Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 11:05 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hvor er folket?
InnleggSkrevet: Tir Jan 04, 2011 8:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har et inntrykk av at forumet er inne i sin slakkeste periode noensinne, og lurer litt på hvor folket blir av. Er det ingen som har prosjekter på gang eller bedriver aktiv kjøring lenger? Jeg synes iallefall at det er skummelt med så stort frafall her inne. Husk at aktivitet bidrar til mer aktivitet, og hvis alle hadde blitt litt flinkere med å vise seg frem litt, så vil det i det lange løp hjelpe til med tanke på antall personer som holder på med denne hobbyen. Dette vil også føre til at flere dukker opp på eventuelle treff, og det er jo ikke akkurat det verste som skjer.

Selv prøver jeg å være aktiv på forumet så godt som jeg kan, men kjenner at det blir mer og mer jobb å holde interessen oppe når en er alene om det. Det er jo noen som er innom jevnt og trutt, men jeg tror nok at mange har falt fra av forskjellige grunner.

Hva er galt gutta? :?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor er folket?
InnleggSkrevet: Tir Jan 04, 2011 9:12 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Kulde og snø har vel litt å si tenker jeg ;)

(I hvertfall for oss som står på ski og slikt :p)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor er folket?
InnleggSkrevet: Tir Jan 04, 2011 9:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, det er jo et godt poeng. Men ellers er jo vinteren byggetid for mange. Forøvrig veldig kjekt å i det hele tatt få svar her :wink:

Jeg husker eksempelvis for et par år siden så var vi ute og kjørte nitrobiler i allslags vær, men dette er jo folk sluttet helt med. Jeg tror det er vår egen latskap dette står på, for når vi først tar oss bryet med å dukke opp så har alle det veldig moro :D

Jeg pleier ikke å bry meg om nyttårsforsett, men i år har jeg et. Det er "husk å ha det moro med rc"


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor er folket?
InnleggSkrevet: Tir Jan 04, 2011 9:37 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Nitro var noe ja, skal akkurat til å pensjonere min tenkte jg så om noen har lyst på en K4.6 + potte osv så er det bare å gi lyd :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor er folket?
InnleggSkrevet: Tir Jan 04, 2011 10:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Det har vore skikkelig slappt her i det siste ja! Hadde det ikke vært for deg stressballen så hadde det vore omtrent dødt her inne :P Men så er det vel kanskje litt sånn at de som er faste og trofaste alltid har noen prosjekter innimellom, men at det blir mest tid til en tur å flye eller kjøre her og der. Da blir det ikke så mye å skrive om her inne kanskje..?

Men jeg husker når de fleste som var her inne var ganske nye på RC, da var det helt utrolig gøy! Folk hadde mye erfaring å dele, og ikke minst bilder og video fra kjøringer. Husker jeg satt oppe hele natten for å rebuilde Savagen min for en samling på nesjane for noen år siden. Kanskje folk har mettet "nyskjerrigheten" sin? Vi trenger flere nye og engasjerte folk! :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor er folket?
InnleggSkrevet: Tir Jan 04, 2011 11:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Det har vore skikkelig slappt her i det siste ja! Hadde det ikke vært for deg stressballen så hadde det vore omtrent dødt her inne :P Men så er det vel kanskje litt sånn at de som er faste og trofaste alltid har noen prosjekter innimellom, men at det blir mest tid til en tur å flye eller kjøre her og der. Da blir det ikke så mye å skrive om her inne kanskje..?

Men jeg husker når de fleste som var her inne var ganske nye på RC, da var det helt utrolig gøy! Folk hadde mye erfaring å dele, og ikke minst bilder og video fra kjøringer. Husker jeg satt oppe hele natten for å rebuilde Savagen min for en samling på nesjane for noen år siden. Kanskje folk har mettet "nyskjerrigheten" sin? Vi trenger flere nye og engasjerte folk! :D


Jeg bare håper at folk har vett til å gi beskjed hvis de blir lei av maset mitt innpå her :mrgreen:
Det er ikke slik at jeg sitter konstant på forumet, men det er alltid maskiner på her hjemme, så jeg er ofte innom. Samme på dagtid, jeg er jo innlogget på jobb også. Er ikke helt desperat etter rc-prat, bare nesten :D

Når det gjelder siste avsnittet ditt, så vil jeg bare si +1 :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor er folket?
InnleggSkrevet: Ons Jan 05, 2011 7:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Jeg sjekker forumet hver dag og bidrar når jeg føler jeg har noe konstruktivt å si. Er ikke flink nok å lage poster på alt jeg driver med siden jeg har ganske mange prosjekter på gang og en del er ikke RC. Mangel på tid og prioriteringer er min unnskydling :lol:

Siden jeg oppgaveorientert bruker jeg en del tid på å gjøre ting skikkelig og da går det fort en del tid til å skrive noe om prosjektet, men skal slenge ut noen 3min tråder fremover i stedet :)

Bra du sier i fra, fordi et dødt forum er ikke noe gøy.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor er folket?
InnleggSkrevet: Ons Jan 05, 2011 7:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Siste setningen du skrev er egentlig veldig dekkende, et dødt forum er ikke noe gøy. Eventuelle nye brukere vil også falle fort fra da, for det skjer liksom ingenting. Jeg skal selv prøve å bli litt flinkere med bilder og videoklipp, satser på å få deltatt mer aktivt i 2011, og da blir det kanskje litt mer som blir dokumentert også :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor er folket?
InnleggSkrevet: Ons Jan 05, 2011 8:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Man trenger jo ikke ha fullverdige prosjekttråder på hver ting man har, men kan være litt gøy for andre å vite hva som skjer i "kulissene" i hobbyen. Ikke alltid man får så mye respons på trådene sine, men de er der og kan bli plukket opp igjen når noen andre har et lignende prosjekt for eksempel.

Samtidig så er det jo viktig å kommentere litt når man faktisk synes noe er tøft eller interessant :) Det skal jo ikke være et ork å skrive her inne, men en viss minimumsaktivitet burde det nesten være for at folk skal fortsette å ha forumet i tankene?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor er folket?
InnleggSkrevet: Ons Jan 05, 2011 8:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Veldig enig. Selv er jeg ikke på jakt etter små kommentarer, men synes det er mer moro med en liten prat. Liker også godt å se på andre sine tråder og prosjekter. Men noen seriøse kommetarer bør det jo være innimellom ja, for ellers blir det for kjedelig.

Du har helt rett i at det bør være en viss minimumsaktivitet for at dette skal være oppegående og interessant.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor er folket?
InnleggSkrevet: Tor Jan 06, 2011 9:32 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Jeg kommer med mitt Chevy Bel Air prosjekt om kort tid, har fått tillatelse til å stå på jobb når jeg skal lakke bilene nå på vinteren.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor er folket?
InnleggSkrevet: Tor Jan 06, 2011 9:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Janni skrev:
Jeg kommer med mitt Chevy Bel Air prosjekt om kort tid, har fått tillatelse til å stå på jobb når jeg skal lakke bilene nå på vinteren.


:D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor er folket?
InnleggSkrevet: Tor Jan 06, 2011 9:51 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Bel Air også.. hmm.. det høres ikke feil ut :)

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor er folket?
InnleggSkrevet: Fre Jan 07, 2011 8:03 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Du har så rett stressballen, altfor lite aktivitet her, og som djupevik sier så hadde det vært omtrent dødt her uten deg. Du gjør en fantastisk jobb for holde liv her og takk skal du ha for det.
Du lurer på om du maser for mye.!, alldeles ikke, hvis det er inlegg som er uinterressante for noen så er det bare å la være å lese det, enkelt og greit.
Vi andre bør skjerpe oss og delta mer, vector og yallaair har sine utblåsinger av og til, noe som er meget underholdende. De vet å utrykke seg og gjerne mer fra den kanten, andre også slvfølgelig.

Jeg har holdt på med den nye 3,1m yaken i vinter og har ikke så veldig mye igjen på flyet før det er klart.
Har fått montert motor og potter, tank (ny 1,5l imsdal flaske) mottaker og siderors servoer.
Det som gjenstår er montering av servoer i vinger og på høyderorene, legge opp ledninger og kontakter, feste batterier og litt smådill.

CG ser ut som det blir like problematisk som på den forrige yaken, med for fremtungt fly. Må prøve å få montert batteria så langt bak i kroppen som mulig, noe som er upraktisk men nøvdvendig i dette tilfellet. Jeg er ikke sikker på om jeg klarer det uten å legge inn bly i halen.
Ellers er flyet montert på samme måte som den forrige yaken med små avvik.

Var tenkt å ta flyet ut å fyre i gang motoren en av de nærmeste dagene, får se været litt an. Jeg skal få tatt, og lagt noen bilder etterhvert samt litt video også
når jeg fyrer i gang motoren.

Ellers har vi jo "generelt snakk" som det går an å diskutere andre ting enn rc relatert. Finne temaer vi kan diskutere og "krangle"om. For eks *fysisk tull*, sport ellers ting som kan få litt varme i toppen på den som er uenig. (er Liverpool supporter på min hals og regner med absolutt alle andre som er har inne er det også :wink: )
Heldigvis gå vi lysere tider i møte og det hjelper på skrivekløen har jeg lest :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor er folket?
InnleggSkrevet: Lør Jan 08, 2011 1:25 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, jeg skriver nok mye surr også da, men du har jo rett, folk får lese det de selv vil :D

Kjekt at du har fått kommet igang med Yak'n, har du forøvrig hørt noe fra Tony? Gleder meg iallefall til å se flyet i aksjon :D
Er det motor og potter som tar lengst tid å montere eller?

Når det gjelder *fysisk tull*, så skal jeg holde meg unna siden jeg ikke er interessert i det, og derfor kanskje kan provosere vel mye :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC