Jeg og resten av familien skulle ha oss et par dager i steindalen i påska, og det betyr som vanlig at en bil blir fylt opp med modeller, og en annen bil blir fylt opp med familie. Som vanlig pakker jeg med for mye, men det får så være.
Jeg hadde gledet meg skikkelig til å fly Ultimate 40, men jeg hadde glemt skia hjemme, så det var ikke egnet plass å ta av eller lande på. Jeg lot det være, og er glad for det, for når jeg kjørte motor litt etterpå så oppdaget jeg at motor var løsnet. Det hadde garantert gått galt, skruene skrudde seg ut for hver gang motor ble startet.
Jeg rota det til når jeg skulle ha Happyfly 20 i lufta også, jeg fikk ikke nok løft til å komme meg over en snøkant, så propellen knakk og flyet slo kollbøtte. Dette flyet var selvfølgelig eneste flyet jeg ikke hadde tatt med propell til, så det ble dagens korteste tur. Jeg har også flydd litt multicopter, hadde med quadrocopter og hexacopter, og fant ut et par ting med dem som jeg skal oppdatere i egne tråder.
Hadde med noen flymodeller også, blant annet en P40 warhawk, Yak54 og Blaze, så jeg fikk flydd litt. Av helikopter hadde jeg med Trex 600E og Trex 600N, og Henseleit Rigid. Sistnevnte var det eneste helikopteret jeg flydde i dag. Fremdeles er jeg veldig forsiktig med dette helikopteret, vil lære det å kjenne gradvis. Har ikke lyst til å knalle det før jeg har fått flydd det en varm sommerdag iallefall

Men uansett, TDR flyr meget fint, og jeg føler meg mer og mer komfortabel med det, til tross for store nerver når jeg flyr det. Sikkert den eneste modellen som jeg absolutt ikke har lyst til å knalle helt enda.
Jeg fikk også besøk av Pawel, som hadde lyst til å prøve å fly litt på denne plassen. Han kom med en haug av helikopter og fly, så vi hadde nok å styre på med begge to. Han endte opp i skauen med en lavvinga nitromodell, men ellers gikk det ganske greit. Nitroflyet så ut til å ha truffet midt mellom et eller annet, for vinga var revet av på begge sider av flykroppen