Dato/klokkeslett: Ons Mai 22, 2024 1:35 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Nesjane fredag 11.07
InnleggSkrevet: Tor Jul 10, 2008 9:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Imorgen tar jeg turen på nesjane med familien, og tar med T-rex 450 V2 og T-rex 600 nitro. Noen andre som tar turen? Jeg tenkte å dra inn rundt kl 12.00

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane fredag 11.07
InnleggSkrevet: Tor Jul 10, 2008 9:35 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Jeg tar nok turen også.. Er lenge siden jeg har fått herjet på Nesjane nå, og siden jeg har ferie, så må jeg nesten benytte sjansen. Tar med T-Rex 450, og Savage (bare for å se om den virker)

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane fredag 11.07
InnleggSkrevet: Tor Jul 10, 2008 9:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg skulle gjerne tatt med LST2, men lar den stå litt nå, for den skal få totaloverhaling :D

En annen ting er jo at hvis jeg tar med for mye, så blir hver ting lite brukt. Satser på å bruke litt fuel på T-rex 600 imorgen :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane fredag 11.07
InnleggSkrevet: Fre Jul 11, 2008 4:37 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Må nesten rapportere litt fra Nesjane i dag. Hadde en flott dag, været var akkurat passe, overskyet og så og si ingen vind.
Det regnet 0,02mm i ca 10 minutter, og det var det.
Fikk kjørt 2 tanker med Savagen min, som fungerer utmerket, selvfølgelig..
Fikk også flydd et helt batteri på T-Rex, før jeg var uheldig å slo halen ned i grusen. Dette resulterte i at noe kom ut av stille, og var svært vanskelig å fly. Derfor gav jeg meg mens helikopteret fortsatt var noe lunde helt.... I motsettning til andre som var med inn...

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane fredag 11.07
InnleggSkrevet: Fre Jul 11, 2008 5:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, hvem hinter du om nå? :mrgreen:

Ja, idag var det ikke så moro. Jeg begynte med et batteri på T-rex 450, og det gikk bra. Men jeg føler at jeg har blitt litt bortskjemt med flymulighetene i Steindalen (foreldra til madammen), så jeg blir egentlig misfornøyd med å fly de fleste andre plasser.

Uansett, etter det første batteriet på T-rex 450 tenkte jeg at jeg skulle fly mye med storebror T-rex 600. Jeg begynte med min siste tank med 30% nitro, og det gikk bra. Fantastisk artig helikopter å fly. Jeg måtte så gå over til fuel med 15% nitro, og skulle bare ta en runde for å se hvordan det gikk. Hadde selvfølgelig planlagt å justere litt etterhvert. Jeg tok så en loop, og da gikk det galt. Belastningen ble alt for stor, og motoren var ikke innjustert, så turtallet droppet veldig. Helikopteret ble veldig utstabilt, og mesteparten av kreftene var borte. Så det gikk nedover. Fikk styrt det sånn noenlunde, men fikk aldri opp igjen power nok til å komme meg ut av problemene. Når det så gikk ned bak en grushaug og jeg mistet det ut av syne, så var det bare å ta throttlehold og lukke øynene. Hadde dette skjedd mye høyere oppe, så kunne jeg ha tatt bladene mer i nøytralt stille slik at motoren ble lite belastet. Da hadde kanskje motoren fått opp igjen turtallet. Dette skjedde så lavt at jeg ikke kunne gjøre annet enn å holde mye positiv vridning på bladene.

Når et 50.size helikopter går i bakken er det en ganske spesiell lyd som oppstår. Det er liksom en mørkt og tungt "thud", hvis noen skjønner hva jeg mener. En hører liksom at det er litt krefter som treffer bakken :mrgreen:

Jeg har ikke fått sett så mye over det enda, men tror ikke det var mye som gikk galt. Det mest irriterende blir nok rengjøringa, for det er støvete på nesjane nå. På tide å få liv i LST2 :twisted:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane fredag 11.07
InnleggSkrevet: Ons Jul 16, 2008 1:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da har jeg fått sett over helikopteret, og jeg har vært meget heldig. Har plukket rotorhode fra hverandre, og til min store forbauselse er det ikke annet enn hovedbladene som har gått i stykker i hele rotorhodet. Til og med stanga som holder paddlene er uskadet. Canopy er like hel, halebommen er helt fin, og jeg finner ikke andre skader noe sted bortsett fra drevene i en servo.

Hva sier du Mikrosokken? Skulle tro at det var mer som gikk galt når en styrter i en grushaug? :D

Jeg har kræsjet med T-rex 600 nitro 2 ganger nå, og begge gangene har det vært utrolig lite ødelagt. Jeg får mer og mer tro på dette helikopteret. Det skal sies at det var lavt turtall på rotoren under begge kræsjene, men det er fremdeles et under at det ikke er mer som ble ødelagt.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 39 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC