Dato/klokkeslett: Man Mai 06, 2024 7:34 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 39 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Luftvåpen intreserte her?
InnleggSkrevet: Man Okt 12, 2009 12:24 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Noen som har luftgevær eller noe? hadde vert kjekkt om det var noen som hadde interesse for det, hadde jo vert litt arti og møte opp ein liten gjeng på nesjane eller noe og plasere ut diverse blinker og legge seg på ein haug med luftgevær rigga med kikkertsikte osv og fyre laust:)
Har vert og sett litt på http://www.airgunworld.org/forum/index.php men har ikke funne noen fra Florø område der.

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Luftvåpen intreserte her?
InnleggSkrevet: Man Okt 12, 2009 1:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Har tilgang på både luftpistol og gevær, men interessen for våpen og krig mangler. Kanskje jeg kan finne frem våpene neste gang jeg er i Florø.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Luftvåpen intreserte her?
InnleggSkrevet: Man Okt 12, 2009 8:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jau det hadde vært sinnsykt artig. Jeg og vector er på dette forumet også :mrgreen: Som vanlig har jeg et STOOOOOORT overtak på vector, han ble nemlig så flau over børsa si (etter at jeg hadde trimmet min) at han solgte den!!! Men han har flere luffer. Vector har bare akseptert tapet og sier det er greit at jeg er bedre børsemaker enn han :P

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Luftvåpen intreserte her?
InnleggSkrevet: Man Okt 12, 2009 7:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
har luft pistol men har bare skutt med den ein gang etter at eg kjøpte den for maaaange år siden. Vil ikke ut med noe mere enn det, på dette tidspunkt.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Luftvåpen intreserte her?
InnleggSkrevet: Man Okt 12, 2009 8:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Luftvåpen sa du, he he. Se denne tråden her og gjett hvem som heter Vector :wink: http://www.airgunworld.org/forum/viewto ... =50&t=1123

Her har jeg skapt tidenes kraftigste "luftpistol" Det hele begynnte som en pistol i 4.5mm og endte opp som en kraftig liten karabin i .22 kaliber med demper og det hele. Ikke mye igjen av det originale når man ser på bildene av gunneren på siste siden :lol: Presisjonen er helt rå med de rette kulene, og jeg har plukket rent for kongler i toppen av ene furua her i hagen, bare å legge korset på en kongle og skvise avtrekkeren og VIPS! så fyker konglen avgårde :lol:

Ja, jeg hadde også samme PCP rifla som Yalla, men min nektet å gi god nok presisjon og ble solgt. Dette var billig Kinesisk skrammel og varierer nok mye i kvalitet, Yalla var heldig og fikk en som går bra. Nå skyter jeg med Diana 48 i .22 som er ranket som tidenes beste magnum fjærbørse og det er tysk kvalitet tvers igjennom, det koster en del mer, men er verdt det :mrgreen:

I tillegg har jeg en pneumatisk luftpistol som heter Beeman P17 med rødpunktsikte. Meget presis liten sak på kortere hold.

Nå kommer sikkert Yalla inn her og gnåler om at hans PCP har mer power enn mine luffer, og det har den selvsagt, men man kan ikke sammenligne PCP mot fjærvåpen. Da kan jeg likegjerne dra frem en halvautomatisk salong med 10 skudds magasin, demper, tofot, og feeet Leupold 3-9x50 kikkert og lasersikte så kan vi se hvem som setter de tetteste samlingene, og den er like stille som luftgeværet hans :lol:

Holder ikke det så har jeg atskillig heftigere saker som skyter tett i tett ut til 300 meter også 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Luftvåpen intreserte her?
InnleggSkrevet: Man Okt 12, 2009 9:18 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
hehe ok vi får få til ei lita samling da, det hadde vert kjekkt, eg har ingenting enda men kjøper om det er litt interesse for det og sån, fordi ikke likekjekkt og holde på alene, regner med eg kjøper gevær sia det er vel det som er kraftigest og best på avstand til og skyte blink og sån, så kan eg ligge på haugen og leike sniper 8)

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Sist endret av Kurt-Inge den Man Okt 12, 2009 10:01 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Luftvåpen intreserte her?
InnleggSkrevet: Man Okt 12, 2009 9:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kurt-Inge skrev:
så kan eg ligge på haugen som ein sniper 8)


Snipere ligger ikke på haugene veit du vel :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Luftvåpen intreserte her?
InnleggSkrevet: Man Okt 12, 2009 9:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
du kan fint sneipe på haugen med pistol også.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Luftvåpen intreserte her?
InnleggSkrevet: Man Okt 12, 2009 9:59 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
jau men ikke likegreit og ligge og skal sikte på noe som er fks 100 meter unna med pistol som med gevær, er mer stødigt med gevær pluss man skyter sikkert lengre sia det er mer kraft i det:)

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Luftvåpen intreserte her?
InnleggSkrevet: Man Okt 12, 2009 11:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Synd at du er litt for seint ut til å få kjøpe et skikkelig gevær i .22 da. Det trådde i kraft en ny våpenlov i Juni som sier at alle luftvåpen over .177 (4.5mm) er lisensbelagt, dvs. du får ikke kjøpe uten innvilget søknad fra politiet. Ikke noe stort problem for lovlydige folk, men er fordyrende og haler ut tiden før man får handle.

4.5mm funker det også, men det blir så mye bedre med .22, da skjer det litt mer når man treffer pga mye større kule og mer power.

Sniping på 100 meter med normale luftgevær er nok bare en ønsketenking, du treffer nok ikke ofte på den avstanden om ikke målet er relativt stort da.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Luftvåpen intreserte her?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 12:14 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
hehe ok, såg bare på denne tråden http://www.airgunworld.org/forum/viewto ... =95&t=1436 hvor dem låg og snipa fra 160-170meter men kansje ikke gevær i 2-3000kr klassen dem har der?

Fks dette http://www.amfibi.no/display.aspx?menui ... odid=14258 er ikke det eit greit og kraftigt gevær?

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Luftvåpen intreserte her?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 3:02 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Kjøpte meg ein pistol idag som heter COLT GOVERNMENT 1911 A1, kostet 2300kr. bruker slike gasspatroner og magasin på 8 skudd.
Likte så godt pistolene eg såg at valget falt på det der og da hehe, så får heller snipingen vente:D blir nokk sikkert gevær senere.
Regner med det er ein grei pistol, er tung slik som ein ekte og er kansje i samme materialet også som ekte? vertfall ikke noe plast pistol.
Har testa den så vidt og merket at det eg skyter på må ikke vere noe særelig lengre unna en 10 meter for og få ontlige treff på det man sikter på, vertfall med litt vind som det var da eg testet den, Eg skaut på ein halvliters energy boks, kulen for uten problem gjenom denne, men hadde trodd den skulle vere litt kraftigere, fordi var andre ting eg skaut på som eg hadde trodd den skulle fere gjenom men som den ikke klarte og lage hull i, så må vere ting som ikke er for tykke.
Men liker pistolen fordiom, skal bli artig og filme det eg skyter på i slowmotion:D
Skaut litt i ein sølepytt også som var komt is på det var litt stiligt:)

Legger ved noen bilder av den


Vedlegg:
colt1.jpg
colt1.jpg [ 231.11 KiB | Vist 11600 ganger ]
colt2.jpg
colt2.jpg [ 222.81 KiB | Vist 11600 ganger ]
colt3.jpg
colt3.jpg [ 161.3 KiB | Vist 11600 ganger ]
colt4.jpg
colt4.jpg [ 153.56 KiB | Vist 11600 ganger ]

_________________
Tamiya TT-01 Type e
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Luftvåpen intreserte her?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 3:20 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Her er ein liten video av samme pistolen i bruk. bare at han her har rigga til sikte oppå
http://www.youtube.com/watch?v=NGr9Isd71nQ

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Luftvåpen intreserte her?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 4:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
flotte pistoil det der. min pistoil er single action manuell hehe.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Luftvåpen intreserte her?
InnleggSkrevet: Tir Okt 13, 2009 8:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Du bør styre unna det Hatsan 125 geværet, det er bare dritt. Lest alt du finner om Hatsan på forumet og se om du har lyst på det fremdeles :wink:

Dette geværet finnes det mengder av brukt på Finn.no og det er en grunn for at omtrent alle som eier et har lyst til å bli kvitt det. Hatsan er kjent for fryktelig rævva avtrekk, skjeive løp, null presisjon og det store powern de skryter av er borte etter en til to bokser kuler fordi fjøra er av så elendig kvalitet at den er ferdig etter 500-1000 skudd.
Hvis du finner et AR1000 til salgs så er det et meget bra billigvåpen, jeg har tunet 8 stk av de og de blir meget gode å skyte med, bra presisjon, godt avtrekk og de er meget kraftige.

Ellers så er det engelsk eller tysk som gjelder. Spanske El Gamo har mye rask, men den som heter CFX går for å være meget bra.

Her er en side med mye kjekt: http://www.pyramydair.com/

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 39 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC