Dato/klokkeslett: Tor Mai 16, 2024 2:15 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Piknik på heia
InnleggSkrevet: Tir Mai 13, 2008 12:02 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag kjørte vi til Førde for å sette gamlebilen hos Opus, og på turen hjem igjen hadde vi planlagt en liten familiepiknik på heia. Jeg hadde med madammen og jentungen, og ellers i bagasjen hadde jeg T-rex 600 nitro, T-rex 450 og T-rex 450 V2 :D

Det ble en fantastisk flott dag, og det er andre gangen på rad at jeg kommer hjem igjen med alle helikopterene like hele :mrgreen:

Flydde bare 1 tank på T-rex 600, for jeg har sikkert montert noe galt på governoren, kanskje sensoren ikke treffer riktig. Den funket iallefall ikke, så jeg syntes ikke det var verdt risikoen å teste noe særlig mer før jeg får sett på det.

Herjehelikopteret mitt, T-rex 450 funket som en drøm. Jeg har nå byttet hovedbladene, for de gamle (de som aldri blir ødelagt) var så dårlige at de går 1 cm ut av tracking når jeg skifter til 3D kurve. De nye fungerte 100%, og jeg fikk herjet skikkelig med helikopteret. Dette begynner å bli gøy, men jeg kunne tenkt meg litt mer power.

T-rex V2 har en del mer power, og det er dette jeg vil gå over til å bruke mest når jeg er flink nok. Det er mer avstivet, og har bedre forutsetninger for å kunne funke bedre. Men når jeg tok det opp idag, så kom det frem en feil som jeg sikkert har oversett fra forrige kræsj. Akselen til halerotoren var bøyd, og dette førte til mye støy og vibrasjoner. Jeg måtte allikevel opp og ta en liten flipp før jeg satte det ned, og det er jeg glad for. Tror det kunne gått skikkelig galt hvis jeg hadde gått videre med flyturen.

Alt i alt, en herlig dag på fjellet. Helikopter, kakao, brødskive med karbonade, og hyggelig selskap med familien min :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Piknik på heia
InnleggSkrevet: Tir Mai 13, 2008 4:23 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Høres ut som ein koselig dag det ja 8)

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Piknik på heia
InnleggSkrevet: Tir Mai 13, 2008 4:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja dette er jo supert. Hvorfor ikke kombinere slike turer/utflukter med litt morro?

Jeg leste her en dag om en som hadde gått på en lang søndagstur med sin kone og barn. Da hadde han tatt med seg en gammel Tamiya Blazing Blazer og kjørt den rolig hele turen gjennom lett terreng med grus/sti + litt søle :D Det skal jo sies at sist jeg var hjemme så fikk jeg meg en dose natur som jeg ikke har fått på lenge i forbindelse med skogsturen med Hilux'en :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 25 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC