Dato/klokkeslett: Tor Mai 16, 2024 7:20 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 1.juni??
InnleggSkrevet: Søn Jun 01, 2008 10:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da har jeg fått sett litt på T-rex 450 V2 som gikk i bakken på nesjane idag, og skadene er ikke så store. Rotorbladene røk som vanlig, men utenom det ble følgende ødelagt. Halebommen knakk, drivreima er hel, men fikk raspet av noen tenner, balansestanga ble bøyd, canopyen fikk noen skrammer, men utenom det er visst alt like helt. Ingenting skadet i selve rotorhodet, og heller ikke kast i akselen ved test av motor. Så dette var småtteri, men jeg skal prøve å styre meg med å holde på i lav høyde litt fremover.... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 1.juni??
InnleggSkrevet: Søn Jun 01, 2008 11:25 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 224
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Torst skrev:
Hadde vært fint om dere gir beskjed når dere reiser innover slik at andre som undertegna og andre kan være der mens det er folk der :!: Var der inne i 12-tida og trudde at ein var komt i gang, men den gang ei. Venta over ein halv time på at det skulle dukke opp nokon utan at det kom nokon. Ville ikkje gi beskjed her inne i tilfellet og eg ikkje skulle innover likavel.


Er enig med Djupevik der. Alle som hadde meldt sin interesse hadde kontakt før nesjane, og du kan vel egentlig ikke vente at folk dukker opp der for din skyld når det er ingen som vet at du er der. Hadde du skrevet et innlegg om at du kanskje tok turen innom, så hadde du gjerne visst litt mer om når det skjedde. Det er nok ingen som forventer 100% at folk dukker opp hvis de skriver at de kanskje kommer, men da går det gjerne an å utveksle litt informasjon. Det blir ofte forsinkelser, så det er ikke så lurt å dukke opp uten å vite noe sikkert. Jeg kom meg ikke avgårde før kl 13, og da måtte jeg kjøre rundt og hente folk også. Det ble også venting på andre, og jeg tror ikke vi var på nesjane før kl 14, men vi ble der sikkert i over 3 timer. Ta kontakt neste gang.... :wink:


Les den siste setninga som eg skreiv... Gidder ikkje kvar søndag å legge inn om eg kommer eller ikkje :!: Skjønner heller ikkje heller at ein kan skrive når ein forventar å være der inne slik at ein kan ta seg ein tur innover visst ein ser at det passer... Må vel kunne gå ann det :?: Må være positivt at det dukkar opp fleire der inne og andre plassar når ein ser at det er ting på gang utan å legge igjen eit "kansje" kva gang... Har andre ting å gjør enn å sitter her å skrive :!:

_________________
Torstein Hamrebø
Tamyia TB-02, Lotus Elise (el-bil)
Tamiya DF-02, Rising Storm (el-bil)
Tamyia Scania R620 (trailer)
HPI Savage 3.5 (fuel bil)
Skyartec, Cessna 182 (el-fly)
Aero-naut, Princess (el-båt)
Aero-naut, Diva (el-båt)
Beili Phoenix (seilbåt)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 1.juni??
InnleggSkrevet: Søn Jun 01, 2008 11:52 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
her var det en som var sur i munnvikane 8)

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 1.juni??
InnleggSkrevet: Man Jun 02, 2008 12:02 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det var da voldsomt? Er dette noe å bjeffe om da?

Jeg leste den siste setninga om igjen, og det sto fremdeles det samme som sist jeg leste den. Jeg har også andre ting å gjøre enn å sitte her å skrive (spesielt når det gjelder slike innlegg som dette), men dette er en del av hobbyen for meg, så jeg gjør det allikevel. Og dessuten er det noen kjekke karer som gidder å holde forumet igang for oss, og da er det vel best at det brukes litt også?

Det eneste jeg mener er at hvis du kommer på forumet etterpå og klager på at det ikke var folk der, da må du vel tåle at folk skriver til deg hva du bør gjøre for å unngå en slik situasjon som du var i der?

Det har skjedd mange ganger at folk har tatt turen innom uten å melde sin interesse på forumet, men alle ganger jeg vet om har tilskuerene først funnet ut at det faktisk skjer noe der. Er vel normal logikk det vel? Jeg hadde iallefall ikke famla i mørket og tatt kjøreturen til nesjane uten å vite noenting om hva som skjer. Du ser på forumet hvem som skriver at de SKAL inn, og da er det vel bare å ta en telefon å høre? Eller er det et krav fra deg at folk skal være der inne kl 12 hver søndag det har vært noenlunde interesse på forumet? Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du klager på her, men mener absolutt at du bør være med noen ganger der inne for å se hvordan det funker. Er vel ikke noen fasit på dette. Hvis dette er en klage du har som har noe for seg, så bør du ta det opp med styret, og så kan kanskje de utarbeide et eller annet på dette. Men jeg er dessverre ikke enig med deg denne gangen, og måten du skriver på med bruk av :!: og :?: og :!: er vel kanskje litt drøyt i denne sammenhengen.

Jeg har selv hjem, barn, dyr og jobb å ta meg av, så det gjelder å tilpasse seg.

Men for all del Torst, du må gjerne arrangere et treff der inne slik du vil at det skal være. Jeg er med om det passer :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 1.juni??
InnleggSkrevet: Man Jun 02, 2008 12:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Torst skrev:
Har andre ting å gjør enn å sitter her å skrive :!:


Du tar jo deg selv litt i din egen argumentasjon synes du ikke...? :P Hehe.

Jeg er enig, det er jo kjekt med folk uansett om dei skal sjå eller kjøre. Men det blir vel kanskje litt mye å kreve at folk skal avtale nøyaktige tidspunkt lenge på forhånd kvar gang ein skal ut å kjøre? Såklart, en trenger jo ikke sitte å ruge på tidspunktet om det allerede er skrive i stein. Men nå skal ikke jeg tråkke noen på tærne her, jeg bare sneik meg inn i en tråd jeg i utgangspunktet ikke var en del av selv :lol: Bare vet hvordan det pleier å vere... Jeg pleier/pleide gjerne å ringe en av karene fra Florø når jeg kom til nesjane fra Førde.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 1.juni??
InnleggSkrevet: Man Jun 02, 2008 12:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Torst skrev:
Har andre ting å gjør enn å sitter her å skrive :!:


Du tar jo deg selv litt i din egen argumentasjon synes du ikke...? :P Hehe.

Jeg er enig, det er jo kjekt med folk uansett om dei skal sjå eller kjøre. Men det blir vel kanskje litt mye å kreve at folk skal avtale nøyaktige tidspunkt lenge på forhånd kvar gang ein skal ut å kjøre? Såklart, en trenger jo ikke sitte å ruge på tidspunktet om det allerede er skrive i stein. Men nå skal ikke jeg tråkke noen på tærne her, jeg bare sneik meg inn i en tråd jeg i utgangspunktet ikke var en del av selv :lol: Bare vet hvordan det pleier å vere... Jeg pleier/pleide gjerne å ringe en av karene fra Florø når jeg kom til nesjane fra Førde.


Det er liksom bare slik det er. Men de siste gangene vi har vært inne så har det jo vært tilskuere hver gang, og de har altså ikke meldt sin interesse på forumet. Jeg synes det er litt vanskelig å forstå argumentene dine Torst. Det finnes bedre løsninger enn å klage på de som tar turen til nesjane jevnlig. Jeg føler liksom at forumet er til for å få en slags oversikt over hvem av den "kjente gjengen" som kanskje vil inn, og så tar jeg det derfra selv. Og ryktene om nesjane sprer seg også fra den "kjente gjengen". Og jeg mener å huske at de fleste gangene snakkes det om å kjøre fra Florø i 12-13 tiden, og det går jo gjerne 20 minutt å komme seg dit også. Så hvis en skal være noenlunde sikker på at det er folk der (og at det i tillegg har vært snakket om på forumet), så er det vel best å dukke opp rundt kl 14-15 hvis en skal være tilskuer? Vi pleier jo ikke å dra tilbake før kl 17-18...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 31 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC