Dato/klokkeslett: Tor Mai 16, 2024 12:38 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: T-rex dag på marka
InnleggSkrevet: Lør Mai 31, 2008 9:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag tok noen av oss en kjapp tur på marka for å fly T-rexene våre, og det ble en flott opplevelse. Pett4 hadde også med seg sitt nye Gemini, og det funket meget bra helt til jeg fikk prøve det. Da endte det opp på samme måte som mine andre fly, litt hardere landing enn beregnet :lol:

Sidboy imponerte med Slow Stick, når han omsider fikk det opp i lufta da. Han knakk vel 30-40 propeller før han i det hele tatt fikk flydd, men når han fikk fiksa flyet så holdt propellen en stund. Han landa uten problemer, og loopa noen ganger også. Slow Stick er et fantastisk morsomt fly, det er helt sikkert.

Mikrosokken fikk flydd en halv batteripakke, og var fornøyd med det. Tror han bør få seg litt flere batteripakker..... :wink:

Jeg fikk selv herja en del med T-rexen min, det begynner å gro litt på meg nå. Liker helikopteret meget godt, og føler at det er i stand til å gjøre en god del. Den versjonen jeg flydde idag mangler nok litt power, men det er morsomt å fly allikevel. Jeg fikk brukt 3-4 batteripakker, og dagen endte med uskadd helikopter. Det var jo selvfølgelig et par nestenulykker, men det er jo ganske vanlig :lol:

Pett4 var uheldig med sin T-rex på slutten, den deiset i bakken fra lav høyde. Blir nok litt reparasjoner, men da er det greit å samtidig bytte ut radiosystemet og gjøre noen nødvendige forandringer i oppsettet. Er alltids litt surt å kræsje, men vi får se det positive i det :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: T-rex dag på marka
InnleggSkrevet: Lør Mai 31, 2008 9:36 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Jo en gøy da, bare synd med dette været da :(

Fikk som Stressballa sa, flydd litt Gemini helt til Stressballen fikk prøve seg litt. Flyet funker fint til normal flyging, hovring er til for helikopter :lol:

Ellers gikk jo T-rex`n som vanlig i bakken, men nå skal radiosystem byttes til Spektrum, og heli sjekkes skikkelig før neste tur. Ikke noen store skader som jeg kan se, rotorblader, halebom og noen små plast-deler.

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: T-rex dag på marka
InnleggSkrevet: Lør Mai 31, 2008 9:44 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 373
Bosted: Florø
super dag på marka! var drit artig å fly hehe.. det for 5 propeller... å en motor hehe. eg må skaffe meg nokken 7.4v lipo brukte 11.1v å da hørtes det ut som (rusk i forgasseren) til eg trudde eg var tom for batteri hehe

_________________
Kenneth Leversund
bil: TB02, TB02, wheely king, CC-01, CR-01, F103GT, LST2, scania "R620"
fly: GWS Slow Stick, challanger, vapor
båt: ProBoat Mini-V
helikopter: T-rex 450SE V2
kontroll: spekrum DX3.0, spekrum DX3S, futaba 7C


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: T-rex dag på marka
InnleggSkrevet: Lør Mai 31, 2008 10:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Pett4 skrev:
Jo en gøy da, bare synd med dette været da :(

Fikk som Stressballa sa, flydd litt Gemini helt til Stressballen fikk prøve seg litt. Flyet funker fint til normal flyging, hovring er til for helikopter :lol:

Ellers gikk jo T-rex`n som vanlig i bakken, men nå skal radiosystem byttes til Spektrum, og heli sjekkes skikkelig før neste tur. Ikke noen store skader som jeg kan se, rotorblader, halebom og noen små plast-deler.


General note to the world: Ikke lån bort flyene deres til meg :lol:

Godt det ikke var smadra så mye på helien da. Såg faktisk ut som at det gikk litt mye deler i kræsjen. Uansett, det var kjekt å fly litt der, og jeg er gjerne med flere ganger :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC