Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 10:01 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Aktivitet i Florø 27. august
InnleggSkrevet: Man Mai 16, 2011 2:27 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 104
Bosted: Florø
I forbindelse med planlegging av Ola-bil løp, nostalgia-dag, og litt motorsport ble Skala1-Teknisk Hobby invitert med på ett "idemyldings-møte" sammen med firdaposten, sunnfjord2020 og motorsportklubben. Foreløpig er alt på "ide-stadiet", samtidig som det er bestem at det skal skje aktiviteter i Florø denne dagen.
Flora motorsportklubb har tatt på seg arbeidet med å arrangere Olabilløp 27. august 2011. I forbindelse med dette var Sunnfjord2020, og organisasjonen "Byen vår, Florø" interessert i å få fatt i hva andre i Florø kunne bidra med på denne dagen. Jeg representerte både butikken til Kåre (siden dette var i hans åpningstid) og Sunnfjord RC-klubb.
Kåre i Skala1 har bestemt at det skal være ÅPEN DAG på Evja denne dagen. Vi ønsker å ha ulike aktiviteter utenfor butikken, og gjerne inne på banen. Vi har noen ideer til hva og hvordan dette skal gjøres. Blant annet kan det være aktuelt med en "lengde-hopp" konkurranse utendørs med biler, kjøring på bane ute, hinderløype for helikopter inne osv. Det er også utstilling av biler i Strandgata (Nostalgia) og det hadde vært kjekt om klubbens medlemmer hadde en utstilling på tillaget plass på Evja i tidsrommet når vi skal ha åpen dag.
Vi trenger også profilering rundt Sunnfjord RC-klubb, og jeg håper at så mange som mulig av våre medlemmer vil være representert på denne dagen med de aktivitetene ved butikken slik at folk får se hva denne hobbyen dreier seg om. Kom gjerne med tilbakemeldinger og ideer om hva som kan gjøres og hvem som er interessert i å delta. Det vi har snakket om er at det er aktivitetene på Evja som skal starte denne dagen, og da ca i tidsrommet 11-13.

_________________
Nina Steindal - Styreleder og økonomiansvarlig

Nina :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet i Florø 27. august
InnleggSkrevet: Man Mai 16, 2011 3:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Jeg tror dette kan bli et flott tiltak for å få skapt litt interesse rundt hobbyen. Snakket litt med Kåre om dette allerede, og siden det er bil jeg er mest inne på blir det dette jeg stiller opp på. Jeg tror en utendørs bane vil være flott for å gi publikum sjanse til å se biler i aksjon, samt mulighet til å enten leie biler fra Skala1, eller låne biler fra medlemmer om noen ønsker å stille noe til disposisjon (under overvåking selvsagt). Siden det ikke er noe større baneanlegg i Florø har det jo vert diskutert litt å starte med drifting. Banen på Skala1 er fin til dette, og det er noe som er lett å komme i gang med siden det ikke krever de dyreste bilene og utstyret. Dette er også noe som fenger ungdom pga bling faktoren, og jeg håper å ha klart noe til denne datoen, og håper flere er med å prøver å lage litt show rundt det.

Jeg foreslår også utstilling av forskjellige modeller, både biler, båter, fly, helikopter, etc av medlemmer i klubben. Kanskje vi kunne hatt en showcar utstilling også med avstemming fra publikum på hva de synes var tøfft. Kan jo gjøres så enkelt som at et bord er dedikert til noen showcars, bilene er nummerert og vi printer noen lapper med nummeret på som publikum dropper i en postkasse som vi teller opp når det nærmer seg slutten.

Om været er fint kunne jeg også tatt med en tv ned og satt opp en PC til å vise videoer fra kjøring og flyging i regi av Skala1 og Sunnfjord RC om dette er ønskelig. Kan jo stå å rulle bak en utstilling.

Klubben kunne også laget til innmeldingsblanketter folk kan ta med seg for å prøve å trekke mer folk inn i miljøet.

Jeg tror det er viktig å benytte muligheten for å reklamere litt for klubben og hobbyen om vi ønsker at miljøet skal utvikle seg, og at vi skal få mulighet til å få eget område/lokale på sikt.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet i Florø 27. august
InnleggSkrevet: Man Mai 16, 2011 9:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette er egentlig litt det vi hadde håpt på, at folk stiller opp med noen av sine egne doninger slik at flere kan se hva dette er for noe. Vi satser på å få laget en fin utstilling med det meste, og håper vi kan få til litt bilkjøring. Kanskje en crawlerløype eller trial for nitro monstertrucks hadde vært noe også. Vi får se litt på hva som blir mulig å gjennomføre.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet i Florø 27. august
InnleggSkrevet: Tir Mai 17, 2011 2:15 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Innlegg: 38
Bosted: Naustdal, Sogn og Fjordane
Jeg stiller med drifter så sant jeg er hjemme. Tror det skal gå bra men ting kan dukke opp i slike måneder rundt sommeren =P

-Thomas

_________________
Spektrum DX3C -/- HPI E-Firestorm (SkyRc Leopard 4370kv)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet i Florø 27. august
InnleggSkrevet: Tir Mai 17, 2011 6:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det er helt sant, ting kan fort dukke opp, men det er kjempeflott hvis de som har anledning vil komme. Det er en fin måte å få vist frem kunstene sine på, og det blir nesten som en vanlig rc-samling bortsett fra flere tilskuere :D

Jeg skal iallefall shine opp en del modeller til denne visningen, og satser på å stille ut mye tøft 8)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet i Florø 27. august
InnleggSkrevet: Ons Mai 18, 2011 4:09 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Innlegg: 38
Bosted: Naustdal, Sogn og Fjordane
Håper bare du får inn ae86 karosseriet mitt og at jeg får tak i lyktehus til det før august så jeg kan stille med det istede for en matt svart kjedelig camaro :P

-Thomas

_________________
Spektrum DX3C -/- HPI E-Firestorm (SkyRc Leopard 4370kv)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet i Florø 27. august
InnleggSkrevet: Fre Jun 24, 2011 10:31 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
hehe,camaro e no masse tøffare enn ae86...

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet i Florø 27. august
InnleggSkrevet: Fre Jun 24, 2011 11:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
hehe,camaro e no masse tøffare enn ae86...


+1 :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet i Florø 27. august
InnleggSkrevet: Lør Jun 25, 2011 12:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Men, alle kjører Camaro :P Litt kjedelig med 4-5 dønn like biler på banen!

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet i Florø 27. august
InnleggSkrevet: Lør Jun 25, 2011 8:31 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
hehe...pony cup...:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet i Florø 27. august
InnleggSkrevet: Lør Jun 25, 2011 8:32 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
men sant...litt kjedelig eg hadde jo nye camaro bodyen før hpi kom med den...

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet i Florø 27. august
InnleggSkrevet: Man Jun 27, 2011 9:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg og madammen har nå diskutert litt angående denne dagen, og kommet frem til at vi skal lage til utstillingsbord på enden av bygget, og legge opp en liten bilbane for 1/10 biler også. Her er ikke tanken at folk skal prøvekjøre i hytt og pine, men heller at klubbmedlemmer demonstrerer eget utstyr. Det får være opp til hver enkelt om en vil la andre prøve bilene sine eller ikke.

Det har også kommet forslag angående utstilling av radiostyrte biler. Der kan vi dele opp utstillingen i forskjellige grener, som f.eks M-chassis, Cupracer, Formel 1, buggy, Monstertruck og så videre. Satser også på utstilling av båter, fly og helikopter, og bidrag fra medlemmer settes pris på. Litt greit at modellene ikke ser ut som nedkjørte dasser, men at vi heller legger litt flid i hvordan modellene presenteres.

Videre utover kjøring på utlagt bilbane, så prøver vi å få til lengdehopp, høydehopp eller lignende. Kanskje et lite dragrace også. Alt dette kommer litt an på hva vi får til med tanke på tilgjengelig plass. Jeg satser på å holde sjappa åpen et par timer, så jeg regner med at det totalt vil gå med 2-3 timer til alt dette.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet i Florø 27. august
InnleggSkrevet: Man Jun 27, 2011 11:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Lengdehopp er det vel en viss TLR 22 som vinner om eieren tørr dra på litt? :P

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet i Florø 27. august
InnleggSkrevet: Tir Jun 28, 2011 12:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Lengdehopp er det vel en viss TLR 22 som vinner om eieren tørr dra på litt? :P


hehe, ikke glem høydehopp også :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktivitet i Florø 27. august
InnleggSkrevet: Søn Aug 14, 2011 9:52 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 104
Bosted: Florø
DET NÆRMER SEG! :D
No har det skjedd en del siden sist melding på denne tråden, så her kommer en oppdatering.
27. august holder Skala1-Teknisk Hobby åpen dag ved butikken i Florø, og ønsker at så mange som mulig av medlemmene kan delta her. I tillegg er det Åpen dag på Florø Lufthamn, der Sunnfjord RC-klubb sine medlemmer også er invitert til å demonstrere fly og helikopter.
DET ER DUKA FOR DEN STORE RC-DAGEN I FLORØ!!
Tidsskjema:
kl 10 - 12:
Åpen dag på Skala1, med utstilling og aktiviteter utenfor butikken
kl 1200
Start Ola-bil løp i Florø sentrum, samt utstilling og demonstrasjon i regi av Florø motorsportklubb på parkeringen utenfor Amfisenteret.
kl 1230
Åpen dag på Florø Lufthamn, med demonstrasjon av RC-fly og -heli, samt annet program flyplassen har lagt opp til
kl 1530 - slutt

De som ønsker å være med på Åpen dag, ønsker vi gjerne skal sende en PM til meg eller til Stressballen, slik at vi har en oversikt.
Vi må se på dette som en flott mulighet for å vise frem klubben for det den er verdt denne dagen. Så her må en huske på at det ikke er "alle andre" som skal dra lasset - alle og enhver har her mulighet til å bidra.
Sitat:
Jeg tror dette kan bli et flott tiltak for å få skapt litt interesse rundt hobbyen. Snakket litt med Kåre om dette allerede, og siden det er bil jeg er mest inne på blir det dette jeg stiller opp på. Jeg tror en utendørs bane vil være flott for å gi publikum sjanse til å se biler i aksjon, samt mulighet til å enten leie biler fra Skala1, eller låne biler fra medlemmer om noen ønsker å stille noe til disposisjon (under overvåking selvsagt). Siden det ikke er noe større baneanlegg i Florø har det jo vert diskutert litt å starte med drifting. Banen på Skala1 er fin til dette, og det er noe som er lett å komme i gang med siden det ikke krever de dyreste bilene og utstyret. Dette er også noe som fenger ungdom pga bling faktoren, og jeg håper å ha klart noe til denne datoen, og håper flere er med å prøver å lage litt show rundt det.

Jeg foreslår også utstilling av forskjellige modeller, både biler, båter, fly, helikopter, etc av medlemmer i klubben. Kanskje vi kunne hatt en showcar utstilling også med avstemming fra publikum på hva de synes var tøfft. Kan jo gjøres så enkelt som at et bord er dedikert til noen showcars, bilene er nummerert og vi printer noen lapper med nummeret på som publikum dropper i en postkasse som vi teller opp når det nærmer seg slutten.

Om været er fint kunne jeg også tatt med en tv ned og satt opp en PC til å vise videoer fra kjøring og flyging i regi av Skala1 og Sunnfjord RC om dette er ønskelig. Kan jo stå å rulle bak en utstilling.

Klubben kunne også laget til innmeldingsblanketter folk kan ta med seg for å prøve å trekke mer folk inn i miljøet.

Jeg tror det er viktig å benytte muligheten for å reklamere litt for klubben og hobbyen om vi ønsker at miljøet skal utvikle seg, og at vi skal få mulighet til å få eget område/lokale på sikt.

Mye bra her Thomas, så jeg tror vi bare må bidra med det vi har av kunnskaper og energi for å gjøre det beste utav det her. Så om du ønsker å få til det her - så blir det godt mottatt.
Som sagt - vi ønsker så mange medlemmer som mulig til å sette av dagen slik at klubben får vist seg frem :D

_________________
Nina Steindal - Styreleder og økonomiansvarlig

Nina :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC