Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 11:28 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 148 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Jan 31, 2011 6:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vel, da ser det ut som at en liten drøm kanskje går i oppfyllelse. Om en måneds tid regner jeg med å ha et lite lokale klart til en permanent innendørs bilbane, og jeg håper dette er noe som flere ønsker også. Det gir unike muligheter for rc-miljøet i Florø m/omegn, og er ganske så unikt her på vestlandet.

Dette er i utgangspunktet et sjansespill og en satsing fra vår side for å løfte rc-miljøet lokalt, så dette er et tilbud som må brukes om det skal få stå. Etterhvert så håper jeg å få råd til å kjøpe inn et bestemt teppebelegg, og også et nytt baneoppsett. Det blir mulighet for å legge inn hopp-moduler, og da kan en også kjøre off-road. Vi har mange planer som blir lagt frem etterhvert, så det er bare å klargjøre elektrobilene :D

Jeg må også opplyse om at denne løsningen dreier seg selvfølgelig om leie, men til overkommelige priser i våre øyne. Vi gir muligheter for månedsleie, kvartalsleie, halvårsleie, årsleie og familieløsninger. Det blir rett og slett rimeligere til lenger en leier. Etter planen skal det også inn noen mekkeplasser, og det blir det også tilgang på strøm slik at en kan ta med egne ladere. Det blir også mulighet for leie av biler m/batteri. Her kan det arrangeres kompiskjøring, temakjøring (lastebiler, vintage osv), bursdagskjøring og så videre. Satser også på å få laget til en slags permanent crawlerløype :D

Jeg håper at alle som er interesserte vil bruke dette tilbudet, her er det muligheter for mye moro med en fantastisk hobby, uten å være avhengig av vær og vind.

Kom gjerne med tilbakemeldinger hvis dere har noen :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Jan 31, 2011 6:51 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Størrelse på lokalet/lokalene?

Kan bli meget bra dette, og kjenner det rykker litt i fingrene nå ja:)

Godt Jobba:) !!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Jan 31, 2011 6:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ingenting er sikkert enda, men jeg håper på en størrelse i rundt 12x9 meter de lengste veiene. Banen blir i L-fasong, men jeg tror at den kan duge fint. Til M-chassis, Cup Racer, 1/10 touring (med fornuftig motorisering), 1/18 og så videre blir den helt sikkert ganske så grei.

Kjøreferdighetene til hver enkelt vil jo ha litt å si på hvilken motorisering en kjører med også :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Jan 31, 2011 7:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Blir mange turer ut til Florø fremover skjønner jeg :) Dette blir konge.

Har du noe prisoverslag enda? så en kan begynne å grave i lommeboka :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Jan 31, 2011 7:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Dette danner og grunnlaget for at folk herfra kan nå langt i form av konkurranser. Tenker da på NM, EM og VM.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Jan 31, 2011 7:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Uten å si noe helt sikkert enda, så kan jeg gi et prisoverslag på 3000,- for et år. Dette kan høres dyrt ut for noen, men jeg kan love at dette er dyrt å leie også. I mine øyne er det ikke dyrt med 3000,- når det er snakk om et helt års leie. Det er egentlig bare et regnestykke som må gå opp.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Jan 31, 2011 7:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
Dette danner og grunnlaget for at folk herfra kan nå langt i form av konkurranser. Tenker da på NM, EM og VM.


Absolutt. En fast innendørs bane vil føre til at både mekkeferdigheter og kjøreferdigheter blir utviklet hos den enkelte.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Jan 31, 2011 7:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Nei, det er ikke dyrt. Et treningsstudio betaler en over 4000kr i året og en er ikke der like mye som en ville vert når en kjører på en sånn bane.

Kan du røpe hvor banen skal finne sted og evt. åpningstider? må rydde timeplanen og :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Jan 31, 2011 7:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg kan si så mye som at det er ganske lokalt i Florø, men ingenting er bestemt når det gjelder åpningstid på banen. Dette vil jeg se på etterhvert, det viktigste har vært å få på plass mulighetene for innendørs bane :D

Kompiskjøring med noen pils høres jo heller ikke feil ut :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Jan 31, 2011 7:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg tror jeg må flytte hjem snart :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Jan 31, 2011 7:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Jeg tror jeg må flytte hjem snart :P


Dette er god input for meg å lese, som hjelper og gir meg tro på at dette kan gå bra :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Jan 31, 2011 8:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi håper at vi blir klare til 1.mars, altså om 1 mnd fra nå. Jeg vil følge opp tråden her med oppdateringer, og det er forøvrig bare å stille spørsmål her også. Det er også veldig interessant med tilbakemeldinger om dette.

Det er også lov til å starte rykte om innendørs bane, jo flere som vet at dette kommer jo bedre er muligheten for at det vil fungere :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Jan 31, 2011 8:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg hadde i alle fall villet benytte meg av et slikt tilbud om jeg bodde i Florø/Førde :) Som du skriver gir et slikt sted mange muligheter for hvordan bane man kan legge ut og hvilke biler man kan kjøre med. Kan sikkert bli utrolig morro å kjøre noe ala mini-t med litt hopp og slikt :D Men det mest fantastiske er jo om man får muligheten til å få en plass man kan stikke innom når det passer, og så ofte man vil :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Jan 31, 2011 10:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har faktisk glemt en liten sak, det er jo også snakk om et byggelokale her. Så langt forventer jeg å ha 8 byggeplasser tilgjengelig (etter planen), og kunne der tenkt meg å ha 6mnd kontrakt for å få en fast plass. Pr.dags dato snakker vi om 250,- pr snute for en plass i byggelokalet, så det vil altså bli 1500,- i halvåret. Byggelokalet ligger sammen med bilbanen, men har ingenting med den å gjøre, så banen og byggelokale må eventuelt leies hver for seg for dem som vil være med på begge deler. Fremdeles anser jeg ikke dette som dyrt, det er bare å tenke over hva en har igjen for det. Jeg har allerede noen sjeler som ønsker seg byggeplass (båtgutta pluss en flygutt), men har altså plass til noen til. Det kan lønne seg å være raskt ute om dette er ønskelig, for det er jo en viss mulighet for at dette kan bli veldig populært. Jeg regner med at det sitter noen damer rundt omkring som gjerne hadde betalt mye mer for å få mannfolka vekk fra kjøkkenbordet med prosjektene sine. Hvis noen har interesse for dette, så er det bare å svare i denne tråden, eller ta kontakt med meg generelt sett.

Månedsprisen inkluderer følgende:
- Fast byggeplass der prosjekt får stå i fred
- Tilgang på verktøy, også trykkluft
- Sosialt samvær med likesinnede
- Sofakrok med kaffitrakter :wink:

Foreløpig er det snakk om et par kvelder i uken, men detaljer blir utarbeidet etterhvert. Forøvrig så kan jeg også legge til at hva folk vil bygge/reparere på plassen sin er helt opp til hver enkelt. Om en vil tegne eller male, bygge båter eller fly, reparere eller tune biler, det spiller ingen rolle. Jeg vil også gi et forbehold om prisene, dette er foreløpige utkast, ingenting er endelig justert. Men mest trolig er det slik det blir.

Kom gjerne med innspill angående byggelokalet også.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Innendørs bilbane
InnleggSkrevet: Man Jan 31, 2011 11:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Bare en pekepinn på hva det er snakk om med innendørs bane: http://www.youtube.com/watch?v=PttJ5lZ8 ... re=related
Gleder meg allerede :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 148 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC