Dato/klokkeslett: Tir Mai 14, 2024 5:28 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 148 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Tir Feb 15, 2011 10:54 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Det er vel underforstått at faste medlemmer i denne tråden gjelder de som betaler fast til Skala1 for leige av innbana. Jeg burde kanskje vert mer konsekvent når skrev den forrige eposten. Hvis du er redd for at folk skal misforstå kan du bytte emnetittel til "Skala1 sin innendørs bane".

Med faste meldemmer tenker jeg fortrinnsvis på de som betaler 6 eller 12 månder leige. Fikk hvertfall svar på det jeg lurte om.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Tir Feb 15, 2011 1:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg er ikke bekymret for at folk vil misforstå siden det ikke har vært nevnt noe om det i tråden, men jeg følte at det var nødvendig å presisere etter innlegget ditt. Nå er det iallefall avklart. Men jeg vil heller ikke avfeie muligheten for å blande inn klubbmedlemmer og , hvis vi bare finner en god løsning. Dette får vi se på etterhvert.

Jeg tror nok at vi skal komme frem til fornuftige brukstider som alle kan leve med :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Tir Feb 15, 2011 5:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hva er det som begrenser åpningstidene? De som lokalet blir leid av eller det å ha kontroll med bruken? Spesiellt det med utleie av bil og det å ta i mot drop in krever jo at det er noen der å "holder vakt". Faste medlemmer burde jo i beste fall ha tilgang når som helst.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Tir Feb 15, 2011 6:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det må holdes oppsyn, det er også et byggelokale der sammen med bilbanen. Så det blir stående verdier i samme rom, kun adskilt med en dør og et vindu. Det er også et toalett der, så egentlig er det mange grunner til at det må være bestemte åpningstider. Slik må det bare bli, for det blir ikke utdelt en haug med nøkler. Men det er nok muligheter for å lage avtaler, slik at en kan få tiden til å klaffe med de som ønsker å kjøre.

I utgangspunktet så må en sammenligne det litt med f.eks fotballtrening, der folk dukker opp når det skal skje ting, bortsett fra at dette er mer moro :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Tir Feb 15, 2011 8:05 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
stressballen skrev:
I utgangspunktet så må en sammenligne det litt med f.eks fotballtrening, der folk dukker opp når det skal skje ting, bortsett fra at dette er mer moro :wink:


Sinnsykt bra :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Tir Feb 15, 2011 10:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Sukk... Jeg som såg for meg helger med et par heftige døgn med m-chassis kjøring :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Tir Feb 15, 2011 11:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Sukk... Jeg som såg for meg helger med et par heftige døgn med m-chassis kjøring :mrgreen:


....og hvorfor skulle ikke det gå da? Som sagt, det går an å lage avtaler :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Ons Feb 16, 2011 8:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Det blir bra! Ikke bare et bra alternativ til fotballtrening, men ogsp til å sitte døgnet rundt på LAN i helgene :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Tor Feb 17, 2011 10:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tenkte at jeg kunne legge ut litt info om byggelokalet også. Det er heller ingen kjempestørrelse her, men det blir 5 byggeplasser som får en byggeplate som er ca 1.2 meter bred og 80cm dyp. Det blir ytterligere 3 byggeplasser som får en byggeplate som er ca 1.4 meter bred og 80cm dyp. Under og over byggeplassene blir det hyller.

I tillegg blir det et eget rom som får et arbeidsbord midt i selve rommet. Hvis noen trenger f.eks å sette vingene på et fly, eller jobbe på et helikopter, da står denne plassen tilgjengelig slik at en lettere kan bevege seg rundt modellen.

I samme rom som byggeplassene blir det også stående en datamaskin, slik at en kan finne nødvendig informasjon på nett. Der blir det også en loddestasjon, og litt dremel-verktøy.

Alt i alt blir det passelig til at en kan få holde på med sitt eget, og det er alltid kjekt med kunnskapen hver enkelt tilfører. Noe av det viktigste i mine øyne er at så lenge en kommer jevnlig til slike samlinger så er det sikkert at prosjektene blir gjort noe på :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Lør Feb 19, 2011 9:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
I dag fikk jeg satt meg ned litt med leiebilene til bilbanen, jeg benyttet muligheten når ungene var godt inni leketiden. En av bilene blir min gamle M03, så jeg tok først og gjorde noen endringer på denne for å gi den samme specs som de nye M05ene. Jeg hadde blant annet kulediff på min M03, så den er nå byttet tilbake til original. Jeg har også satt inn ny 540 motor, og funnet frem et nytt mini-karosseri som skal lakkeres til denne.

Jeg bygget så en ny M05, også med mini cooper karosseri. Den er oppgradert med kulelager, men jeg er litt usikker på om noe annet bør gjøres sterkere siden dette er biler som kommer til å få godt med juling. Der kan jeg kanskje få litt input fra de av dere som har kjørt mye med Tamiya M05.

Hvis ikke fødselen til madammen starter i natt eller i morgen, så blir den foreløpig siste leiebilen bygget i morgen. Dette er en M05 fiat abarth. Den blir bygget med samme specs som de to andre. Utveksling, motor, batteri og elektronikk ellers blir helt likt. Alle bilene blir utstyrt med spektrum radio og lipobatteri.

EDIT: Det ble ingen fødsel i natt, så jeg fikk tid til å bygge bilen idag. Nå står alle leiebilene klare som rullende chassis. Lakkering og dekalering av deksel blir sannsynligvis gjort nå fortløpende, men for å spare litt tid så kan det hende jeg setter bort et deksel til Zombie-Solheim. Da blir det utført profft også :D


Sist endret av stressballen den Søn Feb 20, 2011 3:32 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Lør Feb 19, 2011 9:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Er noen spesiell grunn til at du velger M-chassi? tror du det blir for trangt for vanlige 1:10 (371mm) biler?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Lør Feb 19, 2011 10:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg regner med at vi kjøre de fleste 1/10 biler på banen, men som leiebiler tror jeg at M-chassis er et godt valg. De er veldig morsomme å kjøre, tåler mye, god driftsikkerhet, og det kan fort bli mer kniving i svingene siden det er trekk på forhjula. Bakenden henger stort sett på hele tiden uansett :mrgreen:

Først og fremst så ønsker jeg å ha totalt 5 stk M-chassis tilgjengelig, men det er godt mulig at det dukker opp 4-hjulstrekkere etterhvert. Begynner med 3 stk, og tar det derfra :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Søn Feb 20, 2011 12:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Digger pågangsmotet ditt. Keep up the Good work.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Feb 21, 2011 12:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå er 2 av bilene ferdig lakkert, og står på rullende chassis. En fiat abarth gjenstår, og jeg har funnet ut at denne ikke skal lakkeres i originale farger, for da må jeg kjøpe mer lakk :mrgreen:
Jeg skal lete litt i skuffene og finne en farge som går sammen med dekalene, men som jeg samtidig har en "TS" utgave av. Litt av bakparten på denne bilen er laget i vanlig plast, og trenger derfor karosserifarge der også.

Jeg kommer til å lodde ledningene fra fartsregulator rett på motor på alle bilene. Selv om det blir litt mer tungvint å bytte defekte enheter, så øker det samtidig på driftsikkerheten.

Imorgen skal jeg prøve å få lagt dekalene på de to bilene som er ferdig, pluss å få maskert den siste. Dagen har faktisk vært veldig effektiv, jeg har maskert og lakkert 2 deksel og bygget en bil, i tillegg til mye annet som har skjedd. Er fornøyd med å få gjort såpass når madammen er over terminen :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Feb 21, 2011 12:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Det er godt jobba :) Tror du har gjort et riktig valg med å tilby disse bilene som utleiebiler. Gleder meg til jeg kan dra med meg fattern og brødrene mine på litt kjøring en helg :) Hva med førstkommende? :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 148 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC