Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 8:03 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Man Apr 23, 2012 1:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Er det ikke bare å fjerne hele sulamitten og så sette en såkallt collet rett på akslingtappen som kommer ut av motoren, og så finne en flexaksling som er lang nok til å gå inn i denne, fiks ferdig :?:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Man Apr 23, 2012 3:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Jo det er godt mulig at det ikkje er verre enn det.. Men eg er ikkje den mest erfarne mekanikeren, så eg har ikkje så mykje greier på slikt :p

Fant dette bildet og tenkte det er må være en kurant sak å få til, men kor får eg tak i slike deler?


Vedlegg:
ImageUploadedByTapatalk1335188334.867576.jpg
ImageUploadedByTapatalk1335188334.867576.jpg [ 168.23 KiB | Vist 8152 ganger ]

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Man Apr 23, 2012 4:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
http://www.offshoreelectrics.com

Var akkurat den løsningen jeg foreslo for deg i går :) Tenkte nok at det gikk fint å komme helt ned til akslingen, og da blir det akkurat som på elektrobåtene, direkte kobling fra motor til fleks aksling. Tipper OSE har passende størrelse både av aksling og kobling.

Vær obs på at du ikke må ha for mye mellomrom mellom koblingen til motor og hylsa som går ut. Ligger fleksakslingen åpent for lenge har den større sjanse for å bli skadet, og resultatet her er aldri pent. Bør ikke være mer enn maks et par centimeter fra koblingen til hylsa, om mulig, ala det som er på bildet.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Man Apr 23, 2012 6:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Får sjå om eg finne noko der.. Akkurat no ligge båten ca midt på Storevatnet og drive.. Gjett ein gong kva som skjedde :p

Hadde med meg blackjack 26 eg tenkte å bruke som redningsbåt, men også den nekta i dag.. Ser ut som mottaker er fucked :/ begynna å bli passe frustrert kjenne eg.. Trur eg skal holde meg til skala og seilbåt ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Man Apr 23, 2012 6:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Kommet nærmere land eller trenger du redningshjelp?

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Man Apr 23, 2012 7:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Båten dreiv fint på land nesten inne med stranda, så det ordna seg til slutt :P

Hadde festa to kamera på båten i dag, eit framover og eit bakover. Sjølvsagt presterte eg å sette det som stod framover i fotomodus, så då eg starta det før eg satt båten på vatnet tok det berre eitt bilde og thats it :oops:

Fant ut no når eg såg over filmen at det ikkje er mykje poeng å feste kamera bakover på denne båten. Blir bare mykje sprut :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Man Apr 23, 2012 7:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Si i fra om du trenger hjelp til å finne utstyr til å fjerne clutchen. Tror det burde gå ganske greit, men det ser vi ikke før alt unødvendig er vekke. Kanskje ny flex, muligens nytt rør, og hvertfall en kobling. Bare å få det målt opp så ser vi det kjapt ka som trengs.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Man Apr 23, 2012 9:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
kanskje bltt litt off topic her no, men burde ikkje denne funke kanskje?

http://www.bonzisports.com/store/product_info.php?cPath=1_44&products_id=133

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Man Apr 23, 2012 10:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Står ikke hvilke størrelse motorsiden er der, kun flex siden. Pass og på at kvalitet på slike koblinger er veldig varierende. http://www.offshoreelectrics.com/produc ... r+Couplers har godt utvalg og har detaljer om begge sider. Hvor stor er akslingen som kommer ut av motoren, 6 eller 8 mm?

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Man Apr 23, 2012 10:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, den funker nok sammen med en noe lenger flexaksling dersom den du har blir for kort. Fjern alt krimskramset til du kommer inn til den korte koniske akslingen som kommer ut av motoren, der passer denne colleten rett på, så trenger du bare en aksling som er passe lang nok til å stikke et par cm inn i colleten så du får tightet til så den sitter skikkelig fast, tut og kjør aldri mer clutchproblemer 8)
Fjern også vannpumpe og det som hører til den og kjør med vanntrykk gjennom motor og manifold fra en pick-up , enten separat eller fra roret om det har innebygget pick-up.

Hvis du må bestille deler så gjør deg selv en megatjeneste og spander også 37$ på en EZ-starter, du kommer til å le deg ihjel over hvor lett det blir å starte båten.

EZ-starter og det meste annet også får du kjappt og billig fra http://www.Gizmomotors.com, null moms om du ber om en lav verdi på pakken :wink:[/

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Man Apr 23, 2012 10:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
null moms om du ber om en lav verdi på pakken


Akkurat det gjelder nå alle leverandører. Og om du blir kontrollert og de finner innholdet til å være mer verdt enn pakken sier så må du ut med papirdokumentasjon og potensielle gebyr i tillegg. Ikke fått toll på noe fra OSE ennå, selv to Mysticer til 2000 kr stk.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Tir Apr 24, 2012 4:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg vet, har handlet i drøssevis fra Offshoreelectrics før, men de har litt tynnt med stæsj til bensinbåter, der er Gizmo suverene 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Tir Apr 24, 2012 4:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Jeg vet, har handlet i drøssevis fra Offshoreelectrics før, men de har litt tynnt med stæsj til bensinbåter, der er Gizmo suverene 8)


Gammeldagse forbrenningsmotorer er ut vet du, elektrisk som er inn i tiden :D

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Tir Apr 24, 2012 7:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Har prøvd elektrisk båt og det ga meg særdeles lite tilfredsstillelse, det blir rett og slett kjedelig, Skikkelig motor må det være med lyd, røyk, litt motormekking og tuning og det at det kreves litt mer kunnskap for å betjene sakene gjør det også artigere. Bare å plugge i et batteri og så kjøre fort i max 5 minutt før man er tom blir for enkelt og for kortvarig, bensineren går bortimot en halv time på bånn gass i oppunder 90 kmt :lol:

Ser det på akkurat samme måte når det kommer til biler, de må ha forbrenningsmotor for min del 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kva skjer søndag 22/4-12?
InnleggSkrevet: Tir Apr 24, 2012 8:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Du glemte å skrive at forbrenningsmotorene gjerne kjører fort i max 5 minutt før man må ut på vannet å hente båten :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC