Dato/klokkeslett: Man Apr 29, 2024 8:26 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 45 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 10, 2007 11:32 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Innlegg: 241
Bosted: Førde
Nesjane er det sandtaket i naustdal? Er ikkje så god på namn^^

_________________
Simon Loe Laberg

* Tamiya TT-01D

* SilverLit X-Twin Jet


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 10, 2007 11:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Det er en sandflekk i eikefjorden :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 10, 2007 1:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Dersom du går inn på sunnfjordrc.com så er det en link som heter "kart over plasser å kjøre". Nesjane er merket av der med satelittbilde... Plassen er helt konge. Kan kjøre alt der! :D

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 10, 2007 3:34 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
No har no eg vert der og kjørt, var morro, fekk kjørt 2 og ein halv tank so var eg tom for fuel og var fornøgd så gadd ikke låne mer fuel til og forsette så eg såg litt på osv og for heim no og fekk i meg vatn og ein dusj=) hadde ikke med meg noe drikke, noe eg angret bra på når eg hadde vert der eistund 8) eg holdt jo på og renne bort, sjekka termostaten no når eg kom heim og er jo 32grader i skyggen, så var bra varmt.
Ellers ingen skader på bilen, einaste tennpluggen som rauk, noe eg ikke fant ut før etter 3 vannblemmer etter sikkert 100 drag i snora:p heldigvis hadde stressballen så fekk kjøpt der.

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 10, 2007 5:32 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 427
Bosted: Førde
ja, du får fort blemmer på ditta greiene :P

_________________
Bilde
Futaba 10C - Katana 3D - Extra 330 - T-Rex 500ESP - Easy Star


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 10, 2007 8:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Furevik, det var dumt at du forsvant, for det ble mye bra bilder. Vi får ta noen actionshots av bilen din engang også. Savager hopper jo meget bra, så muligheten er stor for bilder av type "big air" :D

Fikk tatt en del fete bilder av TNX5.2R, som jeg skal forsøke å få lagt ut nå snart. Ble også noen greie bilder av flyet til Brynjarkvam. Legger de ut også. Sannsynligvis på nettsiden under actionbilder.

Ellers ble det lite kjøring idag, hadde visst ikke dagen. Først røk enten fartsregulatoren, motoren eller batteriene til Slow Stick, så den kom bare noen meter før den ville ned igjen. Sannsynligvis motor eller fartsregulator som har tatt kvelden, Jeg gjetter på motor.

Og det neste som skjedde var jo at jeg knuste shock flyer'n min til pinneved. (det ble iallefall pinneved etter at jeg røsket ut alt utstyret :D )
Jeg tror det må ha vært forstyrrelser, for plutselig var balanserora i fullt utslag, og flyet bare spant seg selv mot bakken. Kan virke som at jeg fikk kontakt av og til, for det kom noen kontrautslag på balanseroret, men det var håpløst. Der jeg kræsjet var det mye busker, så en viss mulighet for at flyet overlevde var tilstede. Men neida, det skjedde ikke. På samme stedet var det en eneste stein med diameter på ca 1 meter, og flyet traff visst oppå den. Så det knakk litt deler. Hadde nok sikkert gått an å lime, men jeg gadd ikke :roll:

Det neste var jo at LST2 ikke ville gå skikkelig, hadde litt pluggproblemer der. Og hadde selvfølgelig med en dårlig gløder. Så alt i alt var det ikke så mye kjøring på meg idag.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 10, 2007 9:03 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Jepp 8)

no har eg rengjort bilen og da sjekka eg over litt og virket som er noe muffens med eine hjulet på bilen, det er litt tungt og få rundt, og når eg snurrer på eit anna ferer 3 av hjula rundt men ikke det. og er litt svak piping/hvining lyd i hjulet, eller hjulene, vanskelig og høre om det bare er ett eller alle... noe hørdte siste minuttet eg kjørte på vegen da eg svinga og sån for og kjøre den tom men så jekk den som sakkt tom og tenkte ikke so mye over det tenkte det var sikkert stein eller noe..noen ide om va det kan være?

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 10, 2007 9:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kanskje gutta som kjører Savage kjenner til dette?
Kan det være at du har strammet mutteren på det hjulet litt for hardt? En annen ting du kan sjekke er medbringermutteren som står mot hjulet (den mutteren du trykker felgen inn på). Under den mutteren er det en stålpinne på ca 1 cm lengde. Du bør sjekke at den er på plass, for hvis den ikke er der så er det mulighet å stramme hjulmutteren litt for mye. Og da vil hjulet gå tregere rundt.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 10, 2007 9:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Aldri hatt noen slike problemer. Regner med du har skrudd av hjulet og sjekka, avslører seg vel rimelig kjappt hva som er gale da ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 10, 2007 9:21 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
jepp har sjekka at stålpinnen og alt er der og kan ikke se noe mistenksomt egentlig, kan kulelageret ha noe med det og gjøre?
eg kan jo ta turen innom butikken med den imorra så tar du ein rask titt og ser om du skjønner va det kan vær?

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Sist endret av Kurt-Inge den Søn Jun 10, 2007 9:24 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 10, 2007 9:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hmm, du får ta de ut å sjekke.. Er det forskjell på å snurre på hjulet når du har løsnet mutteren?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 10, 2007 9:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvis det ikke går rundt ja. Men det skal vel være ganske enkelt å finne hvor feilen ligger? Du klarer vel å lokalisere hvor tregheten er? Du kan jo for eksempel fjerne dogbonen (drivaksel) mellom diff og hjul. Så snurrer du på hjulet etterpå, og hvis det fremdeles går tregt så vet du iallefall at feilen ligger i den delen hjulet er montert på.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 10, 2007 9:34 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
hehe glem det:p tok ein ekstra titt under hehe og såg noe som ikke skulle vere der:p
Bilde

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 10, 2007 9:35 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 427
Bosted: Førde
ein stien der ? :P

_________________
Bilde
Futaba 10C - Katana 3D - Extra 330 - T-Rex 500ESP - Easy Star


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 10, 2007 9:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hvilket delenummer er det på den der? :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 45 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC