Dato/klokkeslett: Tir Mai 07, 2024 3:34 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 105 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Fre Mar 05, 2010 12:35 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Ingen tvil om at det idag er Yalla sin fres som er kongen! :D

Hele nabolaget på kort tid, har vel sjeldent sett så mange fornøyde folk på en gang :D

Takk Yalla, såg jo ut som du hadde det veldig bra også :D
Bilde kommer senere.......

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Fre Mar 05, 2010 12:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tagbart skrev:
Er du litt sentimental idag stressen?


Ja, kanskje det? Jeg har litt medfølelse for folk som sliter med snømengdene, vet ikke helt hvordan du ser på dette siden du spør som du gjør?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Fre Mar 05, 2010 5:33 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Eg ler nå av det meste vector tuller med på forumet. Begjynner liksom ikke å tenke alvorleg på ting rundt det han skriver. Men når det er sagt, så vil eg at snøen skal vekk no. Ikke drive og komme mer og mer og mer og mer. Men det er jo typisk da! Håper det blir litt opphald i morra sånn at eg kan prøve fun jetten. Trur nesten det må bli skaflestad. For det bråker jo trossalt veldig mye. Kanskje verre enn en metanol motor, så er det greit å ha litt mere plass enn på øyrane.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Fre Mar 05, 2010 8:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Ingen tvil om at det idag er Yalla sin fres som er kongen! :D

Gni dette godt inn :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 12:27 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Her er storfornøyde naboer her nede også i kveld :mrgreen:

Stressen du må ikke ta slik på vei :shock: I dag morges freste jeg i 20 minutter og kjørte på jobb, enkelt og greit 8) Tohjulstrekk er null problem, mye ligger i kjøreteknikken :wink: På jobb trenger jeg ikke freseren for der det andre som brøyter :lol: Ser ikke vitsen med å yalle i timevis med ei skuffe. Snøen kommer enten vi vil eller ikke, det er kun snakk om å være rustet for å ta imot den. At det kan gå liv under ekstremvær vet jo alle, men jeg gjør iallefall det jeg kan for at mine eldre naboer ikke skal bli innesnødd, det er det nok ikke alle andre som kan si :idea: Naboene mine er meget takknemmelige for jobben jeg gjør for de og i tillegg til timepris så vanker det kaffe og vaffler når jobben er gjort, så jeg må faktisk si at jeg synes ikke det er så ille :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 1:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Naboene mine er meget takknemmelige for jobben jeg gjør for de og i tillegg til timepris så vanker det kaffe og vaffler når jobben er gjort, så jeg må faktisk si at jeg synes ikke det er så ille :mrgreen:


Ja, de er sikkert kjempefornøyde for å få vekk snøen, ingen tvil om det :D
Men Yalla får et pluss i boka for å ikke ta betalt for andres ulykke, that's the way to do it :wink:
Tar du betalt for å måke hos de eldre også? Ikke misforstå meg, men det kunne aldri falt meg inn å ta betalt for å måke noen oppkjørsler i nabolaget, er det ikke slikt gode naboer hjelper hverandre med? Uansett, jeg aner ikke noe om nabolaget ditt, så jeg kan jo egentlig ikke uttale meg. Kanskje det hadde vært annerledes om dere hadde vært naboer i 15 år.

Greit nok å ta betalt under normale forhold da hvermansen kanskje klarer seg med en spade, men vi er forbi normale forhold, og for enkelte er slike snømengder en liten krise. I min verden hører det ikke hjemme å ta betalt for å hjelpe noen under vanskelige forhold. Jeg tar ikke på vei, men det er støtt og stadig babbel om snøfreserene, så da må vel forfatterene tåle å høre en annen mening også? Du legger det tross alt ut på et forum...

That's my opinion, hvis folk ikke tåler å høre det, så er det vel bare å kalle meg sentimental da :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 1:51 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
PS, dere som har forska så mye rundt snøfresere, hvor mye må en ut med for å få en dugende sak? Ikke et gigantisk monster, men en bra kombo mellom pris og ytelse?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 9:54 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Ja, de er sikkert kjempefornøyde for å få vekk snøen, ingen tvil om det :D
Men Yalla får et pluss i boka for å ikke ta betalt for andres ulykke, that's the way to do it :wink:
Tar du betalt for å måke hos de eldre også? Ikke misforstå meg, men det kunne aldri falt meg inn å ta betalt for å måke noen oppkjørsler i nabolaget, er det ikke slikt gode naboer hjelper hverandre med? Uansett, jeg aner ikke noe om nabolaget ditt, så jeg kan jo egentlig ikke uttale meg. Kanskje det hadde vært annerledes om dere hadde vært naboer i 15 år.

Greit nok å ta betalt under normale forhold da hvermansen kanskje klarer seg med en spade, men vi er forbi normale forhold, og for enkelte er slike snømengder en liten krise. I min verden hører det ikke hjemme å ta betalt for å hjelpe noen under vanskelige forhold. Jeg tar ikke på vei, men det er støtt og stadig babbel om snøfreserene, så da må vel forfatterene tåle å høre en annen mening også? Du legger det tross alt ut på et forum...

That's my opinion, hvis folk ikke tåler å høre det, så er det vel bare å kalle meg sentimental da :mrgreen:



Ehhh.. mener du at jeg burde investere 20 000 i snøfreser for å jobbe gratis rundt i mitt nye nabolag???????? :lol:
Naboene mine hadde uansett ikke godtatt å ikke gjøre opp for seg, det er noe med det å snylte på andre dersom man ikke er istand til å gi annen gjenytelse, har med stolthet å gjøre 8)

Hvis du kommer over noen som måker snø gratis (kommunen, Terøy, bønder....osv) så send meg en PM umiddelbart for da har jeg en lite brukt snøfreser til salgs :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 10:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Min koster 20 000 har 250 ccm 10 hk. Ariens Delux 27 heter den og kjøpes hos Kjelsnes i Brandsøya.
Jeg vil anbefale deg å gå opp ett hakk til, da får du 350 ccm og litt mer bredde.
Innlegget ditt tolker jeg dit hen at planen din nå er å kjøpe en slik for så å fortelle hele nabolaget ditt at du freser bort all snø hele vinteren igjennom, år etter år uten at det koster en krone. Du trenger størst mulig freser, for det blir mye å gjøre :wink:

Her er en oversikt over de Kjelsnes tilbyr: http://www.sovde.no/default.asp?fid=1206


For å sette perspektiv på ting for de som måtte tro at dette er en gullgruve, med dagens inntjening vil det ta meg 12-15 år å tjene inn det freseren kostet, pluss driftsutgifter og vedlikehold. Skal man da ha dårlig samvittighet for å ta imot noen hundrelapper i ny og ne???

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 1:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, Terøy hadde seg faktisk en tur helt opp til huset for kort tid siden, og sandet hele bakken fordi han syntes den såg glatt ut. Ingen var hjemme hos oss, så det var jo en flott gest å gjøre. Skjønte ingenting når jeg kom hjem, da var det traktorspor helt opp til døra :wink:

Som vanlig blåser du ting opp til astronomiske sammenligninger, og snakker denne gangen om at jeg da skal frese bort snø for 50 hus rundtomkring. :lol: :lol:
Hvis jeg kjøper meg snøfreser, så kan jeg love deg at jeg hjelper mine nærmeste naboer, kanskje utenom Dankertsen, de har en veeeeldig lang bakke og et sterkt behov for egen snøfreser. Jeg gjetter at de to som bor på toppen av den bakken skaffer seg sin egen lenge før jeg får :mrgreen:

En av mine nærmeste naboer er Kåre Grønsberg, og han er også et godt eksempel. Han er snekker, og har vært til stor hjelp x antall ganger både med stillas, kunnskap og verktøy (stort sett på søndager). Jeg har heller ikke noe særlig å kunne tilby han som gjentjeneste. Virker som du ikke har tro på at det finnes folk som hjelper andre uten å ta betalt, og jeg vet bare at jeg setter pris på at jeg har slike folk i mitt nabolag, og det inspirerer litt til å hjelpe selv.

Såvidt jeg ser borti gata her så tar naboene som har snøfreser seg av sine nærmeste, eller iallefall hjelper dem litt med det verste. Virker helt ålreit å gjøre slikt synes nå jeg. Og igjen, at du tar betalt av folk for å måke så er jo det din sak, og helt sikkert en fin løsning i ditt nabolag. Men hvis du ikke vil ha kommentarer der folk er uenige, så er det vel unødvendig å skrive om det. Da kan du kanskje begynne innlegget med å skrive at "her er min statement, og den er den eneste rette, alle andres meninger er feil" :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 2:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har sett litt på snøfresene du linket til, og lurte litt på hvor viktig det er med denne elektriske starten. Regner ikke med at disse er så vanskelig å dra igang?

Og du skrev at din fres er 250cc, men jeg ser bare lignende typebetegnelse med 305cc. Ser jeg på feil plass eller?

Hvilke egenskaper mener dere snøfresgutta er et must på en snøfres?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 2:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
stressballen skrev:


Hvis jeg kjøper meg snøfreser, så kan jeg love deg at jeg hjelper mine nærmeste naboer, kanskje utenom Dankertsen, de har en veeeeldig lang bakke og et sterkt behov for egen snøfreser.



Da er vi egentlig enige, ta deg en tur nedom her og se bakken som jeg rydder for naboene mine :wink: At jeg tar litt betalt skulle vel bare mangle etter å ha lagt en del penger i dette, det er vel egentlig kun snakk om å få dekket litt av utgiftene jeg har tatt på meg. Det er jo også tross alt snakk om en del arbeid i løpet av en vinter. Veldig rørende det du skriver om Terøy, men de fleste plasser tar han seg vel betalt eller?? hvis ikke så gi meg nummeret hans :lol: :lol: Jeg er selvforsynt med det meste og får ingen hjelp til noe som helst og skylder heller ingen noen tjenester. Nå skal jeg male huset mitt, hvem stiller opp? Jeg er helt klar for å betale for å få det gjort, jeg forventer absolutt ikke at mine naboer kommer og gjør det gratis iallefall. Sitter ikke du og limer sammen isoporfly som andre har kræsjet mot betaling og fikser biler ol.?? Er ikke det å tjene på andres ulykke som du skriver i et innlegg??? Dette er slikt som jeg gjør gratis, men jeg forlanger ikke at alle andre gjør det samme :wink:

Jeg skjønner ikke hvorfor du har slik imot at jeg utfører arbeid for mine naboer for noen småpenger. Jeg er helt enig i at en tjeneste er en annen verdt, men det forutsetter at den andre part har noe å tilby i gjengjeld :wink:

Det som er saken er at dersom ikke jeg hadde kjøpt freser og utført jobben for naboene mine så hadde de fortsatt måttet brukt en kar med traktor som dukker opp når det passer han og tar seg godt betalt og resultatet er langt dårligere enn freser fordi han får ikke snøen vekk, men brøyter den opp forran garasjeporter og tun.
Ta deg heller en tlf til naboene mine og spør om de er fornøyde istedenfor å stresse meg fordi jeg ikke bruker min tilmålte fritid på å slite gratis for andre i tillegg til å ha relativt store utgifter med det.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Sist endret av vector 250 den Lør Mar 06, 2010 2:49 pm, endret 2 ganger.

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 2:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Har sett litt på snøfresene du linket til, og lurte litt på hvor viktig det er med denne elektriske starten. Regner ikke med at disse er så vanskelig å dra igang?

Og du skrev at din fres er 250cc, men jeg ser bare lignende typebetegnelse med 305cc. Ser jeg på feil plass eller?

Hvilke egenskaper mener dere snøfresgutta er et must på en snøfres?



Sorry, jeg skrev feil, det er 305 ccm. El start er for frisører og folk med gikt, har ikke prøvd den enda siden det er bare stress for man må kople til ledning siden de ikke har eget batteri. Ett til to drag og den er i gang.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 3:50 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Helt utruleg!!! Når eg endeleg er klar for å prøve fun jetten, så har dritværet komt. Det snør det snør, eg trur eg spyr. trallallala. Nå er det absolutt nok med vinter. VELDIG klar for vår og sommer!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 4:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Haha, dette er jaggu morsomt. Jeg driver tross alt rc-butikk, og tar betalt for noe ja, men mine gode kunder slipper unna med mye, det kan jeg love deg. Det er jo ikke akkurat Belden snøfres AS du driver vel? Når jeg sitter i kjelleren og hjelper kjentfolk, så er det jaggu sjelden det betales noe. Og det er heller ikke det at jeg har baktanker med å få noe igjen til gjengjeld, jeg liker bare å hjelpe folk med det jeg kan, men selvfølgelig har hjelpsomheten grenser også. Jeg pleier ikke utøve så veldig mye ekstra til ukjente (privat), hvem gjør vel det (med mindre noen er i nød, da mener jeg at alle har en plikt til å hjelpe).

Vi har nok bare et litt annet syn på ting. Jeg kommer aldri til å spørre naboene om hjelp til å male huset, og hvis noen spør så sier jeg sikkert nei også :mrgreen:
Jeg ser ikke helt likt på det å være innesnødd og det å trenge å male huset, sammenligningene er litt merkelige, spør du meg. Tror ikke du er helt i nød da vel, synes du? Virker som at du har vanskelig for å forstå at det faktisk finnes folk som gjør noe for andre uten å måtte ta betalt? Ikke misforstå meg, det er helt ok at du tar betalt for å gjøre noe slikt, jeg ville sikkert ha tilbydd deg betaling også for å få det gjort, men som mannen med snøfresen hadde jeg personlig ikke tatt imot peng. Du må heller ikke tro at jeg er av typen som ringer kompiser alle veier for å få hjelp til alt mulig. Er absolutt ikke en snylter.

Utgiftene velger en selv uansett når en kjøper seg fres. At folk deler på utgiftene er jo selvfølgelig en sak, personlig bryr jeg meg ikke så mye om slikt (spørs selvfølgelig hvor stor kostnad det blir). Kanskje du skylder naboene dine en tjeneste uten å tenke på det? De må vel holde ut med radiostyrte bråkefly over hustakene sine en stor del av sommeren :wink:

Og igjen, dette er bare min mening, gi meg beskjed så skal jeg la være å kommentere innleggene/meningene dine, da får du være i fred og slipper å skrive foredrag. Det er ikke det at jeg har noe imot at du tar betalt, men heller det at jeg vil si at det er veldig mange som ikke gjør det. Folk har ofte forskjellige meninger om saker og ting, og på et forum er det fritt frem å dele/diskutere dem. Og nå begynner jeg å lure litt på hvor mye hver mann som bruker flystripa til Yalla skylder han for jobben :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 105 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC