Dato/klokkeslett: Lør Mai 04, 2024 12:26 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 75 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Prosjekt akvarium
InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 12:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Meget flotte bilder :) Du skulle fått deg en micro-ubåt å hatt oppi :D



Hadde vært evig fett med nokke sånt som det her :D

http://www.youtube.com/watch?v=tRTqgOTMkzc

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Prosjekt akvarium
InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 12:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
djupevik skrev:
Meget flotte bilder :) Du skulle fått deg en micro-ubåt å hatt oppi :D



Hadde vært evig fett med nokke sånt som det her :D

http://www.youtube.com/watch?v=tRTqgOTMkzc



Jeg har hatt en slik som du linker til. Samme greia. Var gøy i 10 minutter. Hadde selvfølgelig ikke så stort akvarium, jeg husker ikke hvor stort det var. Kanskje Pett4 husker det? Kan det stemme med 180 liter Pett4?

Jeg kommer iallefall aldri til å kjøpe en slik ubåt igjen...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Prosjekt akvarium
InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 9:20 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Jo var vel 120-180 liter en plass vel.....

Litt morsomt med store akvarium og ubåt da, bare slik at man får utforske litt skikkelig :D

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Prosjekt akvarium
InnleggSkrevet: Man Aug 10, 2009 4:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
djupevik skrev:
Meget flotte bilder :) Du skulle fått deg en micro-ubåt å hatt oppi :D


Eller hai.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Prosjekt akvarium
InnleggSkrevet: Tir Aug 11, 2009 12:42 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Wulong skrev:
djupevik skrev:
Meget flotte bilder :) Du skulle fått deg en micro-ubåt å hatt oppi :D


Eller hai.



Den der var fin :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Prosjekt akvarium
InnleggSkrevet: Tir Aug 11, 2009 12:51 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Då var pumpene komt på plass i tanken, i tillegg er lyset komt på plass.. Men av en eller anna grunn er lyset i lysrørene blitt lilla :shock:

Var ikkje lilla når akvariet stod inne hos naboen.. Nokken som har peiling på kva som kan gjøre til slikt? Tenkte i begynnelsen at lysrørene hadde vært av litt for lenge, og at det kom seg når dei vart varme, men den gang ei :roll:

Så no skal pumpene stå og godgjøre seg eit par dagar, så skal vi begynne å innrede og etterkvart putte oppi litt fisk no og då..


Litt fleire bilder:

Bilde

Bilde

Ei pumpe i kvart hjørne, samt ein varmekoble i kvart hjørne..
Bilde

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Prosjekt akvarium
InnleggSkrevet: Tir Aug 11, 2009 1:12 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
hmm er det ein microphone du har putta oppi eller?

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Prosjekt akvarium
InnleggSkrevet: Tir Aug 11, 2009 9:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
lugerity skrev:
hmm er det ein microphone du har putta oppi eller?


Jupp..

Det er for å ta opp fiskelyder når dei kjem oppi :mrgreen:

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Prosjekt akvarium
InnleggSkrevet: Tir Aug 11, 2009 10:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
lugerity skrev:
hmm er det ein microphone du har putta oppi eller?


Jupp..

Det er for å ta opp fiskelyder når dei kjem oppi :mrgreen:



Nå må du ikke bli redd når du hører at fiskene snakker om været, og når de begynner å klage på trange boforhold :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Prosjekt akvarium
InnleggSkrevet: Søn Aug 16, 2009 11:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Då begynna det omsider å ligne noko her..

Vi har fått innreda den nye tanken med planter etc, og vi har putta oppi fisken og sneglane vi hadde i 100-literen.. Var litt artig å sjå fiskan då dei fant ut dei plutselig hadde mykje større plass å boltre seg på.. Så no svømmer dei fram og tilbake og ser ut til å storkose seg :D

I tillegg fikk vi en del "neon-tetra" og nokre bunnfiskar som naboen ikkje ville ha lenger.. Så no har vi en stor og fin stim med småfisk, og en gjeng med bunnfisk som rydder opp på bunnen..

Og då eg kom igjen fra Eikefjorden i dag hadde vi visst fått seks Discus oppi der også.. Dette er fisk som koster fra 500,- og oppover. Men en lokal Discus-oppdretter hadde nokre "defekte" fiskar som han ikkje fikk solgt, så desse fikk vi :D

To av dei er blinde på eine auget, ein av dei manglar finna på toppen og dei andre var visst litt magre, så derfor fikk vi dei :D

Så no er det bare litt finpuss som står igjen.. Må ordne lit i ledninger etc, men no ser vertfall vinterhagen vår slik ut, og eg er meget godt fornøyd :D

Nye møbler på plass
Bilde

En skikkelig avkoblings-krok
Bilde

Fisker og innredning på plass
Bilde

Våre "gamle" cardinal-tetra og nye neon-tetra fant fort tonen og danna en fin stim
Bilde

Våre nye, og litt deformerte Discus
Bilde

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Prosjekt akvarium
InnleggSkrevet: Søn Aug 16, 2009 11:38 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Ble jo steike bra dette da!!!
Kjekt med gratis defekte fisker iallefall, og han er jo utrolig nøye med fisken han selger. Om han finner små defekter på fiskene eller fargene selger han aldri dem.

Ble riktig så koselig i vinterhagen nå.....

ps: Du må huske å rydde kjøkkenet før du tar bilder :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Prosjekt akvarium
InnleggSkrevet: Søn Aug 16, 2009 11:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kanonbra Håvard, fikk skikkelig "stress ned" følelse av det rommet der :D

Defekte fisker? Stikk innom butikken med delenummer, så skal jeg se hva jeg kan gjøre :mrgreen:
Neida, fra spøk til alvor, litt psykofisker er vel den tøffeste typen det vel? Skikkelige "warrior" diskuser :D

Ser ut til å være en flott leilighet også. Si meg, er det DLS-høytalere jeg ser? Største modellen i den serien eller? 3 bass-moduler? Hvilken forsterker kjører du på dem? Og hvordan synes du de funker? Hvilken type musikk spiller dere på dem?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Prosjekt akvarium
InnleggSkrevet: Søn Aug 16, 2009 11:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Pett4 skrev:
Ble jo steike bra dette da!!!
Kjekt med gratis defekte fisker iallefall, og han er jo utrolig nøye med fisken han selger. Om han finner små defekter på fiskene eller fargene selger han aldri dem.

Ble riktig så koselig i vinterhagen nå.....

ps: Du må huske å rydde kjøkkenet før du tar bilder :lol: :lol: :lol: :lol:


Det er vel i grunn bare vinterhagen som ser nokke lunde skapelig ut no :P

Resten av leiligheta er det så som så med :roll:

Og eg skal ikkje sei noko om fisken.. Gjør se å få nokken større og litt meir majestetiske oppi der og :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Prosjekt akvarium
InnleggSkrevet: Man Aug 17, 2009 12:24 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Kanonbra Håvard, fikk skikkelig "stress ned" følelse av det rommet der :D

Defekte fisker? Stikk innom butikken med delenummer, så skal jeg se hva jeg kan gjøre :mrgreen:
Neida, fra spøk til alvor, litt psykofisker er vel den tøffeste typen det vel? Skikkelige "warrior" diskuser :D

Ser ut til å være en flott leilighet også. Si meg, er det DLS-høytalere jeg ser? Største modellen i den serien eller? 3 bass-moduler? Hvilken forsterker kjører du på dem? Og hvordan synes du de funker? Hvilken type musikk spiller dere på dem?



Då har vi fått til det vi prøvde på.. Egenlig et godt ord du brukte. Et "stress ned" rom :P

Hehe.. Dei får absolutt meir særpreg når dei er litt "uvanlige"
Den eine ser vertfall ut som han virkelig har vært i krigen..

Når det gjeld høgtalerane er det Klipsch du ser på.. RF-82 med horn-diskant og to 8" bass-element. Har en 7-8 år gammal Harman/Kardon AVR-5000 surround som eg kjøpte til konfirmasjonen sammen med to Radionette Spirit høyttalera.. Planen har alltid vært eit surround oppsett, men det har bare aldri blitt nokke av.. Har liksom aldri funne eit oppsett eg har følt spilla fletta av meg sånn som eg vil :P

Men då eg hørte RF-82 på Elkjøp for eit par år sidan fall eg virklig pladask.. No er ikkje eg nokon voldsom audiofil person, men synes desse har det meste til en grei pris.. Finnes mykje bra der ute, men det ligg som regel langt over mi lommebok.. Er vertfall veldig godt fornøyd med dei.. Og synes forsterkeren klarer å drive dei bra til tross for at det er en 8 år gammal surround-forsterker :P

Når det gjeld musikken går det i veldig mykje rart.. Alt etter humøret og dagsformen blir det spilt Muse, Daft Punk, Prodigy, osv..
Men det går nok mest i John Mayer, James Morrison, Coldplay og musikk i den sjangeren..

Bilder så du kan studere dei litt bedre :mrgreen:

Bilde

Pioneer Blu-ray og Harman/Kardon forsterker.. Dessverre er ikkje tv-benken vår designa for eit stort anlegg, så det blir nok litt for varmt inni der er eg redd..
Bilde

Du får ta deg en tur innom en dag så kan du få høyre korleis det låter ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Prosjekt akvarium
InnleggSkrevet: Man Aug 17, 2009 12:42 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, bomma fælt på høyttalerene ja. Syntes jeg kjente igjen holderene til spikes'n, mener at DLS hadde samme type som går utover siden til kabinettet. Var lenge siden jeg hadde sett dem, så jeg ble bare nysgjerrig. Kjenner til Klipsch-modellen du har, og den fungerer sikkert fint med H/K siden de pleier å ha godt med strømreserver. Høyttaleren du har er jo veldig dynamisk av seg, så da duger det nok fint til din musikkstil. Men jeg vil gjerne høre en dag ja, vi får ta en date på det engang det passer for oss begge :D

Artig musikksmak du har, litt overraskende å finne John Mayer inni der :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 75 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC