Dato/klokkeslett: Tir Mai 14, 2024 9:05 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 148 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Tir Feb 01, 2011 12:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Gleder meg eg også. Får håpe eg finner meg ein liten hybel eg kan leige i florø itillegg hehe.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Tir Feb 01, 2011 12:54 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Et videoklipp til: http://www.youtube.com/watch?v=C-WyuCSn ... re=related
Dette blir trolig reelle baner å kunne sammenligne med uten at jeg vet det sikkert helt enda, og banen vi har tiltenkt vil jo ha L-fasong. Tror dette kan bli bra :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Tir Feb 01, 2011 1:45 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Dette blir bare helt rått om det går i orden, betaler gjærne 3000 får å kunne leke meg inne på bane, er også med på byggeplass om det er tilfelle.
Har ikke det problemet lenger med at kjerringa vil ha bort "rotet" så det er jo greit, men har en gutt som liker og plukke på ting så hadde vært greit å slippe å pakke sammen hver gang han er hos meg.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Tir Feb 01, 2011 8:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Janni skrev:
Dette blir bare helt rått om det går i orden, betaler gjærne 3000 får å kunne leke meg inne på bane, er også med på byggeplass om det er tilfelle


Kjekt å høre. Det er på denne måten at dette tilbudet vil bestå, når folk faktisk ønsker å bruke det. Det er bare å få med flere. Da noterer jeg deg foreløpig ned på byggeplass også. Alle har selvfølgelig mulighet til å ombestemme seg når de ser hva det dreier seg om. Det er ikke snakk om tonnevis med plass, så litt intimitet må en regne med. Men selv tror jeg dette blir bra nok. Det blir også laget til en liten sofakrok slik at en kan slappe av litt også, og vi får eget toalett og vask :D

Jeg har studert litt mer på baneoppsettet, og skal prøve å få til 12x10 meter i en L-form, men disse målene gjelder selve langsidene. Her må en huske på at max bredde er 6 meter. Skal prøve å få lagt ut en tegning av bane, så kan dere se selv. Blir kanskje litt lettere å avgjøre om en ønsker å være med på det da. Jeg har bestemt meg for å lage til 5 mekkeplasser, og satser også på å lage til 5 ståplasser der en skal kontrollere bilene.

Totalt sett blir det iallefall mulig for personer å kjøre sammen, uansett vær. I mine øyne er en liten morsom bane MYE bedre enn ingen bane i det hele tatt. M-chassis blir nok kanon her :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Ons Feb 02, 2011 12:56 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her kommer et baneutkast, opprinnelig tegnet av Zombie-Solheims bror, jeg har bare tilpasset den littegrann. Det kan se ut som at dette blir skikkelig gøy :D
Jeg vil også legge til at veggen foran og bak mekkebenkene blir et slags rekkverk/halv-vegg, så en ser banen fra mekkeplassene. Jeg ønsker også å ha det slik at en kan kjøre bilene rett opp til mekkeplassene via et pitstop som går opp i høyden. Forøvrig så tenker jeg at alle skarpe hjørner skal avrundes, for å lage banen så effektiv som mulig. Det blir også tilpasset faste punkt for marshalls.

Til opplysning så må dere ikke forveksle mekkeplassene med byggeplassene jeg også har nevnt i denne tråden. Mekkeplassene følger med banen, og byggeplassen er for seg selv.

EDIT: Jeg har helt glemt å skrive at jeg vil be klubben om å få lov til å legge ut bilbanen til jeg har skaffet noe selv. Den vil da selvfølgelig bli pakket sammen når den f.eks skal opp i storhallen. Planen er å etterhvert kjøpe en egen bane om dette går bra, hvis ikke blir det nok noe selvlaget.

EDIT: Legger også ved et bilde av utleiebilene 8)


Vedlegg:
baneutkast1_skala1.JPG
baneutkast1_skala1.JPG [ 151.61 KiB | Vist 7229 ganger ]
tamiya mini cooper.jpg
tamiya mini cooper.jpg [ 69.23 KiB | Vist 7221 ganger ]


Sist endret av stressballen den Ons Feb 02, 2011 2:21 am, endret 2 ganger.
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Ons Feb 02, 2011 1:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Dettane såg jo enormt kult ut.

såg etter leilighet i dag, men fant bare ei som kosta 10k. litt i meste laget hehe.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Ons Feb 02, 2011 2:08 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Lugerity skrev:
Dettane såg jo enormt kult ut.
såg etter leilighet i dag, men fant bare ei som kosta 10k. litt i meste laget hehe.


Ja, her får du plass å kjøre din 69 Camaro på :wink:
Med litt flaks, så blir det kanskje teppefliser som underlag også. La oss krysse fingrene :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Ons Feb 02, 2011 2:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Ja det blir å kjøre camaro og Mini der vil eg tro.

Og crawlers.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Ons Feb 02, 2011 6:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Dette blir et spennende prosjekt. Håper du får til dette, er det gull for miljøet :mrgreen: Da mangler vi bare utendørs bane og flyplass :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Ons Feb 02, 2011 9:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Dette blir et spennende prosjekt. Håper du får til dette, er det gull for miljøet :mrgreen: Da mangler vi bare utendørs bane og flyplass :D


Bingo :D
Det er bare å oppfordre folk til å bruke tilbudet :!:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Ons Feb 02, 2011 10:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Gleder meg :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Ons Feb 02, 2011 10:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Du har vel en M-chassis også om jeg ikke husker helt feil? Det er bare å ha den klar, for jeg regner med at det blir litt prøvekjøring der etterhvert :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 9:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
En liten oppdatering her, med topp initiativ fra hjelpsomme personer kan jeg nå opplyse om at det blir teppebelegg på bilbanen innendørs :D
Det er snakk om teppefliser, men det er null problem å kjøre på dem. Kan være lurt å sikre bilene litt mot statisk elektrisitet, det finnes enkle steg for å gjøre dette. Men uansett, med teppebelegg åpner dørene seg for veigrep, og det kan gi gode utfordringer til dem som jakter på sekundene. Drifting blir nok heller ingen problem, med de rette dekkene går nok alt bra :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 9:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Har du noen formening om hvordan PVS-plast vil virke på teppet? mener det er det jeg har på min drifter.

Har du begynt å tenke på crawleløypa? du har kanskje sett Ted's garage på youtube. Masse inspirasjon å hente der :P For de som har sett så er her litt snacks: http://www.youtube.com/watch?v=vEhl1mxrozU

Går an å gjøre mye på lite plass med crawlere.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 9:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tenker du da på statisk elektrisitet, eller på veigrepet? Regner med at det vil gå bra, men du stiller vel opp en kveld med bil for å teste du :wink:

Har sett denne garasjen ja, og det er absolutt mye inspirasjon å hente der. Kunne tenkt meg en dialog med crawlergutta en kveld i lokalet på dette for å se hva som kan gjøres. Jeg har noen tanker som jeg gjerne vil ha på plass, og vil gjerne se på andre sine ideer også.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 148 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 25 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC