Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 6:41 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Tir Apr 24, 2012 8:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Greit nok med kjøretid, men alt etter oppsett og størrelse kan man jo få rundt 20 min på båt også. Og fartsrekort på elektro er høyere enn nitro/bensin de siste par årene :D For meg er det å slippe å tenke på tuning av motor et pluss, mer fokus på båtens oppsett, lettere å komme i gang på vannet, mer driftsikkert, mindre variabler.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Tir Apr 24, 2012 8:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Vegard skrev:
Du glemte å skrive at forbrenningsmotorene gjerne kjører fort i max 5 minutt før man må ut på vannet å hente båten :lol:


Ikke min 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Tir Apr 24, 2012 8:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
vector 250 skrev:
Vegard skrev:
Du glemte å skrive at forbrenningsmotorene gjerne kjører fort i max 5 minutt før man må ut på vannet å hente båten :lol:


Ikke min 8)
Jeg håpte du skulle si det.

Fordi i sommer såg jeg en stor kar som måtte svømme ut på storevannet flere ganger for å hente båten sin. Kjenner du han eller? :D

(yallaair: nå har jeg varmet han opp, tar du over? :lol: )


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Tir Apr 24, 2012 8:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Greit nok med kjøretid, men alt etter oppsett og størrelse kan man jo få rundt 20 min på båt også. Og fartsrekort på elektro er høyere enn nitro/bensin de siste par årene :D For meg er det å slippe å tenke på tuning av motor et pluss, mer fokus på båtens oppsett, lettere å komme i gang på vannet, mer driftsikkert, mindre variabler.



Joda, reint fartsmessig så er det ikke mulig å slå et skikkelig brushless oppsett, men for min del mangler mye av gleden, det tekniske og mekaniske ved bensin/glowmotor gir mye av gleden for meg, og som sagt før båt og bil uten ordentlig motorlyd blir litt som å kjøre simulator..... kjedelig. Dette er min personlige mening, andre har sine meninger selvsagt. I lufta er det eneste elektro jeg gidder å fly lenger raske funjetter som gir et lite kick, men da er man tilbake til driftstiden igjen, 3-5 minutt på bånn gass :|

Et annet stort pluss med båter i 26ccm klassen er størrelsen som gjør at man kan kjøre fort i grovere vann en med elektro og glow-båter som vanligvis er betydelig mindre i størrelse. Jeg kjører faktisk aller mest på sjøen med bensineren (og det er ikke ofte det går med den mindre glowbåten), hadde en faktisk en kanonøkt med Outrage 26ccm nedpå fjorden i går kveld rett nedenfor huset mitt 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Tir Apr 24, 2012 8:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Vegard skrev:
vector 250 skrev:
Vegard skrev:
Du glemte å skrive at forbrenningsmotorene gjerne kjører fort i max 5 minutt før man må ut på vannet å hente båten :lol:


Ikke min 8)
Jeg håpte du skulle si det.

Fordi i sommer såg jeg en stor kar som måtte svømme ut på storevannet flere ganger for å hente båten sin. Kjenner du han eller? :D

(yallaair: nå har jeg varmet han opp, tar du over? :lol: )




Du blander kortene her :lol: :mrgreen: Det var Thundercat 31 med glowmotor som ikke var innjustert enda. Ikke akkurat standardoppsett heller med bilmotor, testing av 5-6 forskjellige eksosanlegg, fueltyper, propeller i fleng osv. Den er i etterkant eksperimentert ferdig og fungerer knallbra nå, men det peier å ende med flipp når farten er godt over 80 kmt 8) Det vi snakker om her en bensinbåten min, bensin som i 95 oktan bensin :wink: Jeg må bare spørre de som tror at det stopper ofte, er det mange av dere som får stopp på motorsaga ofte, kantklipperen, mopeden osv? I prinsipp er det samme motor som i bensinbåter, har man problem så er det noe galt som må taes hånd om, for ellers så går de til tanken er tom. Nå som jeg har beskyttet tenningsanlegget mot sjøsprøyt så kjører jeg til det er på tide å tanke opp igjen. Tuning av forgasser gjør jeg ikke lenger nå som den først er korrekt innstillt, akkurat som på andre maskiner med totaktsmotor :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Tir Apr 24, 2012 9:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Ikke min

Jeg skulle tatt opp et par snutter fra i vinter når vector var i støtet :lol: Ikke rart at han kom over ez-starter'n hehehehe :P Kjekt at vector nevnte det der med kunnskap for å få en motor til å virke, jeg hadde til og med bytta ut alt av vitale deler på motor'n uten at han såg det :lol: Det ligger i "kunnskapen" :lol: Forbrenningsmotorer er for kjennere :lol: 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Tir Apr 24, 2012 9:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
kjøre fort i grovere vann


Hææææææææææææææææ? Ikke din i alle fall, når jeg spurte om vi skulle ut å kjøre båt i vinter, så ble ørene mine fylt opp med: det blåser for mye, er meldingene ok for i dag og i morra, tenk om det er en båt som kjører forbi ute i leia osv.... :lol:

Jeg tok turen åleine, kjørte i kuling og regn og brukte gasser'n til det den var designet for: Race i grov sjø :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Ons Apr 25, 2012 12:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er litt enig med Vector med tanke på forbrenningsmotor, det er rett og slett veldig givende med noe som faktisk forbrenner drivstoff. Når jeg flyr med helikopter så foretrekker jeg forbrenningsmotor, det tilfører en del morofaktorer. Men selvfølgelig kommer det an på hvor interessen ligger, noen synes at det å tune en motor er en del av moroa, og andre synes det er drit. Bare det lille jeg putra rundt med en veldig ujustert thundercat 31 nylig syntes jeg var veldig moro, og litt av moroa var å merke forbedringene etter hvert som jeg skrudde på nåla.

Men når det gjelder biler, så synes jeg elektro er veldig moro, da det også begynner å dukke opp veldig mange faktorer som må stemme når bilene passerer 100 km/t. Men folk er forskjellige, og for min del så blir det ja takk, begge deler :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Tor Apr 26, 2012 10:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Elektrobil i 100 kmt er nok helt sikkert gøy ja, så lenge det går fort nok så er brushless artig det, derfor er det mest funjetter jeg flyr med elektro, de er ganske rå 8) . Jeg ser forresten en virkelig stor fordel med elektrobåter og det er dersom det blir mye kjøring på Storevannet så tror jeg ikke det går lenge før klagene kommer ved bruk av bensin eller glow drift, elektro derimot er nok mye mer tolererbar for naboene som bor rundt vannet

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Tor Apr 26, 2012 10:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, er enig i det. Vi må passe godt på naboene ved storevannet, det er en plass vi ikke vil miste :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Tor Apr 26, 2012 11:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ja veldig greit om nitro/bensin ser det litt an og heller prøver å planlegge litt fram i tid slik at man kan varsle om kjøring gjennom offentlige kanaler slik at det ikke er noe å klage på om det skjer noe.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC