Til dere andre som er begynnt å bruke marka så må jeg opplyse om at bruken av den egentlig er en privat avtale mellom noen få personer og bonden. Han får både bestikkelser flere ganger i året (god drikke) og gjenytelser for dette av oss.
Han har en del retningslinjer i forhold til bilbruk og parkering på hans eiendom og liker veldig dårlig hvis det blir bilspor utenom selve veien (ved snuing av biler feks.). Vi som har hans velsignelse bruker fortrinnsvis veien via basen for å ikke være for påtrengende overfor han og for å forstyrre minst mulig hans fred og ro i tunet hans. Det går sikkert greit at andre også kommer, men det må ikke bli slik at han føler at folk renner eiendommen hans i senk til alle dager og alle tider, for da kan det plutselig bli slutt på å låne/leige eigendommen hans for oss alle

Han har faktisk nevnt et par ganger at det er for han ukjente biler innom og har lurt litt på hvem det var. Det er ikke mer enn to uker siden det var uvedkommede innom og utførte en del skadeverk hos han (i det vedskjulet rett før man kommer bort til marka) det var gjort hærverk på traktor og motorsykkel og forsøkt stjelt to motorsager, pluss at der har vært tyveri tidligere, så det er ikke så rart om han reagerer når det kommer fremmede gjennom der. Ha dette i bakhodet og ta gjerne en prat med han slik at han vet hvem det er som oppholder seg på hans eiendom
Jeg og Yallaair håper at nykomlingene også tar del i klipping av området

for der er det kun jeg og han som bretter opp ermene og sørger for at det er slik som det er nedpå der