Dato/klokkeslett: Ons Mai 22, 2024 10:20 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Prøver å fly litt mer onsdag...
InnleggSkrevet: Ons Jan 30, 2008 12:04 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Var nede på marka i dag. Fekk akkurat tid til å tømme en tank på heli'n før det kom ei byge hehe! Testa litt akro jeg ikke hadde prøvt før, bl.a baklengs vertikal og horisontal roll. Når byga kom var det bare å pakke sammen. Prøver med friskt mot i morra... Synd at vector ikke kan stille, så kunne jeg faktisk fly fra'n på reversen med heli'n hehe :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jan 30, 2008 4:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Dagen i dag ble MYE, MYE bedre! Testa flat trottlecurve på Airskipper'n. Dette ga litt mer power på midt-stikke og flips ble mer kontant. Øka litt mer på cyclic pitch og det hele ble et litt mer brutalt setup. En halv kanne senere sjekka jeg tempen på servoene.... var litt over kropstemp, selv om det var +2 grader ute og dei ble konstant utsatt for rotor-blast! Litt senere var kanna nesten tom, gikk jeg ut fra at batteripakka hadde fått nok og jeg pakka sammen. Rett og slett en perfekt dag! Null vind og gode lys-forhold. Største problemet var at det var så vindstille at røyk og kondensdamp fra heli'n ikke blåste vekk fra stripa! :lol: :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jan 30, 2008 7:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sjekka oppsettet på heli'n når jeg kom hjem. Nå kjører jeg på -11/+13 på collective og +-8,5 på cyclic. Dette er en del over dei magiske 18 grader da bladet staller, noe som høres godt når jeg "drog på en del".... Motoren bogger en del, men velger å ha det slik da jeg kan gi på mye pitch i peak. Motorturtall ligger på 19000-20000 RPM med turtall-sperra inne.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 47 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC