Dato/klokkeslett: Man Apr 29, 2024 12:40 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Godt nytt, Sunnfjord RC-klubb blir større
InnleggSkrevet: Tor Feb 03, 2011 11:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg hadde en prat med sentrale RC-personer i Nausdal i dag. Det viser seg at klubben som holder til der inne er interessert i å slutte seg til Sunnfjord RC klubb. Dei setter som føring at Sunnfjord RC klubb blir medlem i modellfly-seksjonen i NAK. Jeg ringer Tom Brien (NAK) i morra for detaljer rundt det å melde inn en klubb. Har så vidt vært inne på hjemmesiden til NAK, og set ser ut som en enkel oppgave.

Jeg synst det er kjempeflott at vi får 10-15 ekstra flyinteresserte medlemmer fra et område som har mange flyplasser og potensiale for utendørs bilbaner. Dette er en ekstra resurs som klubben tranger for å kunne bygge et bærekraftig flymiljø.

Til alles orientering kommer jeg til å ta kontakt med styreleder i Grovastøylen As for å kunne utrede mulighetene fremover med tanke på et felles annleg for både fly, heli og bil. Området er sentralt for både Florø og Førde, dermed burde dette være i alles interesse i å få til.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Godt nytt, Sunnfjord RC-klubb blir større
InnleggSkrevet: Fre Feb 04, 2011 12:28 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Supert at du får ting unnagjort :D

Med et så lite miljø som vi har i Sunnfjord er viktig at alle med interesse for hobbyen støtter ved melde seg inn klubben. Å ha et medlemstall å vise til hjelper oss å skaffe ressurser (penger og områder å uthøve hobbyen på).


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Godt nytt, Sunnfjord RC-klubb blir større
InnleggSkrevet: Fre Feb 04, 2011 12:29 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg synes dette høres veldig bra ut, og det er jo også til felles interesse for alle i nærmiljøene å få til et område å fly på. Sammen står vi sterkere :D
Veldig kjekt at dette har blitt en dialog på, da er det iallefall mulighet for at noe kan skje, og som igjen alle vil vinne på.

Blir spennende å høre rapport fra samtalen med Tom Brien :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Godt nytt, Sunnfjord RC-klubb blir større
InnleggSkrevet: Fre Feb 04, 2011 1:02 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Til dere som ikke er interressert i å bli medlem i NAK (som nå heter NLF) så er det ingen tvang til det går jeg ut i fra, det går å vere medlem i Sunnfjord RC Klubb uten, slik som før, stemmer ikke det.?

Info om medlemspriser i NLF finner dere her. http://www.modellfly.info/Bli_Medlem/Bli_medlem.asp


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Godt nytt, Sunnfjord RC-klubb blir større
InnleggSkrevet: Fre Feb 04, 2011 12:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg har vært i kontakt med både Tom Brien og Flora Kommune (Magnus Frøyen, styreleder Grovastøylen). Her er det flere positive moment.

NLF:
Dersom vi melder opp klubben i NLF, vil vi få tilsendt forespørsel på medlemsliste over dei som ønsker å være tilsluttet NLF. Fordelen er en forsikring og et medlemsblad. Klubben har ingen ekstra kost med dette, bare en forpliktelse til å drive klubb i ryddige former.

Flora Kommune:
Jeg har snakket med styreleder i Grovastøylen. Dei har pratet om å lage en 30-40 gresstripe ved siden av veien oppe på høyden. ( rett ved siden av bygget) Dette er et flott område. Dei holder på å planere ut dette. Det som gjenstår er å få en formell aksept i styret i Grovastøylen As om at dette området kan disponeres av Sunnsjord RC klubb sine medlemmer til bruk for RC- fly og heli. Dermed ser det ut som det blir stipe innen kommunal kort tid.

Jeg presiserer at denne stipen må disponeres fornuftig av Sunnfjord RC klubb og den blir bare for klubbmedlemmer.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Godt nytt, Sunnfjord RC-klubb blir større
InnleggSkrevet: Fre Feb 04, 2011 12:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Her skjer det tydeligvis ting. Godt jobba! :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Godt nytt, Sunnfjord RC-klubb blir større
InnleggSkrevet: Fre Feb 04, 2011 12:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Også litt artig at det blir mulighet for å leige hobbyrom rett ved siden av stripa. Grovastøylen As har mye areal som står tomt som er egnet til lagring av fly og utstyr + møtelokale med kjøkken, toalett ++.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Godt nytt, Sunnfjord RC-klubb blir større
InnleggSkrevet: Fre Feb 04, 2011 1:11 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
yallaair skrev:
Dei har pratet om å lage en 30-40 gresstripe

Mener du 30-40 meter lang? I tilfelle så håper leg det er mulighet for utvidelse, det er altfor lite, stripa på Skaflestad er 8,5x90 meter og den bør vere minst like stor som denne.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Godt nytt, Sunnfjord RC-klubb blir større
InnleggSkrevet: Fre Feb 04, 2011 1:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Det er muligens plass til lenger, det er nok få som har behov for noe mer på gress. Dei jeg har laget på isen på svarthumlevannet har ikke vært noe særlig lenger. På marka ved fjordbase var nok ikke effektiv stipe noe mer heller.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Godt nytt, Sunnfjord RC-klubb blir større
InnleggSkrevet: Fre Feb 04, 2011 1:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det er jo uansett et sted å begynne, så kan en jo også kanskje se hvor lang det er mulig å få den. For min del ligger jo dette uansett mye nærmere enn skaflestad, og er mer aktuelt på den måten. Skaflestad er vel tilgjengelig for dem som har kort vei dit uansett?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Godt nytt, Sunnfjord RC-klubb blir større
InnleggSkrevet: Fre Feb 04, 2011 9:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
NLF:
Dersom vi melder opp klubben i NLF, vil vi få tilsendt forespørsel på medlemsliste over dei som ønsker å være tilsluttet NLF. Fordelen er en forsikring og et medlemsblad. Klubben har ingen ekstra kost med dette, bare en forpliktelse til å drive klubb i ryddige former


Hallais.
Snakket litt med Bjørn i dag, og han påpekte at det er viktig at det blir tatt en hurtig avgjørelse på det å melde klubben inn i NLF. Jeg tenkte kanskje at dette er en sak for styret, og at vi ikke trenger medlemsmøte for å avgjøre noe slikt. Det vil jo ikke påvirke de eksisterende medlemmene av Sunnfjord rc som ikke ønsker medlemsskap der siden det ikke blir ekstra kostnader for klubben å melde seg inn, og da er det vel kanskje bare å sette igang løpet med selve innmeldingen?

Føler kanskje at vi bør ta en avgjørelse på dette ganske kjapt iallefall, er surt å miste mulige medlemmer.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC