Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 9:57 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Formula Ten 2010
InnleggSkrevet: Søn Jul 04, 2010 6:31 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
F.eks at ALLE er med å legger ut bane og plukker sammen igjen, er de samme personene som gang på gang står å lager til bilene mens vi andre bygger bane, og så fort banene er klar er de utpå med en gang.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Formula Ten 2010
InnleggSkrevet: Tir Jul 06, 2010 11:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått svar fra den norske importøren av disse bilene, og de har bedt meg komme med en liste på hvor mange biler jeg skal ha, hvilke deler og options jeg vil bestille, og hvor mange batteri av type 4.8v jeg er interessert i.

Foreløpig vil jeg altså samle opp informasjon om hvem som vil bestille en bil, og hva en er interessert i av deler og options. Denne informasjonen vil jeg bruke til å få leverandør til å komme med priser, så dette er ikke bindende. Før det er aktuelt så vil jeg komme med tilbakemeldinger til hver enkelt som er interessert. Alt dette vil foregå via pm, og jeg vil også ha henvendelser via pm.

Her er altså bilen det dreier seg om: http://www.hpieurope.com/kit-info.php?p ... 52&lang=en

Her er en oversikt over reservedeler: http://www.hpieurope.com/parts.php?lang ... tNo=102852

Her er en oversikt over optionparts: http://www.hpieurope.com/options.php?la ... tNo=102852

Her er en oversikt over bodysets: http://www.hpieurope.com/bodyshell-opti ... bodyshells

Ta en titt på det, og send meg en pm om det er av interesse.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Formula Ten 2010
InnleggSkrevet: Søn Jul 11, 2010 8:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Så langt er det altså 3 stk som har meldt sin interesse, og jeg håper virkelig det dukker opp noen sjeler til. Med 3 deltakere blir det jo automatisk palleplass :mrgreen:

Har forøvrig sjekket, og det ser ut som at Mtroniks fartsregulatorer opererer fra 4-8 celler, og det betyr altså at de vil fungere på 4.8v batteri om det er dette som blir kjørebatteriet. Det var jo veldig kjekt siden det er så mange som har Mtroniks fartsregulator fra før.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Formula Ten 2010
InnleggSkrevet: Tor Jul 15, 2010 5:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått på plass en Formula Ten. Denne skal jeg bygge for å teste ut hvordan det vil fungere med 4.8v batteri og standard motor. Når den er bygget så tar jeg den sikkert med på en cupracerserie for test på banen. Jeg får nok ikke bygget bilen på en uke eller to enda, men bare ved å åpne esken så synes jeg dette ser tøft ut :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Formula Ten 2010
InnleggSkrevet: Fre Jul 16, 2010 2:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
No ka eg endelig få oppfylt drømmen om en F1-bil man kan "køyre" :D

Såg så vidt på Stressballen sitt eksemplar i butikken i dag, og det gav absolutt meirsmak :) Eg skal i alle fall ha meg ein slik, om det blir en egen serie eller ei :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Formula Ten 2010
InnleggSkrevet: Fre Jul 16, 2010 10:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Kan man spørre om ka høyde det er på denne. fra bakken til chassis?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Formula Ten 2010
InnleggSkrevet: Fre Jul 16, 2010 11:12 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
lugerity skrev:
Kan man spørre om ka høyde det er på denne. fra bakken til chassis?


Bakkeklaring du mener? :wink:
Aner ikke hva den er, men det er nok ikke så mye at det gjør noe. Det er nok ikke noe å hoppe i grushauger med :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Formula Ten 2010
InnleggSkrevet: Fre Jul 16, 2010 12:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
hehe nei det er jo klart. bare tenker på steder å kjøre den, har meget lyst på ein siden eg er litt interresert i F1.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Formula Ten 2010
InnleggSkrevet: Fre Jul 16, 2010 1:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tror nok du må kjøre på asfalt iallefall. Betong funker nok fint også.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Formula Ten 2010
InnleggSkrevet: Lør Aug 07, 2010 9:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
I kveld fikk jeg bygget min utgave av Formula Ten, og det var en meget smertefri sak å sette sammen. Byggingen tok under 2 timer, men da skal det sies at elektronikken ikke er satt i. Nå står bilen på rullende chassis, og mangler motor, fartsregulator, styreservo og mottaker. Jeg har også gjort en upgrade fra start, og det var å montere en alu oljedemper. Neste steg blir å bytte ut alle plastlager med kulelager. Det er bare 6 plastlager hvis jeg husker rett, og hovedakselen hadde kulelager, så det er ikke så mye arbeid å ettermontere. Byggesettet hadde en veldig fin byggemanual, og alt var meget enkelt. Det var rett og slett kosearbeid samtidig som jeg kikket på tv innimellom :D

Byggesettet mitt manglet forøvrig 2 fjærer som skulle bli brukt til "demping" foran. De er ganske små, sikkert ikke mer enn en halv centimeter lange, men de er viktige allikevel. Jeg skal se om jeg finner et par fjærer i noen kulepenner, så det ordner seg nok.

Det siste jeg kommer til å gjøre blir å lakkere dekselet, slik at bilen kan testes på neste cupracer-runde.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Formula Ten 2010
InnleggSkrevet: Søn Aug 22, 2010 8:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Etter å idag ha testet bilen littegrann i hallen, og i tillegg ha testet den litt på veien utenfor huset her hjemme, så dukker det opp litt tanker omkring Formula Ten 2011.
Min første tanke er at vi må lage en bane som er fin til både Cup Racers og Formula Ten, og da må vi huske på at Formula Ten er en helt annen type bil å kjøre. Akselererer en for mye eller bremser for mye med denne, så resulterer det i sladd, og det koster for mye tid når en konkurrerer. Formula Ten-biler må helt klart kjøres mer "smooth", ellers straffer bilen deg. En slipper liksom ikke unna hvis en kjører på feil måte med Formula Ten, men det er vel litt av det som er morsomt også. Jeg ser for meg at oppsettet på fjernkontrollen og fartsregulatoren blir viktig her, og da tenker jeg på slikt som å bruke expo på styring, men også på gass/brems. Her vil nok en seier kunne stå på hvem som har gjort de rette innstillingene på fjernkontrollen, men selvfølgelig også på hvordan en kjører.

Jeg skal også ha meg en liten runde og se på forskjellige motorer, for personlig kunne jeg tenkt meg å hatt en motor som er mulig å demontere. Disse motorene kommer som oftest med kulelager også, og holder lenger en standard sølvkanne. De kjipeste utgavene er ikke så veldig mye sprekere enn standard sølvkanne, men vil altså fungere bedre. Jeg vil gjerne legge dette ut for diskusjon, for det vil da bety at alle må kjøpe seg samme motor hvis dette blir aktuelt.

Når det gjelder bane til Cup Racers og Formula Ten, så kan vi jo se på mulighetene til å lage en bane til Cup Racers, og så forandre denne med enkle grep på bestemte plasser slik at den blir mer tilpasset Formula Ten. Det hadde vært kjekt med flere lange strekker til Formula Ten, er det ikke litt vanlig i real life?


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC