Dato/klokkeslett: Søn Mai 19, 2024 10:19 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Fridykking
InnleggSkrevet: Fre Apr 10, 2009 9:15 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Noen her som driver med fridykking?
Har selv bestilt meg 6,5mm våtdrakt og hansker og sokker dette kan man dykke med hele året om vinteren og uten problem, blybelte dukkermaske svømmeføtte osv, ble på rundt 5400kr.. så dette skal bli stas:) tok kontakt med en i sunnfjord uv jegere som eg kunne vere med når han var ute og dykket, og utifra medlemslista der er det mange flere ifra florø som driver med det men har ikke komt i kontakt med dem enda, så lurte på om det er noen her inne som driver med dette? greit og ha litt flere man kan dykke med..
man ser steinbit osv visse mnder i året når dem kommer mot grunnere vann, så har man harpun/spyd så kan man ta desse, kniv også men da er det nokk litt skumlere viss man bommer:p 10-20 meters dypde er vist helt normalt og dykke til for dem som har gjort det noen ganger sia man kommer seg fort ned så kan man være der litt før man begynner og fere opp igjen, dykker man med luft må jo man gå sakte opp etter man har vert under ei stund og ta pauser under veg osv.. dette slipper man under fridykking.
hadde egentli tenkt og ta dykkerkurs nå i sommer og dykke med lufft, men etter og ha vert litt i forum og sett diverse videoer og sån fra fridykking så fekk eg mye mer sansen for dette, pluss slipper bruke 15000 på utstyr..

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fridykking
InnleggSkrevet: Lør Apr 11, 2009 2:30 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
Kurt-Inge skrev:
man ser steinbit osv visse mnder i året når dem kommer mot grunnere vann, så har man harpun/spyd så kan man ta desse, kniv også men da er det nokk litt skumlere viss man bommer:p


Vil ikkje anbefale deg å ta steinbit på egenhånd :wink:
Jeg var med utenfor Furuholmen en gang og tok en stor en med harpunslynge. Den begynte å vri seg rundt så den var på vei til å skru seg av harpunen. Selv med tre tagger rett igjennom hodet. Det var ganske skummelt å svømme opp med den fra 15 meter med gapende kjeft!
Når vi kom på land beit den seg fast i et bord på verandaen på Furuholmen og stod fast der til den daua :mrgreen:

Det er et sinnsykt biteredskap på den fisken der....

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fridykking
InnleggSkrevet: Lør Apr 11, 2009 2:38 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
hehe ja, vrir seg eindel ja 8) sett noen videoer på youtube der dem gjør det

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fridykking
InnleggSkrevet: Lør Apr 11, 2009 8:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Da jeg drev mye med dykking i Bodø området for noen år siden skjøt jeg mye steinbit med harpun. De største bikket 10 kilo. trikset er å svømme rett over dem og skyte dem rett ned igjennom hodet, da er det natta med en gang :wink:

Det hjelper selvsagt også å ha den aller største trykkluftdrevne harpunen også :wink: Jeg måtte fanken meg til å slippe ut igjen litt luft etter å ha pumpet den opp max, for pila buktet og bøyde seg når jeg måtte ta i av alle krefter for å lade den :lol: :lol: Heldigvis går det an å sjalte over til halv power når holdet er kort

Kjekt å ha: http://www.divebooty.com/item/1682/mare ... argun.html

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC