Dato/klokkeslett: Man Apr 29, 2024 7:12 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Aktivitet
InnleggSkrevet: Søn Jun 05, 2011 9:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Etter å ha kjørt litt på Skala1 i kveld tok jeg en snartur innom parkeringsplassen til Rema 1000 på Evja. Denne er hellelagt. Når den var ny synes jeg den så litt grov ut mtp kanter mellom hellene, men etter litt bruk har det hele jevnet seg fint ut. Det er litt smårusk der som bør kostes vekk, men dette er gjort på noen minutter om et par stk tar med seg en kost. Var fin og jevn gli med T-dekk, kanskje litt i overkant. Tror dette hadde vert et fint sted for utendørskjøring. Om man har med seg noen markører er det fort gjort å lage til en bane der.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet
InnleggSkrevet: Ons Jun 08, 2011 11:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Drevet å tenkt en del på muligheter for kjøring. Siden vår vakre landsdel er heller preget av tidvis høy luftfuktighet er det jo en utfordring å kjøre utendørs. På sikt er det mulig jeg får laget meg en liten treningsbane i kjelleren i et rom med betonggulv som er ca 5,5 x 3,5 meter. Holder til 8-tall kjøring eller andre variasjoner av små øyer eller en liten bane. En annen mulighet som egentlig er åpen med en gang er utendørs under tak. Vi har en to bil's carport med ok asfalt. Denne måler ca 5 x 4,5 meter. Med noen enkle markører er det fint mulig å lage en god treningsbane og en liten twindrift bane her. Trenger bare en liten omgang med kosten for å fjerne litt dødt løv i kantene, så er den klar.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet
InnleggSkrevet: Fre Jun 10, 2011 8:19 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Innlegg: 38
Bosted: Naustdal, Sogn og Fjordane
Ja er ganske vått her :P sliter med å faktisk bare få kjørt litt!
Var i florø nå i uka og så på skala1 banen går jo faktisk ann å drifte der og=)


-Thomas

_________________
Spektrum DX3C -/- HPI E-Firestorm (SkyRc Leopard 4370kv)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet
InnleggSkrevet: Fre Jun 10, 2011 8:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Jepp, er stort sett der det er kjøring nå. Men nå i sommer kommer ikke den banen til å være åpen for kveldskjøring så ofte, og det er jo greit å kunne kjøre nå man vil. Har tegnet opp noen baner jeg tenkte å tegne opp her hjemme for litt egentrening.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet
InnleggSkrevet: Fre Jun 10, 2011 9:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
For å spesifisere litt mer, det er snakk om å holde stengt på søndagene fra 1.juli til 15.august. Og så fort jeg er ferdig med byggelokalet, så retter jeg fokus på bilbanen. Da skal det ordnes på litt forskjellig der.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet
InnleggSkrevet: Fre Jun 10, 2011 10:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Tok meg nettopp en liten time og kostet carporten for å teste forholdene der. Viser seg at det med tiden er satt noen små groper etter at mamma har hatt motorsykkelen stående der, og det er noen ujevnheter etter bildekk som har stått parkert i samme spor hele tiden. Det gikk an å drifte, men kjørehøyde og deksel må nok jekkes opp et par hakk fra lowrider posisjon. Tror egentlig det var mest dekselet mitt som tok nedi med kantene. Funket greit til egentrening med åttetall og andre små figurer. Greit for å trene kontroll.

Mulig jeg tar en tur ned på Rema 1000 parkeringen på søndag om været tillater. Tror nok der er bedre forhold, og det mangler hvertfall ikke plass. Må bare koste vekk den hvite grusen fra blomsterbeddene.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC