Dato/klokkeslett: Lør Mai 04, 2024 2:31 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Angående Bokuben
InnleggSkrevet: Ons Feb 03, 2010 4:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg fikk ikke svart i samme tråd (salg) som Djupevik gjorde, så jeg skriver en ytring her. Jeg føler at jeg må få sagt dette.

Det er alltid trist med hobbybutikker som ikke kan holde seg flytende, men det er en nisjebransje, og absolutt ikke lukrativt, så jeg forstår at folk gir seg. Det blir som oftest alt for mye jobb i forhold til hva en sitter igjen med. Det er nok en av grunnene til at det er så få frittstående hobbybutikker rundt omkring. Her i Florø er det sikkert mellom 15-20 år siden det var ei hobbysjappe, og den var heller ikke allverden med tanke på utvalg.

Når det er sagt, så anbefaler jeg uansett folk å sjekke med meg før de eventuelt kjøper biler med 20% avslag lokalt. Prisforskjellene kan være store i utgangspunktet, og det at en får 20% avslag i Førde trenger ikke å bety at det blir billigere enn hos meg. Det er alltid greit å sjekke først. Det er ikke for å skape problemer for Bokuben at jeg skriver dette, men ofte er det store prisforskjeller ute å går, og det hender at folk hopper rett på annonseringer om prosentvis avslag uten å sjekke nabobutikken først. Håper at folk forstår mitt synspunkt på dette.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Angående Bokuben
InnleggSkrevet: Ons Feb 03, 2010 5:46 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Og her er tråden han refererer til i : viewtopic.php?f=12&t=2064&start=0
(Eg begynte iallefall å lure på ka du babla om når eg såg den tråden her før den du refererte til! :lol: )

Forøverig synd at de slutter helt med RC på Bokuben. Min lokale fuelforretning!

Men forstår ditt synspunkt veldig godt :mrgreen:

_________________
Morten Bilet-92
Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @Efnet eller #rchobby @QuakeNet!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Angående Bokuben
InnleggSkrevet: Ons Feb 03, 2010 6:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Jeg var innom Bokuben i håp om å skaffe noe billig lakk, men den var 0% avslag på. Ellers er det 20% avslag på biler, 50% på fly og 50% på reservedeler.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Angående Bokuben
InnleggSkrevet: Ons Feb 03, 2010 7:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
stressballen skrev:
Jeg fikk ikke svart i samme tråd (salg) som Djupevik gjorde, så jeg skriver en ytring her.


Nå blir jeg nesten flau her. Jeg som pirket på at microsokken svarte i en salgstråd, så gjør jeg det samme selv! :P Er ikke en gang vits å prøve å bortforklare den, men det hadde vel kanskje med at jeg ikke tolket den tråden som en salgstråd når jeg las den og hadde helt glemt hvor den var lagt. Til info: Når man ikke skal selge noe selv, så bruker man kategorien "butikknytt".

For de som lurer på hva jeg snakker om så er det bare å slutte med det, for jeg har slettet mine spor :lol:


Og over til bokuben. Som jeg sa før, det blir vel vanskelig å drive på med noe slikt når man ikke interesserer seg for det i utgangspunktet.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Angående Bokuben
InnleggSkrevet: Ons Feb 03, 2010 7:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Som jeg sa før, det blir vel vanskelig å drive på med noe slikt når man ikke interesserer seg for det i utgangspunktet.


Helt enig her iallefall. Jeg elsker rc, det har jeg gjort så langt tilbake jeg kan huske, og det er nok hovedgrunnen til at jeg selv fortsetter med sjappa. Hadde jeg vært businessmann så hadde jeg lagt ned for lenge siden. MEN, det vil jeg ikke gjøre. Kan hende jeg utvider i Førde om et par år, det kunne jo vært kjekt :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Angående Bokuben
InnleggSkrevet: Ons Feb 03, 2010 7:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Når man ikke skal selge noe selv, så bruker man kategorien "butikknytt"


Jeg bare lurer litt, hvis jeg gir bort noe brukt, så er det vel ok å legge det under salg?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Angående Bokuben
InnleggSkrevet: Ons Feb 03, 2010 8:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hiTmanhiT skrev:
Og her er tråden han refererer til i : viewtopic.php?f=12&t=2064&start=0
(Eg begynte iallefall å lure på ka du babla om når eg såg den tråden her før den du refererte til! :lol: )

Forøverig synd at de slutter helt med RC på Bokuben. Min lokale fuelforretning!

Men forstår ditt synspunkt veldig godt :mrgreen:


Hehe, kan kanskje være litt forvirrende ja :D
Helt klart veldig synd å miste en lokal rc-forretning, ingen tvil om det. Jeg ble iallefall veldig lei meg når de lokale sjappene la ned her også :cry:

Trøst dere med at jeg ikke er langt unna, og det er godt mulig at det går an å avtale noe i forkant av treff eller lignende, og da kan jeg kanskje ta med fuel eller annet som trengs mot kontant betaling. Eller faktura på pdf hvis det er kjente ansikt som jeg har et godt kundeforhold til. Hvis det er bestemte fueltyper som jeg ikke har, så skal jeg se på muligheten for å ta inn det også. Jeg skal nok kunne klare å dekke behovene, og jeg jobber også fortløpende nå for å bli bedre på pris.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Angående Bokuben
InnleggSkrevet: Ons Feb 03, 2010 8:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
stressballen skrev:
Kan hende jeg utvider i Førde om et par år, det kunne jo vært kjekt :D
Ta det nå som bokuben forsvinner før noen andre starter.

Den som ikke våger, ikke vinner :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Angående Bokuben
InnleggSkrevet: Ons Feb 03, 2010 8:14 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
stressballen skrev:

Kan hende jeg utvider i Førde om et par år, det kunne jo vært kjekt :D



DEN støttes :mrgreen:

_________________
Morten Bilet-92
Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @Efnet eller #rchobby @QuakeNet!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Angående Bokuben
InnleggSkrevet: Ons Feb 03, 2010 8:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
stressballen skrev:
Kan hende jeg utvider i Førde om et par år, det kunne jo vært kjekt :D
Ta det nå som bokuben forsvinner før noen andre starter.

Den som ikke våger, ikke vinner :lol:


Helt sant, og jeg har tenkt en del på det, men jeg vil først ha butikken i Florø stabil. Oppstart og drift av butikk koster peng, og det er ikke så lett å drive butikk som kanskje mange tror. Nytter ikke å forhaste seg med slikt for så å henge konkursplakaten på døra kort tid etter...
Jeg er uansett ikke redd for å starte opp i Førde på et senere tidspunkt selv om andre starter først. Leverandørene mine har jeg, så det blir bare et spørsmål om tid og anledning før jeg tar steget videre :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Angående Bokuben
InnleggSkrevet: Ons Feb 03, 2010 9:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
stressballen skrev:
djupevik skrev:
Når man ikke skal selge noe selv, så bruker man kategorien "butikknytt"


Jeg bare lurer litt, hvis jeg gir bort noe brukt, så er det vel ok å legge det under salg?


Åjada :) Det står jo i beskrivelsen under "Har du noe du skal selge? Eller kanskje noe å gi vekk?"

Og så har du den butikknytt hvor det står "Informer om kule nyheter og gode tilbud her ;)".


Det er jo selvfølgelig ikke noen krise om noe blir plassert "feil" her eller der. Er ikke alt som faller naturlig på plass i noen av kategoriene heller.. Synes folk er flinke, og at vi har et ryddig og pent forum :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Angående Bokuben
InnleggSkrevet: Ons Feb 03, 2010 9:04 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Eg er sikker på at stressballen hadde fått det til her i Førde. For som tidlegare sagt, så må en jo trives med det enn gjer. Pluss eg så talla på graf i butikken tidlegare idag, og dei selger foreksempel mye mer golvbelegg enn rc. Rc kom vel dårlegast ut av dei forskjellige kattegoriane dei selgerPluss dei følte også at det var mye mer mas enn kjekt lenger. Dei selger trossalt andre ting. Det at eg har vert deres reperatør siste året sier jo litt. Eg har vert nybegjynner selv under dette året. Har forsåvidt lært veldig mye, men det sier litt om kompetansen og interessen deira. Det kunne jo ikke gå lenger! Men stressballen, du er hjertleg velkommen her i Førde. Hadde vert kjekt med en seriøs aktør.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Angående Bokuben
InnleggSkrevet: Ons Feb 03, 2010 9:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, vi får se hva som skjer. Det har vært i tankene våre, og vi ønsker jo å gjøre realitet av det en eller annen gang. Det hadde vært kjekt :D

Jeg kan iallefall love folk at jeg tar rc seriøst, og jeg kan garantere at jeg ikke er en døgnflue. Har jeg ikke gått lei siden jeg var 10 år gammel, så går jeg iallefall ikke lei nå. Teknisk hobby er en stor del av mitt liv, og kommer alltid til å være det. Jeg sover, spiser og tenker radiostyrt :mrgreen: (jeg regner med at noen av dere andre også er litt sånn :D )

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Angående Bokuben
InnleggSkrevet: Tor Feb 04, 2010 2:27 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Ang. dei prisane som er i butikken(bokuben) nå, så er dei veldig lave fra før. Bokuben har prøvd den siste tida å halde elfun sine priser pluss frakt. Så når dei nå tar 20-50% rabatt, så sitter dei ikke igjen med nåke. Kanskje noen småpeng!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Angående Bokuben
InnleggSkrevet: Tor Feb 04, 2010 3:26 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
hiTmanhiT skrev:
Forøverig synd at de slutter helt med RC på Bokuben. Min lokale fuelforretning!

:mrgreen:



Da kan eg komme med en gledeleg nyhet til dei som bur i Førde pluss omegn! Bokuben vil fortsatt selge fuel! Helt klart en fordel for oss som bur rundtom her. :D

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC