Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 1:57 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Søn Apr 22, 2012 10:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
I dag må finværet utnyttast tenker eg.. Dessverre har eg ikkje muligheten før ca 15.30, men tenker då å ta med meg Blackjack 55 ein tur på Storevatnet ;)

Nokon andre som har planer denne nydelige dagen?

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Søn Apr 22, 2012 12:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Setter batteriene til Mysticen på lading nå, så kommer jeg vel med den og redningsbåten.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Søn Apr 22, 2012 3:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Nydelige forhold her nå, nesten ikke vind og strålende sol

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2


Vedlegg:
uploadfromtaptalk1335101498510.jpg
uploadfromtaptalk1335101498510.jpg [ 110.15 KiB | Vist 9653 ganger ]

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Søn Apr 22, 2012 6:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Flotte forhold. Kjørte to sett batterier på Mysticen. Samty dukket opp med sin katamaran og fikk kjørt ett sett batterier på den. Båten gikk bra, trenger kanskje en liten balansering av propellen og justere litt på båten for å få den litt mer opp av vannet. Håvard jukket avgårde på Blackjack 55'en sin som vanlig :P Fikk til slutt start, og motoren gikk fint, men da var koblingen på clutchen ødelagt. Rescue 1 fikk ikke noe å gjøre på i dag, men jeg trente litt på Mysticen. Endringene i løftesystemet ser ut til å fungere fint, ingen problemer i det hele tatt under testingen. Nye baugen gjør jobben sin bra også. Nå får vi se om kamera kommer etter hvert så får jeg gjort ting litt mer ferdig.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Søn Apr 22, 2012 7:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Ja det var jo så absolutt ein fin dag ved Storevatnet. Ei god treningsøkt fikk eg meg også då eg prøvde å få start på båten :P

Problemet i dag var at den ikkje ville starte. Fant ut at det var ein del vatn på pluggen, uten å heilt vite kor vatnet kom fra. Men etter ein halvtime med draging i startsnora fant vi etterkvart ut kva som var feil. Motoren klarte vi også å få tømt for vatn og då var det meste gjort. Etter dette gjekk motoren i grunn veldig fint :)

Men då eg omsider fikk den på vatnet og gav gass gjekk ikkje propellen rundt. Då viste det seg at eit kulelager som held clutchklokka fast skapte litt problem slik at akselen ikkje kom langt nok inn på clutchen og dermed ikkje spant rundt. Dette har eg forhåpentligvis fått ordna i kveld :) Så eg tenker det blir eit nytt forsøk i morgon etter jobb.

Dagens høgdepunkt var i grunn at vi fekk prøvd slepeegenskapene til Rescue 1 og det viser seg at den fint klarer å hente inn igjen Blackjacken så lenge den får hekta seg fast på riktig plass :) Skal sjå om eg får lagt ut ein liten videosnutt av slepinga.

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Søn Apr 22, 2012 7:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Hehe ja baklengs sleping var en utfordring. Snakk om å trekke rundt på en murstein. Vanskelig å svinge. Ei lita stang mellom tuppane på baugen hadde nok gjort susen om det er mulig.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Søn Apr 22, 2012 8:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har vært lite på forumet i helga, men fikk tatt en tur bort til storhallen idag. Skulle egentlig hjelpe en kar igang med 500'n han kjøpte av meg, men han hadde lada radioen litt for heftig, så sikringen i den tok kvelden. På grunn av at dette skulle være en liten seanse med kjøperen, så hadde jeg ikke lagt ut info på forumet. Men uansett hadde jeg tatt med Stryker, Microbee, T-rex 250, 450, 600E og MSH protos. Fikk ikke tid til å fly alt, det blir jo en del prating når en treffer folk :)

Fikk flydd noen batteripakker på stryker, og som vanlig gjør denne jobben. Et lite kosefly som er underholdende å bruke, og som tar liten plass. Testa også Microbee for første gangen på veldig lenge. Det ble 3-4 dårlige kast, der jeg jobbet med å finne meg en teknikk, men på fjerde eller femte kastet fant jeg kombinasjonen mellom gasspådrag og kastemåte, og da gikk det fint. Men må selvfølgelig øve litt på den. Jeg tok bare noen runder før jeg landet, området utenfor storhallen blir fort for lite, og vinga ser ut til å være grei hastighet på. Problemet til vingen er at den er overvektig, og da må farten opprettholdes. Blir hastigheten for lav, så vil den ikke fly mer :mrgreen:

Flydde en pakke på 450'n, og bestemte meg etter flight for å sette denne opp på nytt en dag jeg har tid. Det føles ikke så smooth lenger, og jeg føler at det hindrer meg til den grad at jeg ikke liker å fly det. Når det gjelder 600'n, så var det godt å la denne få luft under bladene igjen. Fryktelig lenge siden jeg har flydd denne, og selv om den absolutt ikke er sprek, så er den uten tvil driftssikker. Aldri hatt noe tull med den.

Fikk ikke flydd Protos eller T-rex 250. Kunne også se aktivitetene på storevannet fra storhallen, og kjente at jeg hadde lyst ned til vannet. Men får ta det neste gang.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Søn Apr 22, 2012 8:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
En liten slepevideo. Kanskje ikkje så veldig spennande saker, men for min del var dette det mest spennande som skjedde i dag :P


_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Søn Apr 22, 2012 9:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Hehe, det var en litt annerledes video ja.

Fikk høre at det var et par karer med helikopter på bana. Vi hadde to besøkende som var veldig interessert i hva vi holdt på med. Ene hadde flydd en del på 90-tallet og begynnelsen av 2000 så vidt jeg forsto. Begge ble ivrige etter å kikke videre og eventuelt ta opp igjen hobbyen igjen, så kanskje det kommer et par rekrutter rekende.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Søn Apr 22, 2012 9:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, ikke bare flyvning som ble bedrevet ved storhallen. En jeg fløy med knuste en T-rex 500 ganske så bra. Fullt turtall i lav høyde gir sjeldent gode resultater ved kræsj. Var komisk å se når han løfta opp helikopteret fra kræsjstedet. Vanligvis så henger det jo noen deler på, som f.eks halebom, men her løfta han bare opp selve ramma. Canopy var av, halebom var knekt rett av (og formet som en Z), bladene var borte, flybar var vridd rundt hovedaksel, alle tannhjul i alle servoer var ødelagt, plasthuset til gyroen var knekt, understellet var også helt ødelagt. En solid smell med andre ord....

Det kommer nok etterhvert et par stk som medlemmer av de som var ved storhallen også. Karen jeg fløy med blir sikkert medlem en gang, vi får se om det går an å pushe han littegrann :mrgreen: . Jeg har også snakka medlemsskap med han som kjøpte 500'n min, og han sa selv at han mest sannsynlig vil bli det. Sikkert bare litt overbevisning som må til. Ingen tvil om at vi rekrutterer ved å være synlige for ola nordmann, og butikken er også en god portal for rekruttering siden vi bedriver aktiviteter der.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Søn Apr 22, 2012 10:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Tror jaggu jeg skal printe noen enkle små visittkort lignende saker med nettadressen vår på. Greit å dele ut når folk lurer på hva vi driver med.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Søn Apr 22, 2012 11:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Tror jaggu jeg skal printe noen enkle små visittkort lignende saker med nettadressen vår på. Greit å dele ut når folk lurer på hva vi driver med.


God ide. Kan gjerne ha noen liggende i sjappa også.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Søn Apr 22, 2012 11:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Laget et enkelt Word dokument med logoen og adressen. Printet på foto papir og klippet opp. Litt mindre enn visittkort, men greit å ha en liten bunke i verktøykassa og dele ut til folk når vi er ute og kjører.

http://stenbakk.no/bilder/rc/sunnfjordr ... tkort.docx

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Man Apr 23, 2012 11:53 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Håvard skrev:

Men då eg omsider fikk den på vatnet og gav gass gjekk ikkje propellen rundt. Då viste det seg at eit kulelager som held clutchklokka fast skapte litt problem slik at akselen ikkje kom langt nok inn på clutchen og dermed ikkje spant rundt.


Har sagt det før, bli kvitt hele clutchdritten, bare unødvendig tull som streiker :wink:
På en slepebåt javel, men ikke på en speedbåt 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Man Apr 23, 2012 12:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Håvard skrev:

Men då eg omsider fikk den på vatnet og gav gass gjekk ikkje propellen rundt. Då viste det seg at eit kulelager som held clutchklokka fast skapte litt problem slik at akselen ikkje kom langt nok inn på clutchen og dermed ikkje spant rundt.


Har sagt det før, bli kvitt hele clutchdritten, bare unødvendig tull som streiker :wink:
På en slepebåt javel, men ikke på en speedbåt 8)


Eg har allerede begynt leitinga etter en måte å få fjerna den.. Har funne eit par byggelogger kor den er vekke, så då må eg bare finne ut kor eg får tak i delane.. for no ryke clutchen :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC