Hehe, hvem hinter du om nå?
Ja, idag var det ikke så moro. Jeg begynte med et batteri på T-rex 450, og det gikk bra. Men jeg føler at jeg har blitt litt bortskjemt med flymulighetene i Steindalen (foreldra til madammen), så jeg blir egentlig misfornøyd med å fly de fleste andre plasser.
Uansett, etter det første batteriet på T-rex 450 tenkte jeg at jeg skulle fly mye med storebror T-rex 600. Jeg begynte med min siste tank med 30% nitro, og det gikk bra. Fantastisk artig helikopter å fly. Jeg måtte så gå over til fuel med 15% nitro, og skulle bare ta en runde for å se hvordan det gikk. Hadde selvfølgelig planlagt å justere litt etterhvert. Jeg tok så en loop, og da gikk det galt. Belastningen ble alt for stor, og motoren var ikke innjustert, så turtallet droppet veldig. Helikopteret ble veldig utstabilt, og mesteparten av kreftene var borte. Så det gikk nedover. Fikk styrt det sånn noenlunde, men fikk aldri opp igjen power nok til å komme meg ut av problemene. Når det så gikk ned bak en grushaug og jeg mistet det ut av syne, så var det bare å ta throttlehold og lukke øynene. Hadde dette skjedd mye høyere oppe, så kunne jeg ha tatt bladene mer i nøytralt stille slik at motoren ble lite belastet. Da hadde kanskje motoren fått opp igjen turtallet. Dette skjedde så lavt at jeg ikke kunne gjøre annet enn å holde mye positiv vridning på bladene.
Når et 50.size helikopter går i bakken er det en ganske spesiell lyd som oppstår. Det er liksom en mørkt og tungt "thud", hvis noen skjønner hva jeg mener. En hører liksom at det er litt krefter som treffer bakken
Jeg har ikke fått sett så mye over det enda, men tror ikke det var mye som gikk galt. Det mest irriterende blir nok rengjøringa, for det er støvete på nesjane nå. På tide å få liv i LST2