Dato/klokkeslett: Man Apr 29, 2024 4:06 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Lyn nedslag
InnleggSkrevet: Søn Sep 19, 2010 11:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Heisanten. i går kveld satt eg forran tv'n og såg på film og hadde det koselig med saft chips og annet snacks. plutselig rundt 00,15 eller noe lynte det.

Vi har to stuer. uttafor stuevinduet vi bruker til tvtitting var det blått lyn flash, mens uttafor vinduet i andre stua var det kvitt flash. også gikk lyset. sekunder seinere tordna det og eg satt litt sjokka før det summa seg for meg. Så eg kobla ut internett og telefon før eg sprang inn på pcrommet og tok ut kontaktene der.

Så satte eg meg ned å venta ei eit par minutter, og hørte eg etter mere torden og såg etter lyn. men etter ca 5 minutter gikk eg ned å skrudde på hovedsikringa siden men når eg kom opp i stua igjen var der ikke lys værken i stuene eller i gangene. så vart ein smule bekymra. Så eg ringte til min mor og far som var på tur til bergen. og dem sa eg skulle gå ned til sikringsboksen å skru av alle sikringene og deretter skru dem på igjen. og det funket så da hadde eg lys i huset igjen.

I 12tida i dag så tenkte eg at eg skulle ned å hente posten fra fredag og lørdag. etter å bare ha gått eit par 5-10 meter fra huset såg eg ei grein som lå på bakken, der lynet hadde slått ned. treet er ca 2 meter høyere enn huset vårt. Er ikke godt å vite ka som kunne ha skjedd om ikke treet hadde stått der.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lyn nedslag
InnleggSkrevet: Tor Sep 23, 2010 3:33 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
du og du=) satt du og såg på skummel film eller? hehe tenker du ble litt mørkeredd når lyset ikke kom på igjen :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lyn nedslag
InnleggSkrevet: Fre Sep 24, 2010 1:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Nei tror ikke filmen var så veldig skummel. men gikk eit støkk i meg. var sikker på at eg vart uten pc.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lyn nedslag
InnleggSkrevet: Fre Sep 24, 2010 9:46 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, bra sagt :P Hadde blitt litt redd jeg også vist jeg risikerte å bli uten pc noen timer :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lyn nedslag
InnleggSkrevet: Lør Sep 25, 2010 2:54 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Ikke slik meint. eg trodde det slo ned i pcen siden det var der eg så det slo ned. men det var close. ca 5-6 meter fra det rommet hvor pcen sto.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC