Jeg får vel ta å oppdatere litt her også. Litt greit å gjøre det her, for det hjelper meg å holde litt oversikt. Nå er det bare noen dager til bilen skal på EU-kontroll, og det skal jaggu bli spennende. Regner ikke med at den går igjennom, men kanskje?
Jeg er nå ferdig med å sveise alt innvendig, og har fått sveisa kanalen på venstre side også. Hvor godt det er gjort kan diskuteres, men det vil nok holde en god stund. Jeg tenker å følge opp med å sveise hjulbuer bak og hjulbrønn, pluss eventuelle andre ting som måtte dukke opp. Jeg har gått over flere plasser med rustmelk, zinkspray/maling og tectyl, så nå blir det nok ikke verre på en stund. Jeg har bytta den bakerste potten, og bytta motorolje og filter, så da fikk jeg masse spillolje som kom til god nytte. Jeg putta biter fra skummadrass oppi olja, og fått disse bitene til å bli skikkelig gjennomdynka av olje. Jeg har deretter stappa dem inn i enden av kanalene, og noen lange remser er plassert på innsida av bakre hjulbuer. Dette vil nok absolutt hjelpe på å forebygge at tilstanden blir verre. Når jeg trenger å "refille", så setter jeg bare bilen i en bakke, og fyller olje rett i enden av kanalene, så renner den dit den skal. Det viktige er å gjøre dette jevnlig.
Dørken innvendig er malt med et rusthindrende stoff, og jeg har ikke sett antydning til vann innvendig etter at jeg fikset hullene i øvre del av torpedoveggen. Igår monterte jeg inn mesteparten av interiøret, for jeg var rimelig sugen på å ta en testtur. Bilen startet innen 5 sekunder, og prøveturen gikk helt fint. Veldig kjekt å ha bilen operativ igjen.