Dato/klokkeslett: Man Apr 29, 2024 1:11 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Ny mobil - Hvilken...?
InnleggSkrevet: Lør Feb 12, 2011 10:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg skal nå begi meg ut på noe som jeg absolutt ikke liker, og det er å vurdere kjøp av ny mobil. Hva i huleste velger man?
Regner med at det er gode råd å få her, så jeg vil gjerne høre hva folk mener. Jeg bruker Telenor bedrift, og har lyst til å finne noe som er fornuftig priset med et slikt abbonement.

Jeg ønsker følgende:
- Gode taster, passelig med plass
- Lite feil på
- Passelig god batteritid

Så tar jeg gjerne tips om andre ting som er kjekt å ha. Lurer litt på hva folk mener om Iphone 4? Jeg kan ikke telefon, har aldri hatt interesse for det, men det kan hende jeg har lyst til å prøve noe litt mer spennende enn vanlig nå. Kommer mye an på prisen også.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny mobil - Hvilken...?
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 1:54 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Finn ut hva du trenger og kjøp etter behov. Dyre mobiler kommer med alt mulig som ikke blir brukt. Etter å ha hatt iPhone 3G i to år fraråder jeg alle til å kjøpe iPhone da det er for propriotært.

Skrevet fra en Samsung Galaxy S...


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny mobil - Hvilken...?
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 11:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Sony ericsson T280i.
Null feil, billig, laaaaang batteritid, kan jekke opp ølflasker og sende MMS :lol:

Kort sagt alt jeg trenger i en kompakt telefon, jeg begynner å le når jeg ser de der nye nettbrettene som må henge i seletøy bakpå ryggen :lol:

Min neste dersom denne noengang dør, blir noe ala det samme 8)

Det enkle er ofte det beste :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny mobil - Hvilken...?
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 1:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Telefonen jeg bruker nå er en Nokia 6280, denne har passet mitt behov utmerket, og den har også holdt i flere år. Jeg har i løpet av perioden til denne telefonen kjøpt 3-4 andre telefoner som opprinnelig skulle erstatte den, men som enten ikke har funka eller så har jeg ikke likt dem. Nokia 6280 er av passende størrelse, god å skrive på, bra skjerm, og litt praktiske funksjoner. Tror faktisk jeg har liggende en omtrent ubrukt T280i, og mener at jeg ikke ble helt fornøyd med denne. Bruker den som en nødtelefon, for som du sier så funker den, men jeg likte ikke helt tastene eller menysystemet.

Jeg bestilte igår et nytt batteri til 6280'n, og kommer også til å bestille et nytt fram og bakdeksel når dette ankommer lageret til butikken igjen, det var forholdsvis rimelig. Men jeg vil allikevel kjøpe meg en ny telefon, for 6280'n har vært x antall ganger i bakken, og den har gjort seg fortjent til pensjonering.

Telefonen jeg leter etter bør vel egentlig noe lignende, men det er viktig at det er lite feil på den, og når det gjelder nokia så kommer vel det litt an på hvor heldig jeg er? Er greit å ha muligheten til å ta opp film, lyd, bilder og så videre, i noenlunde bra kvalitet selvfølgelig.

Jeg har kommet frem til at jeg slår fra meg telefoner av type i-phone. Eneste grunn til at jeg har begynt å vurdere dem er Parrot (the flying game), men føler da at jeg kjøper telefonen på feil grunnlag. Regner med at jeg da heller kan kjøpe meg en Ipad på et senere tidspunkt. Uansett skjer det jo mye på denne fronten nå, så da lønner det seg ofte å vente litt.

Her er et bilde av telefonen jeg er mest fornøyd med opp gjennom årene:


Vedlegg:
nokia-6280.jpg
nokia-6280.jpg [ 85.95 KiB | Vist 9128 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny mobil - Hvilken...?
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 1:21 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Her er ett forslag som jeg tror du klarer å bruke også..

Kanskje litt vanskelig å få programert, men det får du sikkert hjelp til, etter det er det bare 7 taster du trenger å tenke på

Bilde

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny mobil - Hvilken...?
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 1:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Haha! Batteriet kan umulig vare så lenge på den der om det er baklys på alle tastene, de er jo gigantiske!

Jeg har en 3,5 år gammel sonyericsson P1i. Jeg var skikkelig motstander av iphone før, helt til jeg bytta til meg en(som jeg senere mista på byen). Det er en avansert telefon, men den er avansert på en lett måte. I motsetning til andre merker er iphone sikkert mer streng på hva du får lov til å gjøre med den, men det som vanlige folk bruker en telefon til gjør den på verdens enkleste måte. Bare tenk dere litt om.. Hvor mange hadde smart-telefoner før iphone kom? Det var vanligvis buisnissmenn og "avanserte" brukere. Etter iphone kom har jo folk i alle aldersgrupper og kjønn en smartphone. Det må da være en sammenheng? =P Jeg hadde jo Sonyericsson P800 i 2003 med touchscreen, nettleser, mp3 spiller, støtte for alt mulig av programvare.. Jeg kan telle på en hand hvor mange andre som hadde tilsvarende på den tiden, og alle var menn og "nerder" :P

Men synes det er litt vel mye å legge 5K i en iphone4, så da klarer jeg med min gamle sliter og en ipad :P Vist du er så fornøyd med den du har er det nesten litt for skummelt å bytte, blir fort misfornøyd da :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny mobil - Hvilken...?
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 1:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
iPhone er ikke smarttelefon, iPhone 4 er 8)

Dessuten kommer vel Parrot med software til Android om det ikke allerede er kommet.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny mobil - Hvilken...?
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 2:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ikke smarttelefon? Da er det en ikketradisjonell-telefon med taster og vanlig ikke-trykkskjerm om du er med :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny mobil - Hvilken...?
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 2:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
En smarttelefon er pr. definisjon en telefon som kan kjøre flere programmer på en gang. Om definisjonen er god, er en annen sak.

Ganske drøyt at din telefon er like god som første iPhone og samtidig eldre, men det er ofte sånn. Apple har et ekstrem sterkt image og markedsførings posisjon. Derfor er de et av verdens rikeste selskaper.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny mobil - Hvilken...?
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 2:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
På papiret er den kanskje det, men ikke i praksis. Iphone er en drøm å bruke i forhold(skulle bare mangle) og gjør nytte av den funksjonaliteten den har istedenfor at den bare er der om man får til å bruke den. Jeg får foreksempel ikke tak i en dritt av programvare til min SE P1i, mens jeg til P800i faktisk fikk tak i en god del.

Iphone 3G har ikke støtte for multitasking, men det har vel 3GS og 4 som du nevner :) Nå er vel ikke iphone 3G så veldig aktuell lenger.. Definisjonen av smartphone betyr lite om i denne sammenhengen :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny mobil - Hvilken...?
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 2:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Du har rett. Det er bare en bagatell i denne sammenhengen. En kommer ikke unna følelsen av å bli kvelt ved å bruke iPhone om en ikke liker å gjøre ting på Applemåten, såklart. Det var som natt og dag når jeg gikk over til en Android telefon. Godt å få puste igjen ;)

Det viktigste for Kåre er at han kjøper en telefon som er tilpasset hans bruksområde. Med det sagt vil jeg si at alle som bruker internett har nytte av en mobil med WiFi og nettleser. Jeg leser bare nyheter på mobilen i en ledig stund og bruker datamaskina til mer konstruktive ting når jeg er med den :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny mobil - Hvilken...?
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 2:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Wulong skrev:
Du har rett. Det er bare en bagatell i denne sammenhengen. En kommer ikke unna følelsen av å bli kvelt ved å bruke iPhone om en ikke liker å gjøre ting på Applemåten, såklart. Det var som natt og dag når jeg gikk over til en Android telefon. Godt å få puste igjen ;)


Jeg ser den der. Var derfor jeg var sterkt imot alt som het iphone og ipod før. Kan ikke legge over musikk eller bilder uten å gå via itunes.. Men når jeg først fikk meg iphone selv fant jeg ut at i praksis hadde det ikke noe å si for mitt bruk.

En HTC eller annen Android telefon gir meg kanskje mer frihet i mine valg, og man kan tilogmed bruke en mp3 som ringetone! Men alt i alt så savner jeg det ikke.. En iphone er god til å ringe, høre musikk, surfe, sende melding, epost og spille angrybirds på! Alt man egentlig trenger :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny mobil - Hvilken...?
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 3:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Hva hvis du vil legge over film? eller musikk fra en annen plass?

djupevik skrev:
En HTC eller annen Android telefon gir meg kanskje mer frihet i mine valg, og man kan tilogmed bruke en mp3 som ringetone! Men alt i alt så savner jeg det ikke..
Du savner det ikke pr. dags dato, men skal du gjøre noe annet som f.eks. favorittlåta di som ringetone sitter du med skjegget i postkassa.

djupevik skrev:
En iphone er god til å ringe, høre musikk, surfe, sende melding, epost og spille angrybirds på! Alt man egentlig trenger :P
De tinga du nevner der kan du gjøre med alle andre dagens mobiler og faller til slutt ned på ønsket bruksområder.

Hvis en skal tenke etikk er iPhone er basert på en svært lukket platform der Apple styrer med jernhand. Vi har alle lest om apps som har blitt avslått av Apple utallinge ganger i media. Android platformen er gratis der alle kan bidra til et bedre produkt.

Alt koker ned til at iPhone gjør jobben, men at Android gjør det samme m.m. samtidig som det stoler på brukeren.

Tror forøverig ikke desse posten gjør det lettere for stressballen å velge :roll: hehe


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny mobil - Hvilken...?
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 3:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det kan jo dukke opp nye punkt, så det er bare fint at dere diskuterer dette. Telefonvalg for meg har aldri vært lett uansett... :roll:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny mobil - Hvilken...?
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 3:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Bruk 30min elns. til å kikke på amobil.no sine tester og bruk søkefunksjonen til å plukke ut noen der. Så kan du kommetilbake hit med spørsmål ang. treff.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC