Dato/klokkeslett: Man Apr 29, 2024 6:54 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Labbetuss har bursdag...
InnleggSkrevet: Tir Mai 03, 2011 4:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nei, det er ikke vanlig. Greit å kunne justere etter hvilket underlag en kjører på. Kunne egentlig tenkt meg slipperclutch på onroad, hadde vært moro å teste på våt veibane :mrgreen:

Men en har jo littegrann mulighet til å justere slipp i kulediffen da, men det blir ikke helt det samme.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Labbetuss har bursdag...
InnleggSkrevet: Tir Mai 03, 2011 5:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Er ikke slipper option på DF-03RA da?

Etter det jeg har lest om videre dekkvalg for CR er det vist ment å bruke M-chassis dekk for slike forhold. Man tar bort platen under diffen for å få rett høyde med mindre dekk. Så siden de har laget en innebygget løsning for dette tviler jeg på at det kommer mer spesialdesignede dekk til denne bilen om populariteten ikke tar helt av.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Labbetuss har bursdag...
InnleggSkrevet: Tir Mai 03, 2011 6:31 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Virker egentlig som den er litt på vei ut, men morro lell.

Grunnen jeg tenkte på slipper var litt i forhold til BL der en har fort 6-700watt med effekt, men er jo også mulig å sette ned punch litt på esc'en tenker jeg for å skåne girene litt. Får teste litt :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Labbetuss har bursdag...
InnleggSkrevet: Tir Mai 03, 2011 6:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Slipper er option på DF03Ra ja, men nødvendigheten kan jo vurderes. Økt vekt er en sak å tenke på, og om en stiller denne feil, så er jo det litt kjipt også. At alt begynner å slure heftig på en stigning hadde jo ikke vært så kjekt. Et enklere drivverk er også mer driftssikkert. Noe å tenke på bare.

Når det gjelder cupracer, så passer jo ikke M-chassis dekk på cupracer felger, da må en i tilfelle bruke M-chassis felger. Vi har bare valgt å holde oss til cupracer dekk/felger for enkelhetens skyld.

Hva som er på vei ut? Cupracer? Jeg har forstått det slik at det vil komme flere chassis med nye karosserier, og da vil tidligere utgaver gå ut, men at de slutter med cupracer har jeg ikke hørt.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Labbetuss har bursdag...
InnleggSkrevet: Tir Mai 03, 2011 6:58 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Tenkte hele cupracer saken men godt mulig jeg tar feil og at det bare er modell utskifting :)

Grunnen var igrunne bare den litt labre tilgangen på biler for tiden i inn og utland, men godt mulig det var på dei tidligste modellene jeg har tittet på :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Labbetuss har bursdag...
InnleggSkrevet: Tir Mai 03, 2011 7:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ingen ting på vei ut, sa jeg det? Sa bare at jeg tror populariteten til Cup Racer som løpsbil må opp et par hakk før det blir produsert like mange varianter dekk som en del andre biler. Men ting kan jo komme etter hvert.

Ja, man må bruke M-chassis dekk og felger. Derav endring i høyde på diff ved å fjerne platen under. Den er bygget opp 2 mm nå for å ta høyde for størrelsen til CR dekk og felgstørrelse. Noen steder kjører de M-chassis og CR i samme klasse, USA for det meste regner jeg med, og da kan det vel være aktuelt å kunne bruke samme dekk. Kunne vert morro å åpne for flere typer dekk synes jeg, flere valg å ta hensyn til, skarpere konkuranse.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Labbetuss har bursdag...
InnleggSkrevet: Tir Mai 03, 2011 7:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Ingen ting på vei ut, sa jeg det? Kunne vert morro å åpne for flere typer dekk synes jeg, flere valg å ta hensyn til, skarpere konkuranse.


Nei, ingen som har sagt at du sa det. Rasmus nevnte det :wink:

Når det gjelder dekk, så må du igjen huske på at jeg ikke ser på skarpere konkurranse som et mål. Husk på at 70% av deltakerene på cuprace har mer enn nok valg å ta allerede, og mer enn nok ting å lære seg om oppsett. For flere av deltakerene er konkurransen skarp nok som den er. Jeg vil holde cuprace litt på jorda foreløpig, og eventuelt heller øke på når tiden er inne for det. Skala1 cuprace skal prøve å ta hensyn til de fleste, men i mine øyne er pr dags dato dekk med mønster ikke nødvendig, da slicks har vist seg å fungere bra ute.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC