Dato/klokkeslett: Man Mai 06, 2024 8:59 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Tir Mai 31, 2011 12:31 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi har vurdert opp og ned å skaffe oss en ny bil, og lurer fælt på hva vi skal se etter. Vi har veldig lyst til å kjøpe ny Outlander igjen, men denne gangen må vi ha noe billigere, da andre prosjekter trenger penger fremover. Det går også mot passende tid å selge nåværende bil på, og ny bil får heller vente til senere. Vi har satt noen kriterier, og det er stort sett 4WD stasjonsvogn som blir det viktigste. Jeg ser at Audi A6 quattro rundt 2000-modell ser ut til å være en passende bil, men jeg har ikke hatt Audi før, så dette er et bilmerke jeg kjenner lite til.

Noen som har formeninger rundt Audi A6 quattro stasjonsvogn? (ca 2000-mod)

Kunne nok ha tenkt meg V6, men er det forøvrig andre motorvalg som skiller seg ut i denne serien?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Tir Mai 31, 2011 8:53 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Eneste jeg vet er at du bør over 2001 modell når det gjelder VW og Audi, da de sliter mye med opplagring og foringer i hjuloppheng.

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Tir Mai 31, 2011 7:31 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
IKKE kjøp Audi i den årsmodellen, mye gjentatte feil på de. De nyere Audiene er bedre, fra 07 og oppover.
Ikke kjøp 2.5 V6, kammene ryker en etter en på de, det er kostbare saker.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Tir Mai 31, 2011 7:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Greit å vite det ja, men da er det sikkert mange biler dette er byttet på. Foringer og slikt blir nok ofte et tema uansett når vi snakker om biler i denne alderen. Får prøve å følge litt med på historikken, og satse på å finne en som er godt behandlet. Jeg er litt nysgjerrig på hvordan bilene fungerer ellers, går de greit og er gode å kjøre? Typisk tysk liksom?

Har egentlig falt litt for A6 quattro stv, synes de er ganske fine, og ser ut til å kunne gjøre jobben vi vil den skal gjøre. Vi har vel egentlig bestemt oss for å selge Outlanderen nå, eller iallefall etter at jeg har fått Omegaen på beina igjen. Så får vi heller lete litt når pengene står på konto. Men kom gjerne med innspill, som sagt må det være 4WD med grei plass. Hovedgrunnen er at vi vil ha en bil med 4WD til vintersbruk når vi kjører på unger og tar turer til steindalen.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Tir Mai 31, 2011 7:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Janni skrev:
IKKE kjøp Audi i den årsmodellen, mye gjentatte feil på de. De nyere Audiene er bedre, fra 07 og oppover.
Ikke kjøp 2.5 V6, kammene ryker en etter en på de, det er kostbare saker.


Her har det seff med pris å gjøre, 07 og oppover blir uaktuelt. Poenget her er ikke å kjøpe en ny bil igjen, men en som har det vi er ute etter til minst mulig pris. Prismessig og utstyrsmessig ser jeg at bilmodeller rundt år 2000 er kanskje det som passer best. Har lest litt om A6'n nå, og mye av problemene skyldes jo rett og slett ufornuftig bruk. Mange som er fornøyd med bilen virker det som, men selvfølgelig greit å sjekke litt mer.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Tir Mai 31, 2011 9:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Har hørt at om man bytter oljen hver 10K så er det ikke noe problem med kammene. Bilene går vanligvis på longlife-olje og siden disse motorene spiser litt på kammene kjører man gjerne 40K på samme oljen med en del stålspon i og derfor havari. Jeg har ikke peiling altså, bare det jeg har hørt :P

Hvilken prisklasse tenker du? Hva med subaru? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28721142

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Ons Jun 01, 2011 12:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette har jeg også hørt. Det virker som at det er en del ting å passe på, og hvis en følger opp bilen på en bestemt måte så holder de greit sammen. Men om en bare durer på så blir en kraftig straffet. Må uansett tenke litt på dette, kunne gjerne tenkt meg en A6, men om det blir for mye som må passes på så får jeg problem med tiden.

Subaru Forester var jo et fint forslag, Terje Solheim foreslo også Legacy. Disse skal jeg kikke litt på. Vi har vel satt max 80 000,- som prisklasse tenker jeg, om det blir mye billigere så gjør ikke det noe :mrgreen:

Skoda et eller annet har også blitt foreslått, noe som sikkert er en fornuftig bil, men jeg vil ikke ha denne type bil. Høres kanskje teit ut, men jeg vil ikke grine når jeg kjører bilen, så den må være noenlunde grei på utseende også :mrgreen:

Jeg kikket også såvidt på Chevrolet Blazer, så det kan være litt forskjellige biler som er av interesse. Den skal frakte kjerring og unger på vinterstid, og på sommerstid skal den brukes til meg og diverse modeller. Men første prioritet er funksjonen på vinterføre.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Tor Jun 02, 2011 5:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
stressballen skrev:
Høres kanskje teit ut, men jeg vil ikke grine når jeg kjører bilen, så den må være noenlunde grei på utseende også :mrgreen:

Jeg kikket også såvidt på Chevrolet Blazer, så det kan være litt forskjellige biler som er av interesse.


Vanskelig å komme med tips med slike selvmotsigelser :-D
https://www.finn.no/finn/car/used/objec ... e=28672546

Volvo v70 AWD? Er desverre få av de med AWD og man finner stort sett de som har gått rundt jordkloden 2ganger i den prisklassen ser det ut som.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Tor Jun 02, 2011 5:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, jeg godtar mye når det er amcar. Men bensinforbruket blir nok litt vel høyt :|

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Tor Jun 02, 2011 9:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Leieboern min har en slik V6 2.5 Audi og ønsker ikke sin verste fiende å eie en slik. Mange dyyyyyre verkstedregninger som oppstår for det meste under panseret, han er godt voksen og kjører fint, men det hjelper ikke med akkurat denne bilen. IKKE løyp og kjøyt akkurat den Audien :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Tor Jun 02, 2011 10:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Høres ut som at det nok er tryggest å gå for noe annet ja, iallefall for å være på den sikre siden. Subaru Forester som Djupevik foreslo er nok mye mer aktuell. Det har jo også dukket opp Volvo i noen av forslagene, så vi får nok lete litt. Det er bare å komme med forslag :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Tor Jun 02, 2011 10:37 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
står en gammal 92 mod bmw 525ix stasjonsvogn i førde....192hk og firehjulstrekk..:) 29000 trur eg d va..dobbel takluke og svart skinn...

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Tor Jun 02, 2011 10:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
står en gammal 92 mod bmw 525ix stasjonsvogn i førde....192hk og firehjulstrekk..:) 29000 trur eg d va..dobbel takluke og svart skinn...


Jeg kjenner ikke til denne modellen, er den noe bra? Hvor så du den?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Fre Jun 03, 2011 7:05 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
e vel forsåvidt bra ja,men den e jo begytnnt å bli gammal då,så ting kan jo skje...men e jo 50 tusen under budsjette ditt,får endel rc for det... :D den står på bergehuset bil,rett over veien for essoen i førde..

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Fre Jun 03, 2011 7:07 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
e en sånn:http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28631219

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC