Dato/klokkeslett: Man Apr 29, 2024 9:31 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Florø Motorsport Klubb
InnleggSkrevet: Man Okt 25, 2010 6:21 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Jeg har hatt en liten dialog med Isabella Flister som er leder for Florø Motorsport Klubb.

De har nå begynt å mobilisere krefter for å få til et fantastisk motorsport senter / område på grovastøylen. I den forbindelse ønsker de at vi kan jobbe sammen mot dette sammen, noe jeg syns er en flott ide. Men her trenger vi selvfølgelig innspill fra medlemmene våres.

Vi snakker stor her, masse arbeid men resultatet kan bli en drøm!

Sitat fra mail som Florø Motorsport har sendt rundt:
Sitat:
Florø Motorsport Klubb er ein klubb med 195 registrerte medlemmar i motorcross gruppa, og er inne i ein etableringsfase av eit motorsportanlegg i Flora Kommune. I mange år har det vore jobba med å få etablere motorcross-bane for dei yngre førarane, utan å få til meir enn mellombelse løyver på forskjellige areal. No ser vi med stor glede fram til å få etablert eit permanent anlegg, og prognosane er gode så langt. Vi søkjer difor etter forbund, foreiningar, legat og liknande som er interressert i å hjelpe til med teknisk tilrettelegging, økonomisk bistand, dugnadsarbeid, med meir. Dykk har sjølvsagt full rett til å vidareformidle dette skriv til andre.



Dette anlegget vil i hovudsak bli tilrettelagt for idrett retta mot barn og ungdom i første omgang. Området som vi håpar på å få utbygd er veldig stort, og kan på sikt inkludere mange motorsportar både på land og på vatn. Derfor er det viktig at andre idrettsgreiner melder sin interresse og blir med på å forme området etter gjeldande krav frå sine forbund i ein tidleg fase. Seinare vil der bli mogelegheiter for eldre førarar å utøve sine idrettar. Det viktige no er å ha ein baneplan som blir sendt inn med tiltaksmeldinga, for å spare tid og pengar til å bygge vidare i framtida. I framtida er vår visjon eit motorsport-senter med fleire idrettsgreiner for alle aldrar. Ei Motorcross bane type C, ATV bane, nasjonal RC bane, Trail bane, Go-cart bane, Super Motard bane og sjøbasert idrett. Nokon av desse idrettane kan ha felles og kombinerte baner, men til ein slik plan treng vi veiledning.





Første sport som vil bli starta på området er Enduro. Dette er ein sport som ikkje krev anna enn kva naturen tilbyr av hinder, og vil då sei at dei minste kan få raskt komme seg i salen att etter eit lisenskurs. Det vil bli tilkalla personell frå forbundene til å ta seg av naudsynte lisens-kurs og instruktør-kurs osv.



Vi har oppretta avtale med eit entrepenørfirma som skal hjelpe oss med å utarbeide ein reguleringsplan av området. Kommunen er positive til tiltaket vårt, men vi treng kyndige folk og/eller firma å støtte oss til.



Om De trur De kan hjelpe oss framover, ta kontakt. Vi forventar ikkje å få alt gratis, men pengar
er som alltid eit potensielt problem også her. Alle henvendingar tas imot med takk!


_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Florø Motorsport Klubb
InnleggSkrevet: Man Okt 25, 2010 10:16 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Dette er jo fantastiske nyheter.
Her har vi en sjangse som nok blir den eneste på lang tid. Å få bli med på å få et sånt felles område for våre aktiviteter må være en "dream coming through". Håper iallefall dette er ment å gjelde det meste innen RC, både på bakken og i lufta.

Men da kunne det vel også være på sin plass med et årsmøte snart? Dette er vel definitivt noe som bør diskuteres på et årsmøte sammen med alle andre emner.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Florø Motorsport Klubb
InnleggSkrevet: Ons Okt 27, 2010 2:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Vi må såklart hive oss med.

Siden det er lite aktivtet i denne tråden er det sikkert ikke dumt å ha dette som et hovedpunkt på årsmøtet som nevnt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Florø Motorsport Klubb
InnleggSkrevet: Ons Okt 27, 2010 6:19 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Klart vi må være med på dette!

Men det er ikke noe mer informasjon fra Florø Motorsport Klubb enda, de er i planleggingsfasen fortsatt, men de ønsker hjelp fra oss til å hjelpe de med RC område og aktiviteter.

Når det gjelder årsmøte, så er det bare to måneder til nytt år, og nytt årsmøte. Og siden det ikke ligger noe å diskutere angående denne saken enda, så vil jeg lufte ett forslag om å vente til slutten av januar hvor det skal holdes årsmøte. Samtidig er min periode som president over, og det skal velges ny persident.

Det kan også bli mulighet for en sammenslåing med Florø Motorsport Klubb og dermed bli en undergruppe hos de, da vil vi også være under NMF og de andre forbundene som Florø Motorsport Klubb er medlem av. Samt at vi blir større og sterkere.

Men det er opp til dere; medlemmer av sunnfjord rc klubb. Jeg lufter bare ett forslag om å dropp årsmøte nå og ta det i januar. Det er ikke akkurat overveldende tilbakemeldinger å få, så dersom det er noen som ønsker å si noe til meg eller styret, eller lurer på noe så er det bare å sende en PM. Jeg er på forumet hver dag, og har Sunnfjord RC Klubb i tankene hele tiden!

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Florø Motorsport Klubb
InnleggSkrevet: Ons Okt 27, 2010 10:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
+1 :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Florø Motorsport Klubb
InnleggSkrevet: Lør Okt 30, 2010 12:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
microsock skrev:
Men det er opp til dere; medlemmer av sunnfjord rc klubb. Jeg lufter bare ett forslag om å dropp årsmøte nå og ta det i januar. Det er ikke akkurat overveldende tilbakemeldinger å få, så dersom det er noen som ønsker å si noe til meg eller styret, eller lurer på noe så er det bare å sende en PM. Jeg er på forumet hver dag, og har Sunnfjord RC Klubb i tankene hele tiden!


Jeg har tenkt litt på dette, og mangelen på tilbakemeldinger er vel en følge av lite aktivitet på forumet, pluss lite organisering fra styret vårt sin side. Vi har ikke akkurat vært så flinke til å ha dialoger ansikt til ansikt, og da synes jeg det blir litt feil at vi bare sitter og venter på at folk skal ta kontakt. Hvor er målsettingene og handlingsplanen?

Vi burde hatt klubbtreff på klubbtreff, og hatt kontinuerlig dialog for at aktiviteten skal blusse opp. Slik det er nå sitter alle og venter på at ting skal skje, og alle er misfornøyde. Det hersker vel ingen som helst tvil om at alle vil ha seg et område å bedrive hobby på, så tilbakemeldinger på akkurat det punktet blir nok unødvendig.

Det som kommer til å skje er at ingenting blir gjort, og at alle medlemmer seiler sin egen sjø for å sikre plasser til seg selv. Altså slik det alltid har vært. (hvis alt gjøres som det blir gjort nå)

En annen grunn til å jobbe mot et rc-område er å tenke på neste generasjon også. Om vi får en plass å utøve hobbyen på, så vil det gi våre barn en flott tilbud, og ikke bare oss selv. Blir for kjipt hvis neste generasjon holder på i samme stil om 20 år fra nå, selv om det eneste som vil være forandret er at det er færre som driver på med denne hobbyen.

Jeg skulle ønske at de som er i stand til å få hjulene til å rulle møttes. En liten gjeng med flinke folk som kan fortelle oss andre akkurat hva vi må gjøre og når vi må gjøre det. Det er hva som må til. Folk som sitter på evnen til å få ting gjort MÅ ta kontroll, da skjer det kanskje noe.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Florø Motorsport Klubb
InnleggSkrevet: Lør Okt 30, 2010 7:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Godt sagt. Jeg er selvfølgelig positiv til dette også, men sitter liksom litt på sidelinja så lenge jeg bor i bergen. Så da blir det kanskje litt dumt å sitte å si "ja konge, dette må vi få til" når det er andre som må gjøre jobben, men det er såklart noe jeg hadde håpt på at klubben hadde fått til :-)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Florø Motorsport Klubb
InnleggSkrevet: Lør Okt 30, 2010 8:01 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
at du bor i Bergen gjør vel ingen ting ?

Det er ikke akkurat slik at vi skal ta fram spaden enda, men at vi trenger din støtte!
Regner med du blir medlem neste år også og støtter oss videre. Du kan bidra mye selv om du bor i Bergen vet du :)

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Florø Motorsport Klubb
InnleggSkrevet: Søn Okt 31, 2010 2:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Såklart er jeg medlem neste år også! Det er obligatorisk :-)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC