Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 5:37 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Kjøring på Storevatnet 15.04 kl 14:00
InnleggSkrevet: Tor Apr 12, 2012 10:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Det er meldt finvær til helga, og vi prøver å få kjørt litt på søndag kl 14. Jeg og stressballen har litt å teste, så vi stiller med redningsbåter, Mystic og BlackJack, en nitro katamaran som skal testes, og et par fly som skal i lufta om forholdene tillater. Mulig Håvard stiller med bensin BlackJacken sin også om han får tid.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 15.04 kl 14:00
InnleggSkrevet: Tor Apr 12, 2012 11:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard kommer nok ikke på søndagen, han skulle visst dykke. Er kanskje en tanke å legge en liten åpning for kjøring på lørdagen istedenfor, hvis været skulle holde seg? Håvard hadde et lite poeng med det å kjøre bråkete båter på søndager, det er lettere å bli tilgitt for bråk på lørdagen. Jeg skal prøve å lage klart slik at jeg kan klare lørdagen om det skulle vise seg å passe best, men ellers så legger jeg opp til søndag i utgangspunktet.

Hva mener du Thomas?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 15.04 kl 14:00
InnleggSkrevet: Tor Apr 12, 2012 11:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Lørdag må det som jeg sa skje enten så vi er ferdig til kl 14, eller ut på ettermiddagen i 16 tiden pga en avtale jeg har. Men jeg er åpen for lørdagskjøring om det passer. Ser ut til å bli mindre vind på lørdag, så det blir sikkert bedre forhold.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 15.04 kl 14:00
InnleggSkrevet: Tor Apr 12, 2012 11:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
For min del da så må det bli slik at vi er ferdig til kl 14 i tilfelle. Om været tillater det da, skal vi legge åpent for at det kan bli på lørdag kl 11 eller deromkring?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 15.04 kl 14:00
InnleggSkrevet: Tor Apr 12, 2012 11:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Jepp, spørsmålet er hvem av oss som blir mest forsinket, du som er treg ut av døra, eller jeg som forsover meg :P

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Kjøring på Storevatnet 15.04 kl 14:00
InnleggSkrevet: Lør Apr 14, 2012 3:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Tenkte å ta turen opp ca 16.30.. Korleis er det for deg å ta turen opp då Thomas? Stressballen snakka om at tøflusen streika tidligere i dag, så han kan ikkje bistå dersom eg får problem med blackjacken.. Og eg må innrømme at eg ikkje er veldig lysten på gummibåt :p men må man så må man :p

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 15.04 kl 14:00
InnleggSkrevet: Lør Apr 14, 2012 3:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Så lenge snøværet som truer borte i sagafjellene ikke overfaller oss kan jeg ta turen opp og redde deg :P

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Kjøring på Storevatnet 15.04 kl 14:00
InnleggSkrevet: Lør Apr 14, 2012 4:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Shait.. Såg det no :/ går fra jobb no så eg blir litt sein i forhold til 16.30.. Sender deg en sms dersom det blir aktuelt Thomas, så ser vi korleis dey passa for deg ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 15.04 kl 14:00
InnleggSkrevet: Lør Apr 14, 2012 4:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Oh, sitter på kaia å venter jeg. Testet Jaguaren med nye motorene. Nå er endelig farten bra!

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Kjøring på Storevatnet 15.04 kl 14:00
InnleggSkrevet: Lør Apr 14, 2012 5:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Sorry :) NO er eg klar :p stikke bortover en tur og håper eg i heile tatt får start på jeka :p

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 15.04 kl 14:00
InnleggSkrevet: Lør Apr 14, 2012 7:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Litt videoer fra i dag. Fikk kjørt Rescue 1 mye, fint å leke litt med den for å bli vant til å navigere. Tok og en ny styrketest mot Tøfflus. Denne endte alt for jevnt! Jeg hadde et ørlite overtak, men det er ikke mye å snakke om. Mysticen fløy lavt over vannet. Gikk utrolig fint, men måtte roe ned et par ganger i motvind. Jaguaren gikk veldig fint med de nye motorene. Fin fart, men kanskje litt følsom på lavt turtall. Men det skal jeg leve med.





Kommer en video av testing og tuning av en Thunder Cat 31 som Stressballen hadde med og testet for en kunde. Nesten 15 min lang, så det tar litt tid å få den gjennom godkjenningen på YouTube.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 15.04 kl 14:00
InnleggSkrevet: Lør Apr 14, 2012 7:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
For en dag, og fytti rakkeren hvor mange kjøreturer jeg har hatt frem og tilbake for å ordne ting. Det begynte med at jeg fikk bilen litt sent fra madammen, og etter å ha fylt inn i bilen så måtte jeg ned i butikken for å hente resten der. Så var det hjem for å hente kaffien som jeg glemte, og så var det ned igjen på butikken for å hente roret til en nitrobåt jeg skulle teste. Jeg kom meg omsider til storevannet, godt forsinka. Begynte så med å montere roret på nitrobåten, og der oppdaget jeg straks en M3 bolt som ikke hadde gjenger å stå i. Da ble det enda en tur nedom butikken for å finne en M4 bolt, pluss M4 gjengetapp for å øke størrelsen litt. Når dette var gjort og båten sto klar til start, så oppdaget jeg fort neste problem. Gløderen. Sååååå da ble det en tur hjem for å hente den. OMSIDER fikk jeg kommet meg tilbake med alt jeg trengte, og hadde nå kastet bort en god time på å kjøre frem og tilbake. Blæh.....

Begynte med Thundercat .31 som skulle testes og justeres for en kunde. Jeg føler meg egentlig ikke komfortabel med justering av båt, har ingen særlig erfaring med dette. Båten startet veldig greit, og jeg er veldig oppmerksom på å ikke få fuellock på denne. Det blir kraftig belastning på enveislageret, og jeg har tatt et før på denne båten. Kjørte vel halvannen tank kan jeg tenke meg, og fikk justert litt, båten gikk iallefall merkbart bedre etterhvert. Jeg fikk ikke kjørt så mye som jeg ville, så noe grovjustering gjenstår. Tror også den har en litt dårlig plugg. Dere som kjører mye nitrobåt, hva er egentlig greia når båten dauer bort litt (henter seg inn igjen når jeg slipper gassen og lar den forsøke på nytt) når en har nesten full gass på strekkene? Får den for lite drivstoff da eller? Fikk inntrykk av at den gjorde det oftere om jeg skrudde nåla inn.

Når det gjelder BJ26 så fungerte den greit idag også, men det lille BJ26 lå foran Thomas når vi først begynte å teste mot hverandre er nå snudd rundt på, og det ser ut som at Thomas siger litt ifra. Jeg synes også at den kommer seg fortere opp i start fra stillestående posisjon. Så da har jeg fått litt å jobbe med, får vel hive meg på og teste et par propeller jeg også :mrgreen:

Tøflus med 9.9v 4500mah 30C life er bare helt rått :mrgreen: Når jeg og Thomas kjørte front mot front for å måle styrke, så vil jeg si at vi nesten lå helt i ro. Thomas var ørlite grann sterkere, men det var fryktelig jevnt, faktisk så jevnt at vi måtte se godt etter for å være sikker på hvilken vei det gikk. Vi gjorde testen veldig nærmt brygga, og det var helt sykt for et liv det ble i vannet under båtene. Det er vel en meter dypt der kan jeg tenke meg, men det var skikkelig turbulent i vannet. Bunnslam, pinner og annen dritt ble virvlet opp til de grader. Ble nesten litt imponert. Jeg tror også at jeg har fått en liten lekkasje et sted, for det var litt mer vann i båten denne gangen. Mottaker ble våt, og jeg fikk problemer grunnet dette. På grunn av det tyngre batteriet så ligger båten dypere i vannet nå, og jeg mistenker at det siver litt vann inn i akter, rundt antenneutgangen eller lignende. Skal få sett på det.

Jeg testet også sjøflyet idag, men det var tydeligvis en dag med merkelige luftstrømmer. Jeg taxet ut i rolig fart, og snudde meg for å gå til bagasjerommet for å hente nakkestroppa til fjernkontrollen. Når jeg ser på flyet igjen, så er det helt ute av kurs, og plutselig ble det veltet. Thomas kom seg fort ut med Rescue 1, og fikk etterhvert fanget det inn, selv om flyet drev meget fort. Det var nesten komisk å se på, fikk inntrykk av at noen hadde festa tau i flyet for å dra i det når det passet minst. Men det var altså bare merkverdige vinder. Jeg tok opp flyet, tømte ut litt vann, sjekket at alle funksjonene var der, og forsøkte igjen. Akkurat når flyet skulle slippe taket fra vannet, så virket det nærmest som at usynlige hender kastet det hit og dit i lufta. Jeg snudde flyet mot oss, og landet det umiddelbart. En av tankene mine med å fly sjøfly er at jeg skal gjøre det med senkede skuldre, og det var ikke forhold til å gjøre det idag.

Egentlig en fin dag, men kanskje litt merkverdig :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 15.04 kl 14:00
InnleggSkrevet: Lør Apr 14, 2012 8:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Og her er siste videoen av Thunder Cat 31.


_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 15.04 kl 14:00
InnleggSkrevet: Søn Apr 15, 2012 12:49 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
To bilder jeg hadde glemt at jeg tok i dag. Nydelige forhold, utenom litt for ustabil vind til flyging.

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Storevatnet 15.04 kl 14:00
InnleggSkrevet: Søn Apr 15, 2012 1:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
En fin dag ja. Morsomt å se videoen av Thundercat, ingen tvil om at nålene var på avveie, og greit å se båtens første gang på vannet, slik at jeg får sett forbedringene. Såvidt den gikk fremover i starten. Ser iallefall at den begynner å løsne litt etterhvert. Etter du hadde kjørt, så kjørte jeg litt videre for å tømme tanken. Siden jeg hadde kjørt hele seansen og ikke hatt full gass på thundercat enda, så prøvde jeg litt på det, og da stoppet båten. Når jeg så skulle hente den inn igjen så fikk jeg problemer med tøflus noen meter fra land. Båten sluttet å reagere på stikka. Nå skal jeg finne ut av problemene med signaloverføringen en gang for alle, selv om det sikkert skyldes våt mottaker denne gangen.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC