Jeg fikk tatt en grei økt på bilen idag, og begynte med å ta ut interiøret. Jeg oppdaget tidligere noen punkt under bilen som måtte sjekkes ut innvendig også, så da måtte jeg ut med teppet. Jeg tok ut alle setene, midtkonsoll, dørterskler og litt andre småting før jeg kunne ta ut teppet. Dette har jeg heldigvis gjort tidligere, så det gikk fort unna. Jeg begynte å pirke bort gamle asfaltmatter og tectyl for å komme til metallet, og fant at det var rustet hull på to plasser i gulvet til baksetene. Det var ganske likt på hver side, så dette er nok et utsatt sted på denne bilen. Jeg ble godt overrasket når jeg tok bort den fremre delen av teppet. Der ligger det en slags formstøpt skumgummi, og på passasjersiden var denne helt sinnsykt gjennomtrekt av vann. Når jeg tok den ut så var det en anseelig vannmengde som lå igjen, så det var jaggu bra at jeg gjorde dette nå. Jeg tipper at dette kommer fra renna til vindusviskerene. Denne har vært tettet av løv en del ganger, og da kommer vannet til nye høyder, og finner fort en vei inn. Jeg var ikke overrasket over at det var vått, men av at det var SÅ vått som det var. På førersiden var det ikke vått i det hele tatt. Jeg gikk over hele dørken (også i hjørner og kroker) med et spisst skrujern for å kjenne etter rust, men tilstanden virket bra bortsett fra de punktene jeg fant.
Jeg fant også ut at det er veeeeldig lenge siden jeg har hatt ute reservehjulet. Hjulbrønnen der var rustet i siden, så dette må også sveises. Det var mye støv og skitt der, så det har helt tydelig kommet inn fuktighet der også. Jeg har også festet en forsterker på innsiden av bakskjermen, og den hadde løsnet. Her må alt kobles fra, og alt av ledninger må få seg en velfortjent sjekk og festes på nytt, eventuelt byttes ut. Nå er det nok på tide å friske opp tynnplatesveisingen...