSkrevet: Man Mar 05, 2012 1:48 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
I følge årsstatistikken fra Storm.no er mai en av de tre månedene med minst nedbør. Temperaturene er selvsagt ikke de høyeste, men det har ikke så mye å si. Er selvsagt vanskelig å si hvordan det blir, men statistisk sett er sjansene ganske gode for bra forhold.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC helg i Bugta, Bremanger
InnleggSkrevet: Man Mar 05, 2012 1:59 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
ja, og været blir egentlig alltid en usikker faktor uansett. Foreløpig ser det ut som at det går bra for min del iallefall. Skal på en konsert i Bergen i mai, og det skjer alltid noe annet rundt disse tider, så det er bare å krysse fingrene. Hadde vært midt i blinken med noen pils, grillmat, radiostyrt båt og crawling.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC helg i Bugta, Bremanger
InnleggSkrevet: Man Mar 05, 2012 2:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Om været blir skiftende har vi plass til langbord inne på bua, og for båter som takler noen dråper kan man stå på kaia under tak forran bua og kjøre. Fint å sitte på bua med fyr på peisen og døra åpen mens man drikker pils og ser ut over sjøen :)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC helg i Bugta, Bremanger
InnleggSkrevet: Lør Mar 10, 2012 3:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Laber respons på dette. Ønsker gjerne tilbakemelding selv om man ikke kan komme. Er dette en type aktivitet som ikke er ønsket, er to dager for mye, er dato feil, er det større ønske om å prøve å få til noe etter sommeren i stede?

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC helg i Bugta, Bremanger
InnleggSkrevet: Lør Mar 10, 2012 6:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Er absolutt av interesse for min del :)

Bruker ikkje å planlegge så mykje fram i tid heller, så den helga burde gå fint for min del :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC helg i Bugta, Bremanger
InnleggSkrevet: Søn Mar 11, 2012 6:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg er også interessert i dette, men er veldig usikker rundt datoen. Er også usikker på om at hele helga er for lenge, kanskje 1 overnatting hadde vært nok?

Hvor mange må til for at det skal gjennomføres? Er kanskje greit å sette et minimumsantall?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC helg i Bugta, Bremanger
InnleggSkrevet: Man Mar 19, 2012 2:29 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Siden to personer ikke er nok til å fylle en hytte gav jeg beskjed om at de kan leies ut som normalt. Om det fortsatt er interesse for en båthelg kan vi bruke andre hus til overnatting så og si hele sommeren. Vi har en leilighet i sjøbua og sengeplass i uthuset som normalt sett ikke er utleid, så her har vi mulighet senere om vi ønsker det. Kan heller ta en prat om det senere.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC