Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 5:30 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 1966 1:1 Boble.
InnleggSkrevet: Ons Aug 19, 2009 9:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Her har jeg en liten historie for de som liker bobler ;)
Jeg vurderte i begynnelsen av sommeren å kjøpe en veteranbil for å ha noe å ta meg rundt med når jeg hadde turnusfri fra jobben i sommer. Dette tenkte jeg på i fjor sommer også, men da ble det ikke noe av. Men i år satte jeg opp et automatisk søk på finn litt før eksamensperioden, der jeg fikk daglige mail om nye boble lagt ut for salg.

Jeg fant en boble til 40K som jeg såg på først. Denne hadde hatt 1 eier og var meget flott. Dette ble det ikke noe av, og jeg droppet egentlig hele greia om å kjøpe bil. Men jeg fortsatte å få oppdateringer så jeg har fulgt med i hele sommer. Så, plutselig en dag i forrige uke kom jeg over en som skilte seg ut blandt de andre bilene i den prisklassen. Denne var plassert et sted som het Skogsvåg, så jeg tok for morro skyld å søkte hvor dette var på kartet. Det viste seg da at dette var på sotra, 30-40 minutt fra der jeg bor i bergen.

En kamerat av meg har selv en boble fra 50 tallet som han skal restaurere, og familien har flere bobler, buss og en karman ghia. Kjekkt å ha en med kompetanse på området, så jeg og han tok turen ut når jeg fortalte han om bilen. Etter å ha sett og prøvd den stod jeg der med kniven på strupen for å bestemme meg. Han hadde flere interesserte på vent, og folk ville sende pengene usett fra østlandet. Men selv om jeg fikk pruta og alt så tok "fornuften" overhånd og jeg måtte bare droppe det. Kameraten min begynner å vurdere å kjøpe den selv, men har nok prosjekter stående. Senere på kvelden ringer han meg; "Du, vi spleiser på den, så får du prøvd den litt før du bestemmer deg. Beholder du den så har jeg fått meg en boblekompis, vist ikke kan vi sikkert tjene et par tusenlapper hver på å selge videre". Jeg sa meg enig, og vi ringte igjen. Da var bobla allerede lovd vekk for 1000kr mer enn hva jeg skulle få den for dagen etterpå, men siden vi allerede hadde sett og prøvd den skulle vi få den om vi hentet den med en gang. Og så gjorde vi... ;)


Noen som har peiling på bobler eller har selv her inne?


Bilder:
http://cid-64f707e339fb9497.skydrive.li ... ble%201966

Dette er en 1966 modell med 1300 motor. Alt er orginalt bortsett fra førersetet som er byttet i et med en annen farge.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 1966 1:1 Boble.
InnleggSkrevet: Ons Aug 19, 2009 11:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Gratulerer med skamfet bil :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 1966 1:1 Boble.
InnleggSkrevet: Ons Aug 19, 2009 11:11 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
GRATULERER!

Konge bil :mrgreen: Fin var den og. Denne må du pleie godt :wink:

Jeg hadde en 68mod 1300 som første bil. Kjøpte den når jeg var 15 :D

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 1966 1:1 Boble.
InnleggSkrevet: Tor Aug 20, 2009 12:48 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, takker og bukker :) Det er i alle fall en bil med sjarm. Jeg har allerede fått kommentar på hvor fin bil jeg har når jeg har vert ute å kjørt :P Bilen ser hel og pen ut, men er langt i fra strøken. Men om jeg blir hekta så har jeg i alle fall et fint utgangspunkt til å få det helt 100% om jeg vil det senere.

Du var tidlig ute med bil du da, dette er min første bil :mrgreen:
Hvor lenge hadde du den? Har du noen gamle bilder liggende på lur kanskje? ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 1966 1:1 Boble.
InnleggSkrevet: Tor Aug 20, 2009 10:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Steikje flotte boble.

Den der må du virkelig beholde.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 1966 1:1 Boble.
InnleggSkrevet: Fre Aug 21, 2009 12:26 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Du var tidlig ute med bil du da, dette er min første bil :mrgreen:
Hvor lenge hadde du den? Har du noen gamle bilder liggende på lur kanskje? ;)


Ja, henta den selv hos en eldre kar på Kleiva :D

Fikk kjørt seg den. En periode med hjemmesnekra prøveskilt. Overlevde som russebil og :wink:

Dårlig med bilder dessverre....

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 1966 1:1 Boble.
InnleggSkrevet: Søn Sep 09, 2012 11:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Stressballen oppfordret, i hans tråd om omega-mekking, til å slenge ut noen bilder av bobla mi her på forumet. Fant derfor frem denne gamle tråden :)

Jeg har nå hatt bilen i 3 år, og har nettopp fått den gjennom den andre EU-godkjenningen i mitt eie. Bilen ser langt ifra så fin ut som den gjorde for tre år siden ettersom jeg ikke har hatt garasjeplass om vinteren de siste to årene(så om noen har et tak til leie over vinteren må dere hyle ut :mrgreen: ).

Jeg ble nettopp medlem i vwacb klubben her i bergen, hvor man har tilgang på løftebukk osv. I forbindelse med EU-kontroll har jeg nå byttet eksos, fikset litt bremserør greier og renovert de orginale stålfelgene og fått på nye dekk.

Egen tråd på bilen har jeg laget på forumet til "bobleklubben" i bergen for de som ønsker å ta en titt.
http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=1829.1

Er ikke så veldig mye der. Det er derimot et par personer fra Florø som har noen tråder på sine biler her inne også :)

Et par bilder:

Før:
Bilde

Etter:
Bilde


Videre planer blir å gå over å slipe ned overflaterust og få på en skikkelig grunning som kan forsegle stålet frem til det er klart for eventuell hellakkering. Men før den tid er det mye sveising og slikt som må til, og det har jeg verken utstyr, peiling eller råd til nå :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 1966 1:1 Boble.
InnleggSkrevet: Søn Sep 09, 2012 11:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Faen, dette er fine biler ja. Kunne tenkt meg en jeg også. Det er noen boblefantaster her i Florø, som har noen strøkne saker som kjører rundt. Lekkert å se på :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 1966 1:1 Boble.
InnleggSkrevet: Man Sep 10, 2012 7:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Stemmer det. En av de er jo "stålguru" så det holder og hadde nesten gjort helt ferdig en oval før han solgte den til klubblederen her i bergen. Den står inne på klubbhuset så å si klar for lakkering.

Du får skaffe deg en slik en. Såg nettopp en identisk bil som jeg har til salgs for 22 000kr. Den var ferdig rustsveiset og lakket for ti år siden. Såg dønn strøken ut. Var rett før jeg reiste til østlandet å henta den for så å bytte ut min. Hadde nok vore mye rimeligere enn å prøve å få min i samme stand, men det ble ikke noe utav :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 1966 1:1 Boble.
InnleggSkrevet: Man Sep 10, 2012 6:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, skulle gjerne hatt ei boble jeg, men pr dags dato har jeg mer enn nok biler. Kanskje om noen år :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 1966 1:1 Boble.
InnleggSkrevet: Man Sep 10, 2012 9:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
stressballen skrev:
hehe, skulle gjerne hatt ei boble jeg, men pr dags dato har jeg mer enn nok biler. Kanskje om noen år :D


Skulle ikke du ha en Mini også? :)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 1966 1:1 Boble.
InnleggSkrevet: Man Sep 10, 2012 9:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
stressballen skrev:
hehe, skulle gjerne hatt ei boble jeg, men pr dags dato har jeg mer enn nok biler. Kanskje om noen år :D


Skulle ikke du ha en Mini også? :)


Jau, men ikke av gamletypen. Når det gjelder kjøp av gamle biler så er det noe helt annet :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 1966 1:1 Boble.
InnleggSkrevet: Tir Sep 11, 2012 12:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
En mini skulle jeg hatt også! Helst av gamletypen ;) Trenger bare en svææær garasje først!

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 1966 1:1 Boble.
InnleggSkrevet: Tir Sep 11, 2012 1:31 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Vår Mini :D

Bilde

1997 modell, så helt på tampen av gamle typen.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 1966 1:1 Boble.
InnleggSkrevet: Tir Sep 11, 2012 10:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Det der er rette sorten ja :) Det der er vel ikke en veteran enda, en av de "sene gamlemodellene"?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC