Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 10:06 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 118 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Fre Okt 15, 2010 8:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette høres bra ut. Mye av begrensingene dine ligger nok nå i projektoren din, men bluray kommer nok til å utgjøre en ganske stor forskjell også. Dette er heldigvis slikt en kan forbedre over tid.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Fre Okt 15, 2010 10:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Har du et bilde av dette såkalla senteret? :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Fre Okt 15, 2010 10:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
de kan fremskaffest. skal få tatt bilde av lerret og projektor om ønskelig?

(Og masse rot.)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Fre Okt 15, 2010 10:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ta bilde av lerretet i mørket med et actionshot (stillbilde) fra en film, det er tøft. Men da må du sette kameraet på et stativ eller en benk, slik at det står helt i ro. Så tar du nattfoto uten blitz.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Lør Okt 16, 2010 1:01 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
sikkert ok projektor for dem som ikke er kresen 8) led er jo greit med at lampelevetiden er så og sei like lang som selve projektoren varer, så man slippe bekymre seg for og bruke opp pæren. men dem er for lite lumens og oppløsning på enda. man får jo slik liten portal led projektor med rundt 270ansi lumens og men den koster jo rundt 5k, likemye som ein brukbar vandelig projektor hehe så da kan man likegodt kjøpe ein vandelig projektor med rundt 2500 lumens så man kan bruke i lyst rom også..
Ellers ser eg det er noen handholdte med rundt 40 lumens og sån på komplett, til rundt 2k med 854x480 oppløsning, som vertfall er bedre en dem tideligere modellene med 20 lumens, er vel kansje 20 du har? 800x600 eller 854x480? utifra youtube videoer ser det greit nokk ut i bekmørkt rom, bedre en ingenting:p men blir stas når dem komme med led projektorer med bedre oppløsning og lumens, da er det jo ingen problem og sløse timer på pæren og bruke den til og se på tv med også sia man får rundt 20-30 000 timer utav led lys projektor.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Lør Okt 16, 2010 2:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg synes ikke levetiden på pæren er så viktig lenger, det er jo så lang levetid på pærene for tiden at en har projektoren i flere år. Når pæren da ryker så har det jo skjedd så mye utvikling at det er like greit å bytte ut hele greia med noe som er nyere. Jeg har hatt projektoren min i noen år allerede, og har brukt ca 700 timer. Så hvis tallene stemmer, så har jeg 5300 timer igjen :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Man Des 06, 2010 1:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Eg måtte til å bære opp dvd spiller og surround anlegget mitt som har stått her på "datarommet" mitt i går for å kunne spille av film med projektoren. Fordi den spilleren eg har hatt der oppe tok kvelden og vil ikke spille av filmene mine lenger, og skal sei at bildet vart mye bedre med ein "skikkelig" dvd spiller (dvs ein bedre spiller enn ein bærbar dvd spiller)

Vart Mye bedre bilde synest eg.
Men skal fortsatt spare opp penger til skikkelig projektor hehe.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Tir Feb 15, 2011 6:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Tror eg har funnet ein rimelig bra projektor nå bortsett fra at den ikke er rimelig epson eh-tw3200 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612890#extra

også må eg sikkert ha meg nytt lerret.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Søn Feb 20, 2011 12:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Har nå sett sett på Dragetreneren. må si at det er ein kanon film. Projektoren min er ikke bra men den viser alle dei flotte fargane når det er lyst i filmen. men ikke så bra svart farge. Og å se på film med full surround lyd etter gammelt var absolutt bra. så nå skal eg snart opp å se på eit par filmer til før eg tar kvelden i mårra tidlig ein gang. Må utnytte at folka mine er ute av huset mest mulig.

Gleder meg stort til eg får råd til skikkelig projektor. veit ikke om eg orker å vente heilt til eg har spart opp til 10k men heller kjøpe meg ein billigere før den tid.

Om det er Noen som har tips til ka eg kan kjøpe tar eg gjerne imot det. bør være HD.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Søn Feb 20, 2011 5:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Har i dag sett på pirates of carisomething. dødsbra med surround igjen. hehe. har vist sagt det ein gang tidligere.

I Am Happy. hadde det bare vart lenger enn det gjer. men i mårra er idyllen over.
Og nå skal eg gå å legge meg å se mere film hehe.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Søn Feb 20, 2011 9:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Tror eg har funnet ein rimelig bra projektor nå bortsett fra at den ikke er rimelig epson eh-tw3200 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612890#extra


Sikkert bra greier denne. Bare pass på at den faktisk klarer minimun 50Hz. Jeg har en TW700, det som irriterer meg mest er "lag" i panoreringer. Tror altfor mange henger seg opp i oppløsning etc. På 3 år har jeg passert 2500 timer på denne, og neste gang går jeg for en som SKAL ha minimum 100Hz. Frekvens og støy er faktorer som jeg har funnet ut betyr mest for meg. Er av den oppfatning at det ikke betyr hva oppløsningen er dersom bildet blir "hakkete" og "blurrete" på panorering.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Man Feb 21, 2011 4:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Her er ein med 100Hz men den har lampetid på 500timer. noe som sikkert er vel lite. iallefall når lampa nesten koster 4tusen å bytte.

http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/ ... 3122/#tabs

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Man Feb 21, 2011 7:30 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Lampe-garantien er 500 timer på denne, men iflg BRUKSANVISNINGEN:) vil du få en advarsel etter 1.800 timer ang lampstatus og når/hvordan den skal byttes :D

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Man Feb 21, 2011 7:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
aldri hørt om bruksanvisning før. ka det er for noe.

men synest pære var vel dyr allikavel

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Tir Feb 22, 2011 1:21 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette kommer jo veldig an på hvor mye projektoren blir brukt. Det er ikke lurt å bruke den som hovedapparat, da blir pæra brukt unødvendig mye, og det blir fort "vanlig" å se på. Pæra på projektoren min har en levetid på 6000 timer i økomodus, og jeg tror at jeg er oppe i rundt 700 timer så langt, så i teorien vil den holde leeeenge enda, og bildet er helt ok. Projektoren har jeg hatt i 4-5 år eller noe, og ny pære koster ca 2500,- om jeg ikke husker helt feil. Men poenget mitt er at du kan prøve å estimere hvor mye du vil bruke projektoren, og kjøpe projektor etter bruket ditt, med tanke på pærens levetid, pris og hvilke specs du vil ha. Og husk, om projektoren bare blir brukt ved spesielle anledninger, som høykvalitetsfilmer og spesielle spill eller noe, så vil opplevelsen da være enda større enn den blir om du bruker den kontinuerlig til alt. I tillegg vil pæra holde seg lenger. Du får nok en absolutt dugende projektor idag for 5-6000,-

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 118 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC