Dato/klokkeslett: Ons Mai 15, 2024 11:49 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Lakkbod
InnleggSkrevet: Lør Okt 11, 2008 8:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fikk jeg bygget opp lakkboda mi. Det tok meg 6 timer med effektivt arbeid, og da er vegger, tak og dører montert. Jeg hadde montert gulvet før jeg begynte på resten idag, og da gikk det ganske greit unna med resten. Noen småting som gjenstår er avstininger her og der, justering av dører, og montering av takpapp. Ikke så mye igjen altså :D

Men jeg fant jo selvfølgelig ut at jeg ikke kan gi meg helt enda, så jeg skal ha inn et tynt lag med isolasjon, og planke opp innvendig også. Når det er gjort så skal jeg ha ut litt selvutrettende gulvmasse, og så legger jeg et vinylbelegg på etter det. Så skal det monteres belysning, 90cm kjøkkenventilator, og arbeidsbenk og oljeovn skal på plass.

Så er det bare å plugge i strøm og lakkere i vei :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lakkbod
InnleggSkrevet: Lør Okt 11, 2008 9:00 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Boden såg virkelig bra ut den... Holdt på å si flott.. men det er den jo ikke, men veldig funksjonell..
Jeg ser virkelig frem til innflyttningsfesten i den, det blir nok en vakker og intim stund

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lakkbod
InnleggSkrevet: Lør Okt 11, 2008 9:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, hva er den bygget av? Må slenge ut noen bilder fra innflytningsfesten om ikke annet ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lakkbod
InnleggSkrevet: Lør Okt 11, 2008 9:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Hehe, hva er den bygget av? Må slenge ut noen bilder fra innflytningsfesten om ikke annet ;)


grus og sand.

Hehe, neida, den er selvfølgelig bygget av planker og en dyktig snekrer (meg selv, traff bare tommelen 1 gang) :mrgreen:

Den skal bli bra den, regner med å få gjort en del av det resterende arbeidet i løpet av uka.
Og Microsokken, tro meg, jeg har faktisk tenkt tanken på åpningsparty, men jeg tror jeg skal gi faen i det.... :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lakkbod
InnleggSkrevet: Lør Okt 11, 2008 10:46 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
djupevik skrev:
jeg har faktisk tenkt tanken på åpningsparty, men jeg tror jeg skal gi faen i det.... :lol:


Må jo bli dritfett da.. 10 - 12 stykker, og alle lakker hvert sitt deksel.. Blir nok en fest vi sent kommer til å glemme.. eller huske... alt etter som.. hehe

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lakkbod
InnleggSkrevet: Lør Okt 11, 2008 10:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er nok ikke deksel som blir lakkert da. Tror nok at alle hadde blitt som den derre sangen "noen barn er gule, noen barn er blå, inni er vi like, men ikke utenpå"

Eller noe sånt..... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lakkbod
InnleggSkrevet: Lør Okt 11, 2008 11:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
microsock skrev:
djupevik skrev:
jeg har faktisk tenkt tanken på åpningsparty, men jeg tror jeg skal gi faen i det.... :lol:


Må jo bli dritfett da.. 10 - 12 stykker, og alle lakker hvert sitt deksel.. Blir nok en fest vi sent kommer til å glemme.. eller huske... alt etter som.. hehe



Litt feil sitering her eller? :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lakkbod
InnleggSkrevet: Søn Okt 12, 2008 12:17 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, ja, er visst det. La ikke merke til det med en gang... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lakkbod
InnleggSkrevet: Søn Jan 04, 2009 11:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vel, ting tar ting, men nå er det litt mer update på lakkboda tilgjengelig :mrgreen:

Nå i helga fikk jeg omsider isolert ferdig veggene, så nå skal arbeidsbenken på plass. Så tenker jeg at det blir montering av avsug, og etter det blir det litt isolering av tak og pålegging av gummilister i døråpningene. Begynner å nærme seg nå, og det kribler i fingrene :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lakkbod
InnleggSkrevet: Søn Jan 04, 2009 11:36 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Siden du har isolert så godt, så stapper vi inn en 2,5kw varmeovn, så har vi lakkbod / sauna :)
Multifunksjonell.. Så hvis naboene ser Stressballen springe rundt huset i kun morgenkåpe så vet vi hvorfor!

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lakkbod
InnleggSkrevet: Man Jan 05, 2009 12:21 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, hvem sier at jeg har isolert godt? Kan ikke gjøre det for bra veit du, da forsvinner det for mye innvendig plass :D

Nå har jeg forøvrig nettopp satt inn arbeidsbenken, og den er omtrent 60-70 cm dyp og 170cm bred. Passelig størrelse til små og mellomstore prosjekt. Bare det holder til Airwolf'n, så skal jeg være fornøyd. Har også noen planer for justerbar lakkbås og oppheng av lakkprosjekt på benken. Har også noen spesielle planer om avsuget, men vet ikke om jeg får det til. Får se hva tålmodigheten sier. Utrolig greit å ha et lite rom som KUN skal brukes til slikt, da går det an å tenke litt spesialisering :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lakkbod
InnleggSkrevet: Ons Jun 24, 2009 8:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Plukker opp en gammel tråd her med litt oppdatering. Idag fikk jeg lagt takshingel på lakkboda, og jeg skal jaggu si at det var deilig å få det gjort. Forøvrig så tok det mye lenger tid enn jeg trodde, så jeg sitter litt i bakleksa med klargjøring av eget utstyr og forbedring av hinderløype til halltreffet. Men slik er det, ting går ikke alltid som planlagt.

Jeg bestemte meg også for at dette er siste gang jeg bruker manuell patronpresse når det skal limes mye. Jeg har sikkert fått ei 6 cm lang blemme i den ene hånda. Imorgen bestiller jeg meg elektrisk patronpresse, det er rett og slett idiotisk å bruke tungvint verktøy :evil:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC