Flotte bilder Thomas. Noen mulighet for at jeg kan få bildene i full størrelse på ei plate eller minnepenn? Eller må jeg overføre fra deg selv? PS, vi glemte jo banneren også, den ligger her hjemme hos meg.
Madammen skriver en artikkel, og så sender vi med bilder til Modell og Elektronikk. De av deltakerne som har knipset blinkskudd må bare se å få levert bilder til meg i stor størrelse
Jeg hadde det forøvrig veldig kjekt i dag, er veldig fornøyd med at treffet begynte litt ut på dagen, det gav meg god tid til en liten økt i morges også. Ikke så dumt
Guttungen koste seg med piratskip, og jeg koste meg nok mest med Vliestroom. Savnet å ha Runabout Classic, men vi får se til neste gang. Jeg savner også en taubåt med litt størrelse på, så jeg har bestemt at Wyeforce blir neste båt som skal bygges. Da melder jeg meg inn i konkurransen tug of war, for den skal bli en sterk sak

Thomas sin båt teller ikke, han har aaaalt for mye effekt i båten sin, iallefall i forhold til hvilken type båt det er
Når vi fremdeles er varme i trøya etter treffet, så vil jeg foreslå at vi legger ut en rekke med banedeler til neste gang. Et par stk samlet vil bremse bølgene mye. Om f.eks den saktegående siden da har bredden til et par svømmefelt, så holder det sikkert størrelsesmessig. Den andre siden kan brukes til mer hurtiggående og store båter, eller for dem som vil kjøre der selvfølgelig. Jeg ser at bølgene kan bli et problem for dem av oss som kjører båter som ligger lavt i vannet. Både jeg og Henning fikk mye vann over rekka. Jeg hadde forøvrig tettet godt og fikk ikke problemer med lekkasjer inn. En annen ting er at båtene som står "parkert" vil slå mot sideveggene når det kommer større bølger. Det er ingen big deal, men det er mye kjekkere å kjøre de mest saktegående modellene på så stille vann som mulig. Absolutt noe vi bør ta en prat om iallefall.
En annen ting er at vi kunne gjerne ha lagt ut noen porter. Det hadde gitt oss noen enkle utfordringer å manøvrere etter. Et par småvekter med et par meter hyssing knyttet i noen brusflasker hadde nok gjort susen.
Jeg synes også at vi tuller mye når vi plasserer oss, alle kjørte bare sitt eget løp. Jeg foreslår at vi setter båtene helt innerst i enden av hovedbassenget, der er det også større gulvplass. Det ble fort mye trafikk på sidene. En annen ting er at det ser mye bedre ut hvis alle stiller frem båtene litt samkjørt, kanskje noe slikt som at alle står skrått ved siden av hverandre og med fronten ut? Så kan klær, bagger og andre ting ligge samlet et annet sted? Syntes ikke vi hadde noen struktur på dette iallefall, og det kan nok bli mye bedre, og da vil alt se bedre ut i bildesamlinger også.
Endringer som skal gjøres for egen del til neste innendørs treff er iallefall at minstemann skal plasseres bort. Det blir rett og slett for mye mas og påpassing. Den tiden er mye bedre brukt til å ta bilder og filme. Det andre er at jeg ikke skal kjøre sedan, men heller stasjonsvogn. Det er god plass i omegaen, men når man skal ha med piratskuter så blir det litt styr. Litt andre båter skal jeg ha med også, men Vliestroom skal være med igjen. Veldig kjekt å manøvrere rundt med den båten.
Ubåten tullet jeg litt med i dag. Den ville ikke synke, ironisk nok

Det finnes en ventil på ubåten som jeg tidligere har pirka borti, så det kan hende at det er der feilen lå. Jeg skrudde etterhvert denne litt ut, og da fikk jeg ubåten under, men ikke så lenge. Det viste seg at jeg nesten var tom for strøm, så jeg fikk altså ikke prøvd ut godt nok. Automatikken sender ubåten til værs med lav strøm og tap av radiosignal. Til neste gang så har jeg pælmet det originale radioutstyret, og fått ubåten over på FC16. Servoer, mottaker og alt av elektronikk fra Thunder Tiger skal iallefall ut. Jeg vil også se på muligheten for å bytte ut fremdriftsmotor med en børsteløs sak, da jeg fikk vel mye forstyrrelser ved kjøring av pumpe og fremdrift. Kommer til å ta motor ut for å finne størrelser og mål, og så lodder jeg på bedre støyfilter slik at jeg kan bruke børstemotorene til jeg har skaffet alternativ. Jeg skal også bytte ut propellen, det finnes en option som dobler hastigheten. Fremdriften er alt for dårlig med nåværende propell. Jeg har også lyst til å øke manøvreringsevnen, skal se på muligheten for å gjøre rorflatene litt mer effektive. Det ble ingen struktur på undervannsfilminga, for jeg var mest opptatt med å få båten under. Jeg har sett fort gjennom, og ser jo at det er potensiale i slike filmklipp. Om ubåten hadde fungert som den skulle så hadde vi nok fått mye bra klipp fra under vannflaten.
Men nå er det bare å gjøre seg klar til neste båttreff, gleder meg allerede