Dato/klokkeslett: Man Apr 29, 2024 1:23 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Alle fly og heli-interesserte
InnleggSkrevet: Søn Feb 06, 2011 11:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Det er ganske mye på gang nå for tiden i Sunnfjord RC-klubb. Vi jobber ganske tett med Grovastøylen As med å få et område som vi kan bruke til fly og heli. Det er derfor viktig at personer som er interessert i fly og heli melder seg inn i Sunnfjord RC klubb. Det er viktigere nå enn noen gang.

Jeg har lyst til at en flyplass blir i hendene på sunnfjord RC klubb. En lang medlemmsliste er det beste virkemiddelet vi har for å få gjennom et slikt prosjekt. Og vi er ganke nærme målet. Jeg oppfordrer alle som er interessert i RC fly og heli om å vise sin interesse ved å støtte opp om klubben. Meld dere inn! Det koster bare 500,- og da kan vi være med å sikre en flyplass i lang tid fremover.

Alle som er en smule interessert i hobbyen bør hive seg med nå. Venter en med å gjøre noe kan toget være godt for Sunnfjord RC klubb sin mulighet til å bygge et bærekraftig miljø. Gjør en ikke noe selv nå, er det ikke hjelp i å sutre over at andre ikke gjorde noe....


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alle fly og heli-interesserte
InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 12:17 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Supert at du står på. Håper det oppfordrer alle andre medlemmer til å gjøre det samme. Skal mase på alle jeg kjenner.

Dette burde vel egentlig gjelde alle bil-interesserte siden Grovastøylen er den beste plassen vi har til å bygge buggybane.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alle fly og heli-interesserte
InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 8:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Helt sant. Her gjelder det å tenke langsiktig. Ikke være egoist med å sitte på gjærdet og la andre gjøre jobben for en.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alle fly og heli-interesserte
InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 6:19 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Egoister og sitter på gjerdet og venter.??? Hva med den NLF saken som det var snakk om, har vert stille om det, men å sikre seg klubbkontingenten er viktigst eller?
Det blir ikke betalt inn ei krone av meg før dette er avklart.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alle fly og heli-interesserte
InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 6:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Vi må ta NLF saken opp i styret først før vi kan si om vi går for en søknad. Deretter tar det gjerne 2-3 mnd saksbehandling in lokal idrettkrins før vi eventuelt blir godkjendt, og blir overført til modellflyseksjonen. Så om du tror dette er noe som blir løst i løpet av et dager, så må dere sjekke hva det faktisk er snakk om. Jeg er ikke sikker på om det er nok flyinteresserte medlemmer engang i hele sunnfjord for å bli godkjendt i modellflyseksjonen, dei trenger minimum flyintresserte 15 medlemmer ved opptak.

Dersom dere synst 500 kr er for mye å betale for en plass å drive RC-aktivitet inne og ute, så vi åpne for forslag for forslag på hvordan det alternativ kan drives. Ikke vet jeg :lol: Vi er ikke ute etter å gribbe pengene til folk :lol: At den er så lav er takke være folk som har stått på i storhallen og fått inn pernger på driften. Dermed har klubben en god klubbkasse og kan holde kontigenten lav. Det er mitt ansvar at dette ikke blir brukt opp på annet enn det som årsmøtet har bestemt.

Om dere velger å støtte opp om arbeidet eller ikke er en frivillig sak. Vi tvinger ingen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alle fly og heli-interesserte
InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 8:01 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
yallaair skrev:
Vi må ta NLF saken opp i styret først før vi kan si om vi går for en søknad. Deretter tar det gjerne 2-3 mnd saksbehandling in lokal idrettkrins før vi eventuelt blir godkjendt, og blir overført til modellflyseksjonen. Så om du tror dette er noe som blir løst i løpet av et dager, så må dere sjekke hva det faktisk er snakk om

Vi må sjekke hva det er snakk om.?? hvem er det som har kontaktet NLF, det har jo selvfølgelig ikke vi gjort siden vi valgte å gå for sunnfjord rc og ikke starte vår egen klubb og hvordan skal vi da vite noe som helst om det. Og nå viser det seg at du tilbakeholder informasjon om dette.

Resten av inlegget ditt er jeg enig i, og har ikke ment noe annet heller selv om du prøver å vri det til slik.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alle fly og heli-interesserte
InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 8:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her begynner innleggene å ligne på anklager, så da er det bare å holde tunga rett i munnen før det eskalerer. BGH, jeg snakket med deg rett før helga, Yallaair snakket vel også med NLF rett før helga, så det er vel litt tidlig å hevde at ting har vært stille om NLF, tilbakeholding av informasjon og forvridninger av innlegg, vi har tross alt bare kommet til mandag. Dialogen med dere har nettopp begynt, og det er ikke vanskelig å se at dette blir problematisk hvis det begynner krangling i de første innleggene, da saboterer vi for hverandre. Jeg er litt overrasket over utviklingen i tråden, tror jeg må sette meg ned og lese den på nytt noen ganger.

Du får heller si hva vi gjør feil nå, jeg kan ikke se at vi gjør noe galt så langt i prosessen angående NLF. Yallaair holder på å sjekke ut dette, og da har jeg absolutt tro på at ting går rett for seg.

Personlig føler jeg at vi bør holde denne tråden litt positiv.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alle fly og heli-interesserte
InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 8:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Du behøver ikke lese igjennom tråden igjen. Jeg har akkurat samme oppfattning som deg.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alle fly og heli-interesserte
InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 9:34 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Svaret vi har venta på kom i siste posten til yallaair, så det er avklart at dette er en prosess som tar tid. Vi som har hatt regning fra NLF liggende på vent for å få avklart om klubben fikk melde seg inn har fått det svaret vi trenger, ikke verre enn det.
Jeg har ikke sagt at noen har gjort feil, tvertimot, men når vi blir kalt egoister og sitter på gjerdet og venter på at andre skal gjøre jobbe uten å få vite fakta om NLF syes jeg var i overkant.
Jeg regner ikke med at det er flere som skal kontakte NLF innenfor samme klubb. Positive skal vi vere, men er ikke alltid like tålmodig spesielt når det er mange andre som venter, og vil inn i NLF så snart som mulig.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alle fly og heli-interesserte
InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 9:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da forstår jeg mer hva du mener, men vil nok påpeke at jeg ikke tror at Yallaair siktet til noen bestemte med snakk om å sitte på gjerdet. Det var nok mer en generell tale tenker jeg, men dette kan sikkert Yallaair svare for selv. Jeg tolket iallefall ikke dette som en beskyldning mot noen, og det synes jeg ikke at dere skal gjøre heller. Derimot har Yallaair tvertimot sagt ansikt til ansikt hvor flott han syntes det var at dere i naustdal tok kontakt.

EDIT: Her står vel også meningen til Yallaair om dette

viewtopic.php?f=10&t=2571


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alle fly og heli-interesserte
InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 9:50 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Ja, men vi påpekte at innmelding var et ultimatum. Vi trodde dette var gjort på et par tastetrykk siden det ser slik ut på NLF sine sider, men det er jo ikke noe å gjøre med siden det er slik som det nå har komt frem.
Jeg snakker ikke på vegne helt og holdent for meg selv, men må ha noe å formidle til de andre. At det kan gå litt tid før dette er i orden, og det må jo aksepteres selvfølgelig. Det hadde skjedd det samme for oss om vi hadde startet en egen klubb.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC