Dato/klokkeslett: Lør Mai 04, 2024 9:39 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 105 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 4:53 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
[youtube]BbW5w0r-EYw[/youtube]

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 4:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe..... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 6:06 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Kanonbra! Øystein er helt rå på gitar da. Helt utruleg rå, og tekstane, dei er ikke så mye verre heller.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 7:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tagbart skrev:
Kanonbra! Øystein er helt rå på gitar da. Helt utruleg rå, og tekstane, dei er ikke så mye verre heller.


Amen :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 8:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja ja, jeg gidder ikke mer etter denne :roll: Jeg tar imot betaling for enkelte ting, du gjør det samme uten at jeg trenger å mene noe som helst om det eller engang bry meg. Jeg har igrunnen problemer med å forstå hvorfor du går så hardt ut med meninger som ikke kan tolkes som annet enn personlig kritikk ang dette. Denne tråden begynner å minne mye om da du gikk knallhardt ut mot Zagien og kritiserte alt om den (utseende, luftmotstand, slett byggemåte, slurv osv..) Jeg inviterte deg nedom for å ta bilde av den noe som du avslo :lol: Når du endelig fikk se den så mener jeg å huske at du svelget allt du hadde uttalt om den :lol: Nå går du nok en gang sterkt ut igjen uten å ane hva du egentlig snakker om, så igjen er du invitert nedom for å ta en titt slik at du faktisk vet hva du uttaler deg om :wink: Det er godt mulig du ikke hadde vært så sugen på å rydde snø vederlagsfritt på alt dette hele vinteren igjennom i årene som kommer heller, i tillegg til at det skal koste deg en liten månedslønn.
Jeg har også kompiser og kjenninger som jeg hjelper og får hjelp av, det er noe helt annet og det er vel ikke noe spesiellt med det, slike eksempler ser jeg ikke poenget i å dra opp engang.
Ang snøfresing i et tett nabolag så er det mest naturlige for meg at man spleiser på utstyret og ikke lar en person ta hele kostnaden og i tillegg jobben, pluss løpende utgifter. Slik tror jeg de fleste tenker, og nettopp derfor vil mine naboer gjerne hjelpe til med å dekke utlagte midler.

Bottom line er at mine naboer er dritfornøyd med ordningen så hvorfor mener du noe annet?

Jeg kan gjenta siden det sikkert ikke har seget inn enda, budsjettet går i null om ca 12-15 år så det er slett ingen u-pris i Belden snøfres AS :lol: Du skjønner vel da at dette ikke er kyisk utnytting for å tjene seg rik, eller må det gjentas enda en gang? Altså Ingen grunn til å synes så synd på mine stakkars naboer som blir flådd når de trenger hjelpen som mest :lol:

Over og ut for min del :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 9:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, crazy shit.... :mrgreen:
Av nesten 5000 innlegg så har jeg vært i skikkelig krangel med deg i 2 innlegg, og jeg er rimelig sikker på at du har vært i flere diskusjoner der du har din bestemte mening om ting, både her og på rcuniverse (jeg er nok som deg på den måten, jeg har mine egne meninger :roll: ). Ser ut som at du ikke takler at folk diskuterer med deg (bortsett fra Yalla) :lol:

Du forsvarer det å ta betaling så grådig at du får nesten folk som hjelper til gratis til å virke ut som noen idioter som gjør det. Hvis du måker snø for 4 naboer, og en av dem er en familie med lite å rutte med så velger du å ta betalt ifølge din bok (eller å måke rundt), jeg sier bare at min personlige mening er at det blir feil. Nothing else. At du tar en slik diskusjon som personlig kritikk blir vel ditt problem, igjen sier jeg at du profilerer veldig på forumet at du får betalt for å frese snø, og hvis noen har en mening om det så blir det feil. Jaja....

At du drar Zagien inn igjen er jo også latterlig komisk, å si at jeg svelger det jeg skrev om den tidligere er jo enda mer komisk. Jeg sa noen ting om den som du ble veldig fornærmet for, men har også måtte skryte mye av den jevnlig for å forsikre meg om at du ikke mistolker ting. Enkelte ord blåser du opp og forsterker slik at de blir mye verre enn de er.

Glem alt jeg sier, det er absolutt ikke vits i å være uenig med deg om noenting, da blir det visst personlige angrep. Så jeg får vel heller være enig med deg da. Og igjen, naboene dine er helt sikkert kjempehappy, ingen tvil om det. Hvis folk har peng og alle er innforstått med en slik ordning så må jo det være flott. Jeg synes ikke synd på dem i det hele tatt, er heller glad for at de har noen kroner å avse. Hadde tydeligvis vært verre hvis det hadde vært familier som har problemer med å få hjulene til å gå rundt. Vet ikke om jeg tør å kommentere trådene dine mer, er egentlig redd for at meninger blir misforstått og tolket som personlige angrep. Er enig med deg i mye, men ikke alt :wink:

Over og ut for min del også, gi beskjed om du vil få sletta innleggene mine. Dessverre så utvikler en mening seg fort hvis den formuleres feil. Jeg burde ha skrevet første innlegg annerledes, og du kunne kanskje svart "jeg skal ha betalt for å gjøre slikt, ferdig med det" :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 9:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vector, i tilfelle du er i tvil. Det er ikke ment som personlig kritikk, da formulerer jeg meg for dårlig. Jeg hadde en mening (har ingenting med størrelsen på pengesummen å gjøre), og hvis den mistolkes som personlig kritikk så er det absolutt ikke meningen. Jeg skal prøve å skjerpe måten jeg skriver innleggene mine på. Dette tilfellet gjaldt mer et prinsipp for min del.

Du hjelper mange folk hele tiden, så det har ingenting med deg å gjøre som person. Er ikke sikkert det samme hadde skjedd i et annet nabolag :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 9:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Dere er alt for sta begge to :mrgreen: Dere har jo bare ytret to synspunkt om egentlig to forskjellige ting, uten at jeg ser at dere er direkte uenige. Vector har sitt scenario med sin løsning og stressballen har sitt scenario med sin løsning :P

..over og ut for min del også... :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 9:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Dere er alt for sta begge to :mrgreen: Dere har jo bare ytret to synspunkt om egentlig to forskjellige ting, uten at jeg ser at dere er direkte uenige. Vector har sitt scenario med sin løsning og stressballen har sitt scenario med sin løsning :P

..over og ut for min del også... :)


Se der ja, endelig en som kan korte ned en krangel til noen få linjer. Amen :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 1:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nei nei, bare la alle innlegg stå, jeg tåler fint en diskusjon, har tross allt rygg å bære det på :lol: Ok, litt mer utfyllende info er på sin plass, det som omtales som "ta betalt" av både meg og deg Stressen handler egentlig kun om å få dekket litt av utgiftene jeg har for å kunne gjøre jobben, selve arbeidet er forsåvidt gratis, som jeg har gjentatt et par ganger så har jeg ingen reell profitt før om evnt. 12-15 år :idea: Jeg ser absolutt ikke noe galt i det. Mulig at jeg har gitt inntrykk av at dette er kanonbra butikk i innleggene mine, det kalles å "ta i" eller "legge litt tjukt på" ikke trodde jeg at det skulle medføre en så laaaaaang diskusjon:lol: :lol:

Det som er saken her er at nabolaget her har alltid betalt for brøyting, det er jo ganske vanlig i nabolag med 100m++ privat vei frem til husene. Det er meget få som måker slikt for hånd og enda færre som forventer at andre gjør det fullstendig gratis. Forskjellen er at nå har brøytingen blitt billigere og mye bedre enn da det lå svære snøhauger etter traktoren på tunet og forran garasjedører.
Hvor mange andre her inne er det som bruker en masse penger for å rydde snø hos naboene sine?? Anyone :?:

Du må gjerne ta en tur nedom så du får se hva det er du egentlig uttaler deg om, vi snakker om litt mer enn en liten innkjørsel her :idea: Du skal få både kaffe samt prøve freseren litt hvis du vil, siden du spekulerer litt på innkjøp selv :D

Dersom din personlige mening fremdeles er at dette burde jeg egenhendig dekke selv så får du bare fortsette å mene det. Du har selvfølgelig lov å mene hva du vil :?

Å dra inn fattige småbarnsforeldre og spille på samvittighet har overhodet ikke noe med denne saken å gjøre i det hele tatt :wink:

Det snakkes en del om å overdrive/blåse ting ut av proposjoner og det er vel akkurat det som har skjedd her også 8)

Nei, nå må jeg jaggu meg ut å frese litt igjen, ha det :lol: :lol: :mrgreen:


Peace :D

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Sist endret av vector 250 den Søn Mar 07, 2010 3:20 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 2:34 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Akkurat nå skulle jeg gjerne betalt godt for å få pløyet tunet mitt.. Det ligger jo faen meg 30+ cm med sørpe.. og 20 cm med vann over der.. Merket fort at jeg ikke har 30 cm bakkeklaring på bilen iallefall...

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 3:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg kommer og flår deg til beinet :D


Kødda :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 3:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
microsock skrev:
Akkurat nå skulle jeg gjerne betalt godt for å få pløyet tunet mitt.. Det ligger jo faen meg 30+ cm med sørpe.. og 20 cm med vann over der.. Merket fort at jeg ikke har 30 cm bakkeklaring på bilen iallefall...


Hadde du hatt meg som nærmeste nabo, og jeg hadde hatt en snøfreser, så hadde du nok sluppet å betale :wink:
Hadde du derimot hatt 700 meter oppkjørsel, så hadde jeg kanskje sagt "her er startsnora" :mrgreen:

Ser kanskje et lite poeng som ikke har kommet frem, jeg hadde ikke gått ens ærend ut for å måke for andre, det hadde vært i sammenheng med at jeg selv skulle ut å måke. Regner med at vector snakker om å måke alt vekk for folk, og jeg snakker mer om en gangsti til døra eller å hjelpe noen å måke ut en innesnødd bil. Men som jeg sier i hvert eneste innlegg, du har nok en fin ordning med dine naboer Vector, og de er helt sikkert kjempefornøyde med det. Var heller ikke klar over at dere vanligvis betaler for brøyting i nabolaget der, her ligger slikt i de kommunale utgiftene. Forstår også at det ikke er mye penger det er snakk om, og er sikker på at du gjør en god jobb :D

Vector, igjen, dette er ikke personlig kritikk. Jeg reagerte kanskje på at det var litt "jippi, nå er det masse snø, jævla bra, fantastisk" osv. Jeg hadde kanskje tenkt litt på de eldre og uføre, og ble sikkert litt kvass i tonen på grunn av begeistrelsen for slike mengder snø. Aner ikke hvorfor det tar av slik egentlig, men det er vel sikkert jeg som starter bråket med en setning eller mening for mye, og da får jeg tilbake. Slik er det, skal prøve å begrense meg sterkt fremover, men slik at det er sagt så er du minst like sprø som meg når det gjelder å krangle :wink:

Jeg tror vi kan være delvis enige om å være delvis uenige. Og for min del så kan moderatorer fjerne alt jeg har skrevet, jeg er ikke interessert i at innleggene skal tolkes som personlig kritikk, det blir for stygt :|

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 11:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jaja, jeg har jo fresa litt i nabolaget jeg også. Tilbuda hagler når noen i nabolaget har utstyret i orden. Siden jeg er redd for svart inntekt har jeg vurdert å ta betaling i annen valuta, men sånn betaling var visst forbudt det også :lol: Hva skal en stakkar gjøre....

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: La det snø, la det snø, la det snø....
InnleggSkrevet: Tir Mar 09, 2010 9:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Det høres nå ut til at vi egentlig har samme syn på dette Stressen :wink: I går ringte ei dame lenger borti veien her (som jeg overhodet ikke kjenner) og lurte på om det var frekt å spørre om hjelp. Jeg måtte kjøre freseren et stykke på hovedveien for å komme bort dit og det var en satans jobb, selv med god freser. Fikk jeg betalt? You bet :D Hun var overlykkelig for at jeg tok jobben på strak arm etter å ha ventet på Krokane nærtjenester i to dager 8)

Det er som Yalla sier, det griper om seg. Det blir også dyrt og tidkrevende å ta slikt gratis. Bare på to dager nå så har det gått 5 liter Aspen til 150 kr kanna. Vanlig bensin kan selvsagt brukes, men jeg synes det er fint å slippe å puste i eksos og bensinlukt mens jeg jobber.

Her nede på Solheim er det meste utenom hovedveien private veier og kommunen gjør ikke annet enn å dure forbi på hovedveien og brøyter snøen ned i avkjørselene våre :evil:


En ting er sikkert Ariens er fantastisk, ikke en gang har den tettet seg eller hatt innvendinger. Tørr snø, våt snø, kram snø, is og slaps you name it.. Den bare blåser det til helsikes ut av veien. Denne damen hadde hatt freser selv tidligere, men den taklet ikke annen enn fin tørr snø så hun var egentlig litt overrasket over hvor greit det gikk :mrgreen:

For de som måtte spekulere i anskaffelse så kan jeg trygt anbefale denne :D

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 105 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC