Dato/klokkeslett: Lør Mai 04, 2024 8:19 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Spektrum 3.0
InnleggSkrevet: Man Apr 26, 2010 3:42 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Noen som har litt peiling på denne radioen, er den gamle typen. Sliter med å binde den opp skikkelig.
Jeg får kontakt men når batteriet i bilen blir lav spenning på så stikker bilen av seg selv.
Har prøvd å ha alt i nøytral når jeg binder opp, men så når jeg evt slår av senderen så går bilen full spiker bakover.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Spektrum 3.0
InnleggSkrevet: Man Apr 26, 2010 5:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg har ikke erfaring med denne radioen selv, men det høres ut som det er en failsafe funksjon som aktiveres i mottakeren.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Spektrum 3.0
InnleggSkrevet: Man Apr 26, 2010 8:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Mener å huske at failsafe-innstillingene blir de samme som stikkeutslagene du har når du binder opp, men hvis du binder opp med alt nøytralt, og bilen fremdeles stikker av, så er det nok ikke slik.

Hvilken bil er dette i? Cup Racern?

Hvilken servo har du i bilen? Har opplevd at spektrum-mottakere "dør" noen sekunder hvis en har en servo som er glad i strøm. Jeg brukte en 12kilos rask digitalservo på styringa i en bil engang, og hvis jeg svingte hurtig frem og tilbake flere ganger på rad, så kuttet mottakeren ut et par sekunder. Hvis du i tillegg er på slutten av batteripakken, så kan det kanskje være noe slikt som forårsaker problemene? Kan også hende at failsafe-funksjonen ble aktiv på nyere modeller. Husker ikke helt hvordan det var med DX3.0, last ned manualen på spektrumrc.com og se om det står noe der.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Spektrum 3.0
InnleggSkrevet: Man Apr 26, 2010 9:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Skjer dette kun denne radioen? jeg har en eldre ESC som proriterer motor fremfor BEC. Det betyr at når batteriet blir for tomt kjører bilen avgårde uten å gi strøm til mottakeren.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Spektrum 3.0
InnleggSkrevet: Man Apr 26, 2010 9:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
Skjer dette kun denne radioen? jeg har en eldre ESC som proriterer motor fremfor BEC. Det betyr at når batteriet blir for tomt kjører bilen avgårde uten å gi strøm til mottakeren.


Hehe, den var jo litt morsom da. Produsentene syntes kanskje det var viktigst å gjøre det slik, i tilfelle det bare var noen meter til målstreken :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Spektrum 3.0
InnleggSkrevet: Man Apr 26, 2010 10:07 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Har fått sett litt mer på det opplegget nå og trur jeg har fått det til å fungere.
Cup raceren fugerer som den skal nå, den stopper helt opp når jeg skrur av senderen, men kan hende den vil stikke av når batteriet begyner å bli tomt, skal sette inn et tomt batteri imorgen tidlig å prøve.
Men regner med det skal gå bra nå.

Hadde litt problemer med Savagen, men tok vekk den vanlige failsafen der, da funket alt som det skal.
2 failsafer blir bare kluss fant jeg ut, for da sto servoen på gassen og "jokket"hele tiden, men den blei helt fin bår jeg tok vekk failsafen som var montert.
Så nå er den stilt inn på mottager at når den bryter så går den på brems. :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC