Dato/klokkeslett: Lør Mai 04, 2024 8:55 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 105 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Søn Des 20, 2009 10:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nå har jeg akkurat svidd av 20 laken på en knallers snøfreser så jeg håper på en meget snørik vinter. Jeg tok en kjapp tlf til Yallaair for å høre hvilken han hadde og så sørget jeg for å gå opp et par hakk når jeg bestillte slik at jeg slipper noe mas om at han har den største snøfreseren :lol: Regner med å bli invitert på julebordet til Kjelsenes her i byen med dette kjøpet :lol:

Ja, nå må du ikke være redd for å spørre om hjelp da Yalla, dersom det blir litt for tungt for deg med den lille freseren din i vinter 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Søn Des 20, 2009 10:42 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Du skal få lov å dra den med opp på Skaflestad og "frese" bort all snøen som sikkert har lagt seg der nå.
Så har du noe å gjøre på i hele vinter :lol:

Kan jo bare legge deg i campingvogna der og sove over. Hadde vert praktisk med 24-timers snøvakt.

_________________
Morten Bilet-92
Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @Efnet eller #rchobby @QuakeNet!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Søn Des 20, 2009 10:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
20 000 på en snøfreser? Er ikke det litt vel mye for å slippe unna noen spadetak de 3 dagene vi har snø hvert femte år? Vanligvis er det jo så lite snø at det ikke er vits i bruke spade engang :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Søn Des 20, 2009 11:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Kjekt å ha og dessuten så er alt med motor på litt fasinerende pluss at det selvsagt var viktig å ikke kjøpe mindre enn Yalla sin :mrgreen:
Jeg hadde gladelig gitt 30 laken for den dersom jeg hadde kunnet fått den i dag tidlig da jeg skulle på jobb, var nesten i ferd med å gi opp, men etter ca 25 ryggeforsøk for å kjøre ned snøen kom jeg meg endelig opp på hovedveien. Evy ringte et par timer senere og var rimelig heit i knollen etter å ha kavet i 45 minutter med det samme og måtte til slutt dyttes løs av naboene :lol:

Blir sikkert ikke utslitt av å bli brukt ofte, men utrolig greit å ha en slik de dagene det virkelig røyner på. Jeg har tross alt 60-70 meter med vei som må ryddes fri for snø og kanskje naboene vil ha litt hjelp også :?:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Søn Des 20, 2009 11:46 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Regner med du allerede har skrudd på freser'n, den kan vel umulig vere god nok i original tilstand... :D

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Man Des 21, 2009 12:03 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Kjekt å ha og dessuten så er alt med motor på litt fasinerende pluss at det selvsagt var viktig å ikke kjøpe mindre enn Yalla sin :mrgreen:
Jeg hadde gladelig gitt 30 laken for den dersom jeg hadde kunnet fått den i dag tidlig da jeg skulle på jobb, var nesten i ferd med å gi opp, men etter ca 25 ryggeforsøk for å kjøre ned snøen kom jeg meg endelig opp på hovedveien. Evy ringte et par timer senere og var rimelig heit i knollen etter å ha kavet i 45 minutter med det samme og måtte til slutt dyttes løs av naboene :lol:

Blir sikkert ikke utslitt av å bli brukt ofte, men utrolig greit å ha en slik de dagene det virkelig røyner på. Jeg har tross alt 60-70 meter med vei som må ryddes fri for snø og kanskje naboene vil ha litt hjelp også :?:


Rart at dere ikke vurderer 4WD da. Så lenge jeg kan bruke outlander'n så måker jeg ikke en centimeter snø. Blir litt mer jobb med omegaen, der må det ofte litt forarbeid til for å få brukt bilen på slike dager. Etter å ha kjørt 4WD et par vintrer nå, så har vi kommet frem til at det blir høyt prioritert på alle biler fremover.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Man Des 21, 2009 12:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, 4WD er definitivt tingen, det har jeg hatt i 10 år da jeg kjørte Suzuki SJ 413, var ikke et sted jeg ikke kom frem med den 8)

Når Galanten en gang skal byttes ut blir det nok et eller annet som snurrer på alle fire ja :)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Man Des 21, 2009 1:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
På et eller annet tidspunkt investerer vi nok i en kassebil av en eller annen type, men det blir nok et krav at det er 4WD på den også. Om jeg skal kjøre til skaflestad om vinteren med bilen full av rc så må jeg ha god fremkommelighet :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Man Des 21, 2009 1:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
eg har ein bedre ide kjøp dere traktorer alle mann....

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Man Des 21, 2009 9:25 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Hva kan jeg si?? Det måtte seff komme på forum :mrgreen: :mrgreen: Velkommen etter Vector, jeg har hatt snøfreser i 5 år nå. Gledelig at jeg kunne gi deg online support i valget av fres, basert på mine erfaringer naturligvis :lol:

Sitat:
høre hvilken han hadde og så sørget jeg for å gå opp et par hakk når jeg bestillte slik at jeg slipper noe mas om at han har den største snøfreseren :lol:


Et par hakk er å dra'n litt langt, jeg har en 8hk fra fabrikk. Naturligvis er denne trimmet å jobber nå på 30% høyere turtall en std utgave. Dette gir en formidabel effektøkning + øket kastelengde :mrgreen: Jeg inviterer deg på "måke-konkuranse"!! Vi kan kjøre "side-by-side" og se hvem som måker raskest :lol:

Jeg er sikker på at min kaster lenger enn din 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Man Des 21, 2009 7:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg har mer HK, mer bredde, lengre utkast, større vekt og marktrykk, er det egentlig noen vits i å forsøke seg engang :lol:

Måkekonkurranse hos deg? :lol: Jeg synes dette virker som et dårlig kamuflert forsøk på å få min monsterfreser opp til deg for å hjelpe deg ut av en knipe der din blir litt for pinglete :lol: :lol:

Trimme er kun nødvendig dersom man erfarer at man har for lite power, har du trimmet?? Å ja, du sa jo det nettopp, he he he :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Man Des 21, 2009 7:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Rart at dere ikke vurderer 4WD da.


4WD er verdens dyreste "snøfreser"!! Jeg kan sikkert kjøpe en ny snøfreser i året bare på verditapet av en personbil med 4WD :shock: Dessuten har jeg aldri stått fast på veien utenom i min egen oppkjørsel....

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Man Des 21, 2009 8:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
15-20000 i verditap i året? Da er du meget snill, jeg tipper du kan kjøpe 2-3 stk fresere i året bare på verditapet :wink: Men det er nå engang slik at bil er omtrent den aller dårligste investering man kan gjøre, men akk så nødvendig likevel. Jeg frykter ikke verditapet på min siste bil som jeg ga 5000 spenn for :lol: Den er jo helt glimrende og vil uansett ikke synke under 1500 i vrakpant :mrgreen: Den stiger jo fanken meg i verdi, nå har den fått registerbytte og 55W Bi-Xenonlys, pluss digre 1000 metere med 100 W H11 pærer i (spekulerer litt på Xenon til disse også, men tror egentlig at det blir litt i overkant sterkt lys)
Hva med en lysekonkurranse når du kommer hjem Yalla? :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Man Des 21, 2009 10:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Den lysekonkuransen har du allerede tapt da du kastet inn håndkleet for et år siden :lol: Etter at jeg trimmet lykta mi, så ble alt annet som du hadde bare puslete i forhold :lol: Når det gjelder bil,så bruker jeg den skjelden etter mørkets frembrudd. Da sitter jeg helst hjemme og dyrker hobby'n :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Man Des 21, 2009 10:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Pyse 8) Det jeg husker aller best fra den lysetevlingen var da du i ren desperasjon sprengte den splitt nye LED-Magliten din ved å låne mitt magcharger batteri og kjøre innpå mer strøm enn den tålte, he he he, kostelig morsomt og du tuslet trist hjemover i bekmørket med den ødelagte magliten i neven :lol: :lol: Jeg vant ihvertfall den gangen :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 105 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC