Dato/klokkeslett: Man Apr 29, 2024 4:19 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Keep it safe!
InnleggSkrevet: Fre Jun 03, 2011 10:34 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Innlegg: 107
Bosted: Naustdal
de gjekk vel igrunn ikkje heilt som eg hadde håpa...etter dei drog ut stanga så kan eg ikkje bruke armen ide heiletatt.
det var snakk om iallefal tre veke til rg kansje kan bruke handa til å gjøre dei aller minnste tinga som å lage seg ei brødskivr foreksempel.
fingen er gipsa også er det laga ei skinne som det henger ein strikk i som igjenn er limt fasst i fingertuppen.
trenger tips till kossen eg kan fly he he

_________________
DX6i - squall phase 3 HP - F-15 edf - Blade - Belt cp v1 alu - Belt cp v2 - Cessna 182 1.6m


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Keep it safe!
InnleggSkrevet: Fre Jun 03, 2011 5:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
http://www.youtube.com/watch?v=TiTIO6In-T4 og http://www.youtube.com/watch?v=xlDsJNGw ... re=related ^^

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Keep it safe!
InnleggSkrevet: Lør Jun 04, 2011 12:40 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Innlegg: 107
Bosted: Naustdal
he he å faen.
har sotte å prøvd å stille inn min eine belt cp idag så får vel ut i måra å prøve he he

_________________
DX6i - squall phase 3 HP - F-15 edf - Blade - Belt cp v1 alu - Belt cp v2 - Cessna 182 1.6m


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Keep it safe!
InnleggSkrevet: Lør Jun 04, 2011 1:48 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Innlegg: 107
Bosted: Naustdal
da trur eg belt cg helien min er flyklar så om det er nåken andre som skal fly idag så prøve nokk eg og, har forska litt på kosseneg kan fly medarmen og det har blitt litt tørr trening medradioen så det kan se ut til at det kan gå :D
men trenger litt instruks på å fly heli siden eg egentli ikkje har peiling på heli og aldri har flydd det.

_________________
DX6i - squall phase 3 HP - F-15 edf - Blade - Belt cp v1 alu - Belt cp v2 - Cessna 182 1.6m


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Keep it safe!
InnleggSkrevet: Tir Jun 07, 2011 12:33 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Innlegg: 107
Bosted: Naustdal
Da var nokk ein kontroll på sjukehuset gjennomført og det var ikkje gode nyheter.
Deler av tommelen får ikkje nokk blod så det kan hende eg må amputere deler av tommelen om det skulle bli verre.
Var vel igrunn ikkje heilt sånn eg ville dagen skulle gå.
blei pluttseli veldi usikker på om rc hobbyen er nåke for meg, spessielt heli så er godt muli eg bestemmer meg for å kvitte meg med iallefal dei to belt cpane eg har om nåken er innterisert.

_________________
DX6i - squall phase 3 HP - F-15 edf - Blade - Belt cp v1 alu - Belt cp v2 - Cessna 182 1.6m


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Keep it safe!
InnleggSkrevet: Ons Jun 08, 2011 12:36 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Du må huske at alt innen rc dreier seg ikke om å bare fly, det finnes også veldig mye annet i denne sjangeren. Helikopter og fly er nok det farligste, men bil og båt er mye tryggere å drive på med, pluss at modellene har gjerne et lenger liv. Men selvfølgelig, hvis det bare er fly som er interessant, så skal en ikke drive på med det om en ikke føler seg trygg. Egen trygghet og sikkerhet er det viktigste.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Keep it safe!
InnleggSkrevet: Ons Jun 08, 2011 8:16 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Innlegg: 107
Bosted: Naustdal
sant nokk, men det er nokk fly eg virkeli brenner for og da spessielt jet fly.
det skal nokk gå bra, var bare eit slag i tryne å fåå høre at fingeren kansje forsvinner.
Men fly skal eg nokk klare men trur ikkje eg kjem til å invistere i nåke meire heli en det eg har.
Tida vil vise ka som skjer, idag skal eg bruke litt tid på å snakke med kommunen for å sjekke litt oppi muligheter for flystripe i Naustdal.

_________________
DX6i - squall phase 3 HP - F-15 edf - Blade - Belt cp v1 alu - Belt cp v2 - Cessna 182 1.6m


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Keep it safe!
InnleggSkrevet: Ons Jun 08, 2011 9:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det kan nok høres ut som at du har funnet din nisje i jetfly, men samtidig har du jo vært kort tid innen hobbyen, og er det en ting jeg har lært meg opp gjennom tiden så er det at en kan endre mening over tid. Jeg begynte selv å fly når jeg åpnet butikken, før det har jeg bare holdt på med bil og båt. Men jeg kjenner at jeg nå er litt på vei tilbake til røttene mine, da selve "kicket" ved å fly har endret seg radikalt. Det var liksom veldig "wow" i starten, og kicket er vel det de fleste er ute etter. Du vet, i starten av flykarrieren er det mer adrenalinrush enn hva det er når en har flydd lenge, og hva skal en gjøre når en ikke får adrenalinrush lenger? Det er da veldig mange legger opp hobbyen, for den gir ikke noe lenger. Da er det viktig å ha et åpent sinn og la seg fasinere av de små detaljene :wink:

Selv vil jeg nå prioritere bil på nesjane, båt på storevannet, og fly/heli i steindalen. Det vil absolutt komme noen avsporinger med f.eks elektro sjøfly på storevannet, og gjerne noen turer på skaflestad for å fly også. Men jeg veksler mellom alt innimellom, og holder derfor min interesse ved like, og ganske likt fordelt på det meste totalt sett.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Keep it safe!
InnleggSkrevet: Ons Jun 08, 2011 9:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Det fine er jo også at selv innen hver av modelltypene er det egentlig ganske store forskjeller. Stor forskjell i opplevelsen fra å kjøre drifting, touring car, buggy og monster truck.

En av de største gledene for meg er selve byggingen og detaljene. Derfor sitter allerede nå med 7 deksel på ca 3 mnd, og planlegger vel egentlig 3-4 stk for sommeren om jeg får tid :P Samtidig har jeg en båt som må settes sammen og pusses opp igjen, og kunne godt tenkt meg et par andre typer båter også.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Keep it safe!
InnleggSkrevet: Ons Jun 08, 2011 9:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Helt enig, det finnes utrolig mye innenfor hver gren. Det er ofte noe nytt å ta tak i, og nye utfordringer som setter ens tålmodighet og kunnskaper på prøve. Det finnes alltid noe for enhver smak innen teknisk hobby :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC