Dato/klokkeslett: Tor Mai 16, 2024 3:53 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 38 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Man Jun 09, 2008 1:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, den er nok meget flott å bygge. Jeg har bygget en lignende før, og "godteposen" i slike biler er ganske omfattende :D

Blir spennende å se hvordan den funker på neste treff. Nå blir TB02 og TA05 brukt som utebiler fremover, og M03 (mini) og TA-05MS blir brukt som innebil. Ute kommer jeg bare til å herpe den..... :roll:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Man Jun 09, 2008 4:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Sitat:
Alt var koblet til, og jeg skulle bare få reima til kontrollen over skallen før jeg startet flyturen. Hadde dessverre ikke throttlehold på. Reima la seg pent rundt bryteren som skifter mellom de forskjellige flymodusene, og satt derfor helikopteret rett i 3D-modus når jeg løftet kontrollen. Det betyr 100% turtall på motoren uansett stikkeutslag.




He he, dette var jo leit å høre, men da har du erfart noe som mange andre før deg har gjort. Nakkereim er FARLIG :lol:
Det var en gang en kar på Rcuniverse.com som skrev at så fort det kom noen på stripa med nakkereim så trakk han seg godt tilbake, for da kan alt skje :lol:
Bare vent til en gang du slipper kontrollen og bøyer deg ned over en modell og får antennen i rotoren/propellen, evnt hele kontrollen inn i rotoren

Selv har jeg aldri brukt nakkestropp :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Man Jun 09, 2008 9:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Nakkereim er FARLIG :lol:


Enda farligere med såkalt senderpult!!! En gang for lenge siden: Var avgårde å flydde sjøfly da stakkaren av en pilot skulle bøye seg ned... de uungåelige skjedde... radio'n havna i sjøen og flyet idla opp til halv gass.... der stod en annen stakkar på bryggekanten og tok imot flyet med beina!!!! En fot på hver vingehalvdel og en sinna 12cc på halv gass mellom beina :lol: :lol: Det ble mer sirkus en en kunne forvente når en annen kjendt person her på forumet skulle drive "rescue" fra en pineer-jolle på 5-6 fot!!! Flyet var over 2m og drog kraftigere enn redningsmannen klarte å ro :mrgreen: :mrgreen: Fysikkens regler bestemte! Når flyet ble dradd 10cm ut fra skittet til stakkaren som satt på kaia, så ble både redningsmann og jolle dradd inn igjen av propellen hehe :shock: :shock: Det var et syn for guder!!!! Vet ikke hvem som skreik høyest, han med 12cc'n mellom beina eller vi som såg på, men morro var det!!!!!

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Man Jun 09, 2008 9:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Sitat:
Alt var koblet til, og jeg skulle bare få reima til kontrollen over skallen før jeg startet flyturen. Hadde dessverre ikke throttlehold på. Reima la seg pent rundt bryteren som skifter mellom de forskjellige flymodusene, og satt derfor helikopteret rett i 3D-modus når jeg løftet kontrollen. Det betyr 100% turtall på motoren uansett stikkeutslag.




He he, dette var jo leit å høre, men da har du erfart noe som mange andre før deg har gjort. Nakkereim er FARLIG :lol:
Det var en gang en kar på Rcuniverse.com som skrev at så fort det kom noen på stripa med nakkereim så trakk han seg godt tilbake, for da kan alt skje :lol:
Bare vent til en gang du slipper kontrollen og bøyer deg ned over en modell og får antennen i rotoren/propellen, evnt hele kontrollen inn i rotoren

Selv har jeg aldri brukt nakkestropp :wink:


Hehe, jeg har sett faren med nakkestropp hver gang jeg bøyer meg over T-rex 600 ja, og har egentlig aldri skjønt hvorfor noen absolutt synes dette er så fantastisk. Jeg tror nok dette er en smakssak, men vet iallefall at jeg skal tilbake til slik jeg gjorde det før, UTEN nakkestropp. Det er vel de som har problemer med å holde kontrollen fornuftig som må bruke reim? Jeg føler meg rett og slett litt stressa hver gang kontrollen dingler i reima, må liksom passe på så mye mer.

Det er iallefall siste gang jeg stikker hånda i en rotor. Jeg har stukket samme hånda inn i halerotoren på T-rex 600 (såg den ikke), og nå i hovedrotoren på T-rex 450. Da skulle vel helikopter være dekket, og neste lærepenge kommer sikkert på et nitrofly (har allerede hatt fingra borti propellen på et elektrofly :lol: )

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Man Jun 09, 2008 9:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Sitat:
Nakkereim er FARLIG :lol:


Enda farligere med såkalt senderpult!!! En gang for lenge siden: Var avgårde å flydde sjøfly da stakkaren av en pilot skulle bøye seg ned... de uungåelige skjedde... radio'n havna i sjøen og flyet idla opp til halv gass.... der stod en annen stakkar på bryggekanten og tok imot flyet med beina!!!! En fot på hver vingehalvdel og en sinna 12cc på halv gass mellom beina :lol: :lol: Det ble mer sirkus en en kunne forvente når en annen kjendt person her på forumet skulle drive "rescue" fra en pineer-jolle på 5-6 fot!!! Flyet var over 2m og drog kraftigere enn redningsmannen klarte å ro :mrgreen: :mrgreen: Fysikkens regler bestemte! Når flyet ble dradd 10cm ut fra skittet til stakkaren som satt på kaia, så ble både redningsmann og jolle dradd inn igjen av propellen hehe :shock: :shock: Det var et syn for guder!!!! Vet ikke hvem som skreik høyest, han med 12cc'n mellom beina eller vi som såg på, men morro var det!!!!!


Å herregud, hvorfor blir aldri slikt fanget på video? Da kunne vi hatt klubbkveld med Florø's funniest rc-videos :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 4:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Yalla har ett gullkorn på video, nemlig når han taxer flyet sitt på full gass rett i leggen til Jagedal. Heldigvis ble han ikke filetert av propellen som gikk på fullt turtall med kraften fra en .80 firetakter.

Jeg skulle betalt mye for å få sett den episoden han beskriver ovenfor :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 5:58 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
stressballen skrev:
neste lærepenge kommer sikkert på et nitrofly (har allerede hatt fingra borti propellen på et elektrofly :lol: )


Jeg har putta fingrene i propellen på Cox`en min på fullt turtall. Har fremdeles arr etter å ha skrelt av huden på 3 fingre :roll:

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: treff i storhallen på søndag den 8 juni fra kl 1500 til 1800
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 11:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, det er nok noe som bare må oppleves..... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 38 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC