Idag fikk jeg besøk av en gammel kompis, og vi bestemte oss for å ta en tur på nesjane og teste helikopter. Jeg tok med T-rex 450 V2 og T-rex 600 nitro. Flydde først et par batteripakker på T-rex 450, og gikk så over til å teste storebroren. Jeg har nå gjort en del småforandringer, og denne gangen ble det fullklaff. Governor ble testet, og endelig fikk jeg såvidt prøve spensten i dette helikopteret. Jeg tok en del "shakes" for å se responsen, og da denne føltes bra, så måtte jeg prøve å flippe helikopteret for første gang. Det gikk veldig bra, og jeg flippet det 5-6 ganger. Jeg tok så en roll i høy fart, og det gikk også meget bra. Jeg landet så for refuel, og la da merke til at stripsen som holdt fuelfilteret hadde løsnet. Bestemte meg allikevel for å ta en siste flytur, og fylte opp på nytt. Skulle da bare fly rolig og forsiktig. Jeg gjorde som jeg planla, men på slutten av tanken fikk jeg en liten overraskelse. Motoren stoppa når helikopteret var ca 15 meter over bakken. Det er faktisk veldig kjekt å få slike situasjoner, for da finner du ut av din naturlige reaksjon. Selv om jeg aldri har autorotert før, så skjønte jeg at her måtte jeg få landet faenskapet fort, og dro automatisk stikka litt i negativ. Det var ikke så høyt oppe, så jeg fikk ikke så mye tenketid, men det gikk faktisk helt toppers. Jeg dro på stikka rett før helikopteret traff bakken, og landa helt greit.
Til min første uventa autorotasjon å være, så må jeg si meg meget fornøyd. Må selvfølgelig øve på dette, og få det til slik at jeg kan lande helikopteret der jeg vil, men det har vært en bra start
Skal nå sjekke over faenskapet og finne ut hvorfor motoren stoppa. Såvidt jeg kan se så er det ikke fueltilførselen, så da er vel pluggen neste punkt på lista. Kan iallefall konstatere at fuelhelikopter er rått!