Kanskje, kanskje ikke. Men en ting er også å få tillatelse som noen få privatpersoner, en annen ting er å få tillatelse som en klubb. Men det blir ikke prioritert av meg i år. Mye har skjedd siden man fikk lov å fly på flyplassen og slikt, generelt sett er radiostyrte ting i lufta blitt en litt mer kritisk sak enn før. De mer erfarne pilotene ordner tydeligvis for seg selv, og det er ikke dem jeg vil bruke noe særlig tid på nå. Det havner ofte nybegynnere sammen med de erfarne, og de blir som regel ivaretatt der. Men de fleste nybegynnere er helt på egen hånd, og ender ikke opp på disse små flystripene rundt omkring. Som du sier, avstander blir veldig viktig, spesielt for nybegynnerene, og det er disse jeg vil følge opp mer i år. Velger man riktig modell i dag, så flyr man de på fotballbanene og innendørs, og der har avdelingsledere mer mulighet til å følge opp og hjelpe til. Når jeg selger modeller, så er det alltid et tema hvor modellene kan brukes, og det er så mye lettere for folk hvis det skjer lokalt. De erfarne flyr kanskje mest på Skaflestad vil jeg tro, og det er nok gode 40 minutters kjøring om jeg ikke husker feil. Og angående nye steder å fly, om det plutselig blir dugnader og utbedring som må til, så er arbeidsmengden en helt annen på et blunk. Jeg er iallefall ikke klar til noe slikt enda. Jeg skal absolutt ikke være en hindring, men jeg vil heller ikke være til så stor hjelp, da jeg føler jeg har nok for i år.
Jeg og nina skal høre litt med noen bondelag her og der, men det blir stort sett alt fra vår side dette året (med tanke på permanent plass å fly). Neste år har vi nok flere rutiner på plass etter årets planer, og da ser jeg alt an på nytt. Jeg vil rett og slett ikke ha mer å tenke på dette året. Ønsker å få et kvalitetsår med de planene vi har først. Men ikke misforstå meg, om noen vet om noe så er det bare å komme med det. Jeg sier bare at jeg personlig vil ha fokus andre steder. Kjempekjekt hvis du vet om noen muligheter selvfølgelig
Beklager hvis jeg forklarer litt rotete, jeg er litt trøtt i knollen nå