Dato/klokkeslett: Tir Jun 04, 2024 6:24 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Kan dette være noko for oss?
InnleggSkrevet: Lør Mar 07, 2009 1:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Kan det her være nokke for klubben å slenge seg med på? Lenge sidan eg var i Purkehola, så eg veit ikkje kor stort område det er der, men ei kombinert motorcross og rc-bane? :P

http://www.firdaposten.no/lokalnytt/article4175569.ece

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kan dette være noko for oss?
InnleggSkrevet: Lør Mar 07, 2009 3:07 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, her er det bare å melde sin interesse. Her bør Sunnfjord RC våkne opp littegrann.... :!:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kan dette være noko for oss?
InnleggSkrevet: Lør Mar 07, 2009 6:29 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
ja, hvorfor ikke folkens=) våkne opp=)

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kan dette være noko for oss?
InnleggSkrevet: Lør Mar 07, 2009 7:19 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Absolutt noe å vurdere ja, såg det var nevnt i papirutgaven om modellbiler.

Fint område til sånt, og veldig skånet for naboer/støy.

Men vet ikke helt for fly/heli? Kanskje områder høyere oppe er som kan funke til flyging kanskje?

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kan dette være noko for oss?
InnleggSkrevet: Lør Mar 07, 2009 9:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tror vi skal gjøre mer enn å vurdere her, kan jo ikke akkurat si at det hagler med muligheter. Å finne en mulig plass som er brukende til å bedrive rc er ingen enkel oppgave, og selv om det ikke er sikkert at det går an å fly der, så bør en absolutt hive seg på dette. Hvis det er mulig å få til noe der for biler, så skal en tenke på at bil er den største rc-gruppen, og at det er der de yngste er også. Så rekrutteringen er absolutt størst innen bil. Å få til en plass for bilgutta er vel da egentlig det viktigste, iallefall hvis en skal tenke litt fremover.

Det er et sted å starte, og det bør ikke være et spørsmål om "skal vi", men heller om "når kan vi begynne".

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kan dette være noko for oss?
InnleggSkrevet: Søn Mar 08, 2009 2:44 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
Helt enig.

Her er det bare å mobilisere alle mann. Stormøte nå på onsdag (11. mars), da bør klubben være godt representert.
Jeg er i alle fall der! Det viktigste er å få til en bra offroad bane først, i og med at den desidert største rekrutteringen er via bil. Flyproblemet får vi ta neste gang :wink:

Som Rynningen sier er det jo helt ideelt å få laget hopp og hauger når maskinene uansett skal planere der til sommeren. Kunne vi kombinert en del av bana med motorcross delen er jo det vel og bra, og er det stor nok plass til en bane hver blir det konge! Jeg vet ikke hvor mange mål tomten i Purkohola er, men det skal også være plass til mekke lokaler, lager (mc og atv), garderobe/oppholds/sosial/møte lokaler, tilskuerområder og parkeringsplasser. Ser og at det er en del i motormiljøet som ønsker asfalt bane for 1:1 bil, men der håper jeg noen setter ned foten, for det krever enormt med plass med tanke på sikkerhetssoner og lignenede.

Nå har jeg fått troen på at vi endelig skal få en god permanent plass å leke på :D

Et bilde over området:
Bilde

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kan dette være noko for oss?
InnleggSkrevet: Søn Mar 08, 2009 2:58 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Jeg kan legge fram bilder fra R/C anlegget i Skien, det har Skien komune sponset ved en underskrifts kampanje.
Tok en del bilder der i jula, der er det både offroad bane og onroad bane som er asfaltert.

Hvordan får jeg lagt inn bilde på denne siden?? Har bilder på dataen av anlegget.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kan dette være noko for oss?
InnleggSkrevet: Søn Mar 08, 2009 3:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Bjarne, det var et meget bra innlegg, og jeg er helt enig i at en egen bane for off-road hadde vært suverent. Jeg er også med på det møtet, det er bare å få ut informasjon om tidspunkt.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kan dette være noko for oss?
InnleggSkrevet: Søn Mar 08, 2009 4:02 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Møte er onsdag klokken 18:00 (se http://www.sunnfjordrc.no)

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kan dette være noko for oss?
InnleggSkrevet: Man Mar 09, 2009 6:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Skal ikkje skryte på meg vedig store kunnskap om kor mykje plass ein treng av areal etc. for å få bygd ei skikkelig offroad-bane. Men utifra oversiktsbildet ser det no ut som det burde være greit mulig å kunne lage ei bane til moto-x og ei til rc vel?

Første tanken min var om vi ikkje kunne laga ei felles bane for eksempel. Men etter at stressballen minna meg på at dei gjerne trener oftare etc me syklane sin, så hadde nok det beste vært to separate baner.. så trenge man ikkje være avhengig av tidspunkt heller når man plutselig får lyst å ta turen for å kjøre litt :P

Og det at man evt skal lage ei 1:1 bilbane vil være totalt bortkasta bruk av området. Det vil vel ikje bli plass til så mykje anna der inne då? Dessuten har dei jo ei kjempebane i førde som vel må kunne brukast? Så får heller florøfolket som vil kjøre stor bil reise til førde, så kan førdefolka som vil kjøre liten bil komme til florø :mrgreen:

Kjem vertfall på møtet på onsdag, så får vi sjå korleis andre har tenkt å bruke omådet..

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kan dette være noko for oss?
InnleggSkrevet: Man Mar 09, 2009 7:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Forresten nokken som er dyktige på photoshop, eller bare flinke å tegne ei rc-bane? :P
Kunne jo kanskje vært greit å skissert nokke til møtet på onsdag. Evt kor stor plass vi trenge for å gjennomføre nokke sånt etc.. Har som sagt ikkje mykje peiling på sånt, men sikert mange andre her som har :P

Et par eksempel på korleis det kunne sett ut:

http://www.srcoffroad.co.uk/images/track2008.jpg

http://i72.photobucket.com/albums/i177/moebigslee/rctrack003.jpg

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kan dette være noko for oss?
InnleggSkrevet: Man Mar 09, 2009 7:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Meget bra Håvard, begge eksemplene duger fint for visning. Er nok greit å ha litt fysiske mål i tillegg, men det finner vi nok på nettet. Flott jobba :D

PS! Jeg går ut fra at det er flere enn meg som blir sugne på å kjøre off-road på en slik bane? :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kan dette være noko for oss?
InnleggSkrevet: Man Mar 09, 2009 7:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Dette hadde vert fett å få til! Om dette går i boks så skal i alle fall Hellfiren beholdes en stund til! :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kan dette være noko for oss?
InnleggSkrevet: Man Mar 09, 2009 9:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Eg også kommer på møtet på onsdag. har bare eit sp.mål. og det er om noen kan komme å hente meg så eg slipper å gå heilt ut dit.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kan dette være noko for oss?
InnleggSkrevet: Man Mar 09, 2009 9:52 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Her kan dere se hvordan banen i Skien er, det er flyfoto fra Gule sider. Ganske bra offroad bane.
http://www.gulesider.no/kart/;jsessionid=b7oDqTJsXYFbiY3TS-#lat%3D6560685.53328%26lon%3D532737.46431%26zoom%3D19%26layers%3D00B00%26tab%3Daddress

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC